hétfő, január 18, 2021

Bankkártyás fizetés beállítása 2021. OTP, K&H, Erste Bank, CIB, Raiffeisen, Takarékbank

2021-ben már szinte mindenhol alkalmazzák az erős ügyfél-hitelesítéssel (PSD2) történő online fizetést, vagyis az ügyfélnek kétfaktoros azonosítás szükséges ahhoz, hogy tudjon fizetni online (pl. webáruházban). Ezt a kétfaktoros azonosítást bár a bankok kommunikálták, de mind magánszemély, mind vállalkozói oldalon akadozik a rendszer, meghiúsult bankkártyás tranzakciók, elmaradó bevételek, vásárlások.

Bankkártyás fizetési gondok január 1-től. Erős ügyfél-hitelesítés miatt

Az alábbi kérdést tettem fel a Minner Extra csoportban, és azonnal jöttek is a válaszok a sok problémáról, abbamaradt vásárlásról. Ha gondok vannak az eladásaidnál, akkor most már tudod, hogy mi lehet a probléma. Lehet banki, de lehet a vevő sem intézte még el a kétfaktoros bankkártyás fizetést.

Erős ügyfél-hitelesítésnek, azonosításnak hívják

azt az eljárást, amikor is a bankkártya fizetés után többlépcsős azonosítás után lesz sikeres a tranzakció. De egyébként a netbankba való belépés is már többlépcsős belépéssel történik, ott már korábban bevezették ezt. Most viszont a bankkártyáknál is.

Mi ez a kétfaktoros azonosítás?

A legtöbb esetben a 2. faktor az utalásoknál már megszokott SMS-lesz. Tehát a bankkártya adatok megadása után, egy újabb ablakban meg kell adnunk az SMS-ben kapott kódot. Továbbá a banknál beállított netbank jelszót, vagy OTPBanknál például a Telekódot kell megadnunk, Erste Banknál netbank jelszó is működik, K&H-nál vásárlási kódot kell.

Másik megoldás még az, ha a BANK applikációját használjuk, és ott hagyjuk jóvá a tranzakciót, de itt is a jóváhagyáshoz kell vagy kód (mPIN), vagy egyéb biometrikus azonosító.

A K&H alábbi ábrája jól szemlélteti mire is van szükségünk:

Bankkártyás fizetés 2021 – K&H

Bankkártyás fizetés 2021 – K&H

A bankok részletes tájékoztatói – Válaszd ki a bankodat!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek