Tavaly még csak 3. helyen volt a márkák toplistáján, idén már első az Amazon. Ahogy már a korábbi években is, a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat idén is elkészítette a Brandz Top 100 listáját, elemzéseit. Itt van a top 10. Az ábra alatt folytatom!
Ezt a listát mi tőzsdei, befektetői szemmel nézzük
A márkaépítés statisztikákban láthattad már, hogy a befektetők is előszeretettel vásárolják nagyobb márkák részvényeit, mert sokkal stabilabb eredményre számíthatunk tőlük. A fenti lista is érdekes, de engem legjobban a legnagyobb növekedést produkálók mozgattak meg.
Az alábbi ábrán azt látod, hogy melyik márkák értéke emelkedett tavaly óta a legnagyobbat.
És igen! Megláttam egy ismerős márkát, a Lululemon jógaruhát gyártó céget. Még 2014-ben egy botrányakor fektettem a cégbe és pár hónap alatt dupláztam a befektetett tőkémet, majd negyedét bent hagytam a részvényben. Kapaszkodj meg, azóta tovább négyszereződött a részvény értéke (46 dollárról az árfolyam 174 dollárig száguldott már). Még mindig látok benne fantáziát, főleg most, hogy megláttam mennyit javult. 160 dollár alatt már nem veszek és elkezdem leépíteni a befektetésemet, de most felette vagyunk, egy kis kockázatot megér! A Lululemon árfolyama alatt folytatom!
A feltörekvő, nagyot változó márkákat figyeljük!
A fenti feltörekvő listát jobban szemügyre veszem, ahogy neked is érdemes ezt tenned. Keresem a jó beszállási pontokat és figyelem, hogy az árfolyamban mennyire tükröződik ez a márka-felértékelődés. Majd nézz rá a tőzsde rovatra, egy-két ilyen elemzésemet meg fogom osztani veled.
Forrás: Millwardbrown.com