Bankkártyás fizetés beállítása 2021. OTP, K&H, Erste Bank, CIB, Raiffeisen, Takarékbank

Dátum

Megosztás

2021-ben már szinte mindenhol alkalmazzák az erős ügyfél-hitelesítéssel (PSD2) történő online fizetést, vagyis az ügyfélnek kétfaktoros azonosítás szükséges ahhoz, hogy tudjon fizetni online (pl. webáruházban). Ezt a kétfaktoros azonosítást bár a bankok kommunikálták, de mind magánszemély, mind vállalkozói oldalon akadozik a rendszer, meghiúsult bankkártyás tranzakciók, elmaradó bevételek, vásárlások.

Bankkártyás fizetési gondok január 1-től. Erős ügyfél-hitelesítés miatt

Az alábbi kérdést tettem fel a Minner Extra csoportban, és azonnal jöttek is a válaszok a sok problémáról, abbamaradt vásárlásról. Ha gondok vannak az eladásaidnál, akkor most már tudod, hogy mi lehet a probléma. Lehet banki, de lehet a vevő sem intézte még el a kétfaktoros bankkártyás fizetést.

Erős ügyfél-hitelesítésnek, azonosításnak hívják

azt az eljárást, amikor is a bankkártya fizetés után többlépcsős azonosítás után lesz sikeres a tranzakció. De egyébként a netbankba való belépés is már többlépcsős belépéssel történik, ott már korábban bevezették ezt. Most viszont a bankkártyáknál is.

Mi ez a kétfaktoros azonosítás?

A legtöbb esetben a 2. faktor az utalásoknál már megszokott SMS-lesz. Tehát a bankkártya adatok megadása után, egy újabb ablakban meg kell adnunk az SMS-ben kapott kódot. Továbbá a banknál beállított netbank jelszót, vagy OTPBanknál például a Telekódot kell megadnunk, Erste Banknál netbank jelszó is működik, K&H-nál vásárlási kódot kell.

Másik megoldás még az, ha a BANK applikációját használjuk, és ott hagyjuk jóvá a tranzakciót, de itt is a jóváhagyáshoz kell vagy kód (mPIN), vagy egyéb biometrikus azonosító.

A K&H alábbi ábrája jól szemlélteti mire is van szükségünk:

Bankkártyás fizetés 2021 – K&H

Bankkártyás fizetés 2021 – K&H

A bankok részletes tájékoztatói – Válaszd ki a bankodat!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!