Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 7. rész véleményezés, elemzés

Ismét megízlelhettük, hogy mennyire különcök tudnak lenni a vállalkozók, vagy éppen vállalkozni vágyók. Huhh, ha csak arra gondolok, hogy a kutyaeledel biznisznél 500 000-et költ el egy átlagos gazdi (vevő) egy évben… Tudod mit jelent ez? Önteni kell a piacra a pénzt az új vevőkért. Levente és Gyula jó üzletet kötött, a vevőértékre (500 000 ft) láthatóan felcsillant a szemük.

A 2. évad 7. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését.  A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 2. évad 7. rész ötletei

Ízmester – prémium üdítő gyártó

  • Az ötlet röviden: Az ötletgazda nagyon jól ért az ízekhez, prémium üdítőket hozott létre. Főleg most próbálja megfogni a gin új népszerűségét, ezért saját tonikkal jött ki.
  • 30 millió forintot kér 10%-os nyereség részesedésért cserbe (csak a nyereségből ad).
  • Senki nem fektetett az ötletbe.
  • Minner véleményezés: Üzleti terv nélkül ment a cápák elé. Hm! El is mondta, őt nem annyira érdekli az üzlet. Ha valaki vállalkozni szeretne, céget sikerre vinni, akkor sajnos az ilyenekhez kell értenie, legalább egy kicsit, vagy pont annyira, amennyi kell a sikerhez. A vállalkozásodban folyamatosan új dolgokkal fogsz majd találkozni és új dolgokat kell megtanulnod. Ha ez nem tetszik, akkor te ne vállalkozó legyél, hanem alkalmazott. Akkor nem kell foglalkoznod az üzleti dolgokkal. Sajnos kell legalább matekolni, számolni.
    Bár Levente pedzegette, hogy kicsi a piac, azért ezt mélyebben meg kellene vizsgálni. A gin népszerűsége valóban látható (főleg gin tonikként isszák).

Tudós, kutató közvetítő

  • Az ötlet röviden: Fiatal kutatókat, tudósokat közvetíteni cégekhez. Már működtet egy tudományos podcast-ot, aminek köszönhetően már segített kutatócsoportokat összekapcsolni, munkatársakat vinni cégekhez. Az ötlet egy olyan weboldal, ahol összekötheti az innovátorokat a cégekkel. Picit hasonló lenne mint a Linkedin, a pénz abból jön, hogy a céghez közvetített munkatárs első havi bevételével egyező összeget kap. Egy applikációt akar ehhez kapcsolódóan.
  • 50 millió forint 10%-os részesedésért.
  • Bár jelezték a befektetők, hogy érdeklődnek utána, de nem most. Főleg Fehér Gyula jelezte.
  • Minner véleményezés: Hasonló megoldást láthatunk a Greenfox, vagy a Codecool-nál, csak ott programozó képzés utána közvetítik az embereket cégekhez és pénzt kapnak utánuk. A fiatal hölgy ugyanezt csinálná, mármint a közvetítést pénzért cserébe. Jó elképzelés. Biztosan megmozgatnám a kapcsolataimat a helyében, hogy ezt elkészítsem befektető nélkül. Egyébként milyen érdekes, hogy a 2. fiatal hölgy, aki valami innovatív dologgal áll elő, remélem ez inspirál sok fiatal hölgyet.
    Érdekesség, hogy most a Minner állásajánlata (népszerű lett) után több HR-es (és fejvadász) megkeresett, hogy akiket beválogatok az utolsó körre, az nekik is jó alapanyag lehet és ha felveszik fizetnének érte, mert aki a Minnernek jó, az nekik is. Ahogy fogalmaztak, “aki veled szeretne dolgozni egészen biztosan lelkes munkaerő lenne”.

Mintazalma

  • Az ötlet röviden: Mintát tudnak készíteni almákra még aközben, hogy érik. Egy darab almát így ő annyiért tud eladni, mint más 1 kilót.
  • 10 millió forintra lenne szüksége 30%-os részesedésért cserébe.
  • A befektetők messze érezték maguktól a vállalkozást.
  • Minner véleményezés: Én találkoztam már a termékkel rendezvényen, tényleg nagyon emlékezetes, tehát a reklám célú felhasználásban tényleg van potenciál, mindenki erről beszélt (vagyis erről is) a rendezvényen.
    A 30%-os részesedés 10 millióért nagyon jó ajánlat volt. Ez egy izgalmas és már kipróbált megoldás arra, hogy lehet többért eladni egy almát. Most áll a skálázás, növekedés előtt a cég. http://mintazalma.hu/

Barf Magyarország – kutyaeledel

  • Az ötlet röviden: Speciális kutyaeledel, emberi fogyasztásra alkalmas húsból készülnek. 2000 dobozt gyártanak havonta, 2019-ben 24 millió forint bevételük volt. Ez 60-80 vásárlótól származott. Wow!
  • 30 millió forintot kértek 20%-os üzletrészért
  • 30 milliót kaptak 40%-részesedésért cserébe Balogh Leventétől és Fehér Gyulától közösen (fele-fele).
  • Minner véleményezés:
    Az a jó a kutyaeledel piacon, hogy nem a végfogyasztónak adsz el (kutya), hanem a gazdáknak. Sokkal magasabb a konverzió, nem kell annyira győzködni a vevőt. Ezért is van az, hogy ezen a területen olyan sok újdonság jön ki, nem a kutyák ízlelőbimbói változtak.
    Egy év alatt 500 000 forintot hagy ott egy átlagos vásárló a Barf Magyarországnál. Tudod, mit jelent ez? Hogy több mint 500 000 forint az ügyfélérték, vagyis a customer lifetime value. Ha ezt tudod, és ilyen magas, akkor igazán tudod mennyit kell költened marketingre, kommunikációra… Ebben a podcastban (hanganyagban) beszélek erről: (Spotify-on, Apple Podcast-ben, vagy itt azonnal elindul:)
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!