Személyesebbé szeretnéd tenni a marketingedet? Közösséget építeni? Elérni, hogy az emberek saját maguk gyártsanak neked tartalmat, sőt szinte ők adják el a termékedet? Akkor érdemes Facebook csoportot indítanod! Erről beszélgetünk vendégemmel Scherzer Marcellal, aki a MinnerAkadémián a Facebook csoport marketing oktató, szakértő.
A 30 perces hanganyagot itt találod, alatta pedig egy rövid verzió, ha csak olvasásra lenne időd:
A podcast rövid verziója
A Facebook 2018-ban előtérbe helyezte a csoportokat és a felhasználók előtt nagyobb eséllyel jelennek meg ezek a posztok. A célja, hogy a felhasználók még minőségibb időt töltsenek el a közösségi média felületen. Mindezt természetesen azért is vezették be, mert látták a statisztikáikban, hogy a csoportok növelik a felhasználók elköteleződését, tovább használják a FB-ot. Sőt kiderült, hogy egyik fő ok, amiért nem hagyják ott a legnagyobb közösségi oldalt, hogy hiányozna a felhasználóknak azok a csoportok, amelyekben benne vannak.
Több márka is már jó példával áll előttünk
Hogyan is lehet ezt használni itthon Facebook marketingre?
A legérdekesebb, hogy legtöbbször azért nem vág bele egy cég a csoport marketingbe – értsd saját FB csoport,-, mert úgy gondolják elégedetlen vásárlók jelenhetnek meg. Ezt egyébként cáfoljuk, átnézve több csoportot is, több ezer posztot vizsgálva is azt tapasztaltuk, hogy 1-2 eset volt talán, amikor előfordult ilyen, de az sem ártott láthatóan a cégnek. Olyan kicsi a közeg, hogy ezzel nem fogod elrontani. Sőt legtöbbször előfordul, hogy pont a csoporttagok fognak megvédeni, ha jönne egy támadás.
Itt egy nagy márka hazai példája: Mire használja a Decathlon a Facebook csoportjait? Csoportmarketing elemzés 1.
Továbbá a Minner már több éve üzemelteti a vállalkozóknak szóló Minner Extra FB csoportot, ami óriási elköteleződést hozott és természetesen vásárlókat is.
A felhasználók gyártják így a tartalmakat a csoportban, ami számodra is pozitív, sőt még fel is tudod használni az csoport posztjait. Nem tud másolni a konkurenciád sem, egyrészt nem lát bele, másrészt a közösséget nehéz lesz klónoznia. Kell hozzá idő, legalább félév, míg igazán beindul és valahol 500 csoporttagnál kezd az aktivitás a megfelelő lenni (vagyis napi szintű),.
Adj személyességet a cégednek
Biztosan hallottad már ezt többször. Ezt nehéz megoldani egy FB page-en keresztül, amikor is egy márka, vállalkozás nevében kommunikálsz. A csoportokban viszont érdemes magánszemélyként posztolni. Ezzel adod meg az igazi személyességet a márkádnak, emberközelibbnek érzik és a marketinged is így a csoportban lehet lazább.
Hallgasd meg a podcastot, mert elmondok egy nagyon jó trükköt, amit én alkalmaztam a Minner Extra csoporban. És azzal sikerült olyan rutint teremtenem a csoporttagoknál, hogy rövid idő után már önként és dalolva posztoltak és posztolnak ma is.
Nézd meg a MinnerAkadémián, hogy a Facebook csoport marketing oktatásunknak mi a tematikája. És amint döntöttél, hogy belevágsz, szerezd be a képzést, mert megfelelő útmutatót kapsz!
Fotó: israel palacio / Unsplash