Amit a Facebook csoport marketingről tudnod kell [podcast]

Dátum

Megosztás

Személyesebbé szeretnéd tenni a marketingedet? Közösséget építeni? Elérni, hogy az emberek saját maguk gyártsanak neked tartalmat, sőt szinte ők adják el a termékedet? Akkor érdemes Facebook csoportot indítanod! Erről beszélgetünk vendégemmel Scherzer Marcellal, aki a MinnerAkadémián a Facebook csoport marketing oktató, szakértő.

A 30 perces hanganyagot itt találod, alatta pedig egy rövid verzió, ha csak olvasásra lenne időd:

A podcast rövid verziója

A Facebook 2018-ban előtérbe helyezte a csoportokat és a felhasználók előtt nagyobb eséllyel jelennek meg ezek a posztok. A célja, hogy a felhasználók még minőségibb időt töltsenek el a közösségi média felületen. Mindezt természetesen azért is vezették be, mert látták a statisztikáikban, hogy a csoportok növelik a felhasználók elköteleződését, tovább használják a FB-ot. Sőt kiderült, hogy egyik fő ok, amiért nem hagyják ott a legnagyobb közösségi oldalt, hogy hiányozna a felhasználóknak azok a csoportok, amelyekben benne vannak.

Több márka is már jó példával áll előttünk

Hogyan is lehet ezt használni itthon Facebook marketingre?
A legérdekesebb, hogy legtöbbször azért nem vág bele egy cég a csoport marketingbe – értsd saját FB csoport,-, mert úgy gondolják elégedetlen vásárlók jelenhetnek meg. Ezt egyébként cáfoljuk, átnézve több csoportot is, több ezer posztot vizsgálva is azt tapasztaltuk, hogy 1-2 eset volt talán, amikor előfordult ilyen, de az sem ártott láthatóan a cégnek. Olyan kicsi a közeg, hogy ezzel nem fogod elrontani. Sőt legtöbbször előfordul, hogy pont a csoporttagok fognak megvédeni, ha jönne egy támadás.

Itt egy nagy márka hazai példája: Mire használja a Decathlon a Facebook csoportjait? Csoportmarketing elemzés 1.

Továbbá a Minner már több éve üzemelteti a vállalkozóknak szóló Minner Extra FB csoportot, ami óriási elköteleződést hozott és természetesen vásárlókat is.

A felhasználók gyártják így a tartalmakat a csoportban, ami számodra is pozitív, sőt még fel is tudod használni az csoport posztjait. Nem tud másolni a konkurenciád sem, egyrészt nem lát bele, másrészt a közösséget nehéz lesz klónoznia. Kell hozzá idő, legalább félév, míg igazán beindul és valahol 500 csoporttagnál kezd az aktivitás a megfelelő lenni (vagyis napi szintű),.

Adj személyességet a cégednek

Biztosan hallottad már ezt többször. Ezt nehéz megoldani egy FB page-en keresztül, amikor is egy márka, vállalkozás nevében kommunikálsz. A csoportokban viszont érdemes magánszemélyként posztolni. Ezzel adod meg az igazi személyességet a márkádnak, emberközelibbnek érzik és a marketinged is így a csoportban lehet lazább.

Hallgasd meg a podcastot, mert elmondok egy nagyon jó trükköt, amit én alkalmaztam a Minner Extra csoporban. És azzal sikerült olyan rutint teremtenem a csoporttagoknál, hogy rövid idő után már önként és dalolva posztoltak és posztolnak ma is.

Nézd meg a MinnerAkadémián, hogy a Facebook csoport marketing oktatásunknak mi a tematikája. És amint döntöttél, hogy belevágsz, szerezd be a képzést, mert megfelelő útmutatót kapsz!

Fotó: israel palacio / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...