Amit a Facebook csoport marketingről tudnod kell [podcast]

Dátum

Megosztás

Személyesebbé szeretnéd tenni a marketingedet? Közösséget építeni? Elérni, hogy az emberek saját maguk gyártsanak neked tartalmat, sőt szinte ők adják el a termékedet? Akkor érdemes Facebook csoportot indítanod! Erről beszélgetünk vendégemmel Scherzer Marcellal, aki a MinnerAkadémián a Facebook csoport marketing oktató, szakértő.

A 30 perces hanganyagot itt találod, alatta pedig egy rövid verzió, ha csak olvasásra lenne időd:

A podcast rövid verziója

A Facebook 2018-ban előtérbe helyezte a csoportokat és a felhasználók előtt nagyobb eséllyel jelennek meg ezek a posztok. A célja, hogy a felhasználók még minőségibb időt töltsenek el a közösségi média felületen. Mindezt természetesen azért is vezették be, mert látták a statisztikáikban, hogy a csoportok növelik a felhasználók elköteleződését, tovább használják a FB-ot. Sőt kiderült, hogy egyik fő ok, amiért nem hagyják ott a legnagyobb közösségi oldalt, hogy hiányozna a felhasználóknak azok a csoportok, amelyekben benne vannak.

Több márka is már jó példával áll előttünk

Hogyan is lehet ezt használni itthon Facebook marketingre?
A legérdekesebb, hogy legtöbbször azért nem vág bele egy cég a csoport marketingbe – értsd saját FB csoport,-, mert úgy gondolják elégedetlen vásárlók jelenhetnek meg. Ezt egyébként cáfoljuk, átnézve több csoportot is, több ezer posztot vizsgálva is azt tapasztaltuk, hogy 1-2 eset volt talán, amikor előfordult ilyen, de az sem ártott láthatóan a cégnek. Olyan kicsi a közeg, hogy ezzel nem fogod elrontani. Sőt legtöbbször előfordul, hogy pont a csoporttagok fognak megvédeni, ha jönne egy támadás.

Itt egy nagy márka hazai példája: Mire használja a Decathlon a Facebook csoportjait? Csoportmarketing elemzés 1.

Továbbá a Minner már több éve üzemelteti a vállalkozóknak szóló Minner Extra FB csoportot, ami óriási elköteleződést hozott és természetesen vásárlókat is.

A felhasználók gyártják így a tartalmakat a csoportban, ami számodra is pozitív, sőt még fel is tudod használni az csoport posztjait. Nem tud másolni a konkurenciád sem, egyrészt nem lát bele, másrészt a közösséget nehéz lesz klónoznia. Kell hozzá idő, legalább félév, míg igazán beindul és valahol 500 csoporttagnál kezd az aktivitás a megfelelő lenni (vagyis napi szintű),.

Adj személyességet a cégednek

Biztosan hallottad már ezt többször. Ezt nehéz megoldani egy FB page-en keresztül, amikor is egy márka, vállalkozás nevében kommunikálsz. A csoportokban viszont érdemes magánszemélyként posztolni. Ezzel adod meg az igazi személyességet a márkádnak, emberközelibbnek érzik és a marketinged is így a csoportban lehet lazább.

Hallgasd meg a podcastot, mert elmondok egy nagyon jó trükköt, amit én alkalmaztam a Minner Extra csoporban. És azzal sikerült olyan rutint teremtenem a csoporttagoknál, hogy rövid idő után már önként és dalolva posztoltak és posztolnak ma is.

Nézd meg a MinnerAkadémián, hogy a Facebook csoport marketing oktatásunknak mi a tematikája. És amint döntöttél, hogy belevágsz, szerezd be a képzést, mert megfelelő útmutatót kapsz!

Fotó: israel palacio / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Az AI elveszi a munkád, de tehetsz ellene! Mire használják már most is? – Hírszemle

Sok helyen rémisztgetnek minket, hogy az AI, a gépek elveszik a munkánkat, ám kevés helyen foglalkoznak azzal, hogy mit tudunk ellene tenni. Megkerestük, hogy...

Az interjún túl: milyen podcast formátumot válassz?

Az elmúlt években a magyar piacon is berobbant a podcast láz, sorra bukkannak fel az új műsorok, egyre színesebb a hazai podcast paletta. A...

Mégsem vagyunk boldogtalanok? – A legkedveltebb márkák – Ügyvédnek nem kell weboldal – Hírszemle

Még mindig nem érzik a hazai cégek a weboldalak jelentőségét? Ha nem is hiszel az online-ban, akkor is van mire figyelned a vevőszerzésben, így...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...