Az Amazon a legértékesebb márka a világon. Tőzsdei befektetőket is érdekli az ilyen lista

Tavaly még csak 3. helyen volt a márkák toplistáján, idén már első az Amazon. Ahogy már a korábbi években is, a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat idén is elkészítette a Brandz Top 100 listáját, elemzéseit. Itt van a top 10. Az ábra alatt folytatom!

Ezt a listát mi tőzsdei, befektetői szemmel nézzük

A márkaépítés statisztikákban láthattad már, hogy a befektetők is előszeretettel vásárolják nagyobb márkák részvényeit, mert sokkal stabilabb eredményre számíthatunk tőlük. A fenti lista is érdekes, de engem legjobban a legnagyobb növekedést produkálók mozgattak meg.

Az alábbi ábrán azt látod, hogy melyik márkák értéke emelkedett tavaly óta a legnagyobbat.

És igen! Megláttam egy ismerős márkát, a Lululemon jógaruhát gyártó céget. Még 2014-ben egy botrányakor fektettem a cégbe és pár hónap alatt dupláztam a befektetett tőkémet, majd negyedét bent hagytam a részvényben. Kapaszkodj meg, azóta tovább négyszereződött a részvény értéke (46 dollárról az árfolyam 174 dollárig száguldott már). Még mindig látok benne fantáziát, főleg most, hogy megláttam mennyit javult. 160 dollár alatt már nem veszek és elkezdem leépíteni a befektetésemet, de most felette vagyunk, egy kis kockázatot megér! A Lululemon árfolyama alatt folytatom!

A feltörekvő, nagyot változó márkákat figyeljük!

A fenti feltörekvő listát jobban szemügyre veszem, ahogy neked is érdemes ezt tenned. Keresem a jó beszállási pontokat és figyelem, hogy az árfolyamban mennyire tükröződik ez a márka-felértékelődés. Majd nézz rá a tőzsde rovatra, egy-két ilyen elemzésemet meg fogom osztani veled.

Forrás: Millwardbrown.com

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!