Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 6. rész véleményezés, elemzés

Dátum

Megosztás

Bár ez a rész nem volt annyira ellátva jó projektekkel, de így is izgalmas volt. Látni, hogy néhányszor mennyire vakon tudunk hinni az ötletünkben, mi vállalkozók. Soha ne felejtsd el, hogy bár hinni kell az ötletben, de a kellő kritikusságra szükségünk van, megkérdőjelezni dolgokat. És a műsor most felvetett egy érdekességet, hogyan lehet egy csövet és egy deszkát úgy eladni, hogy az ne csak egy cső és egy deszka legyen. Vagyis mitől lesz igazán izgalmas egy termék úgy, hogy közben nem (vagy nehezen) másolható dolog lesz. Lássuk!

A 2. évad 6. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 2. évad 6. rész ötletei

Naviganet

  • Az ötlet: Egy kapcsolatcserélő, üzletkötő portál
    Az oldal már működik, bár ránézve nem egy táltos, ahogy a szereplő mondta, unikornistól pedig tényleg nagyon mesze van.
  • 85 millió forintot kért 40%-os részesedésért cserébe
  • Senki nem fektetett az ötletbe.
  • Minner véleményezés: Remélem nem erre költöttek 8 millió forintot, mert ha igen, rossz programozókat kerestek.

    Ahogy Balogh Péter is mondta, akkor ő feltalálta az internetet. Ami egyébként oké nem baj, ha jó megoldást találna ki, vagy azt szépen felépíti. Például nekünk az internet tág, de Afrikában legtöbbször egyenlő a Facebookkal. Valóban elég lenne néhány funkciót beletenni, bár a piramisjátékot én nem láttam benne. Mindent ilyet lean szemlélettel érdemes elindítani, vagyis butítsd le az ötleted, indulj -1-ről. Ez, amit bemutatott az úriember nem alkalmas arra, hogy üzleti életben komolyan vegyék, és működőképes üzleti modell sincs mögötte.
    Egyébként bármilyen funkciót is kiválasztanánk, azt már el lehetne indítani egy WordPress-re épülő hasonló oldallal, ami mindössze 15-30 000 forintunkba kerül + a saját időnk, vagy leadjuk a munkát, de csak be kell üzemelni (tehát maximum 100-150 000 forintból megvan). Ezen a linken például cégadatbázis weboldalakat látsz készen, amit könnyen lehet magyarosítani. Tudod, amolyan 21. századi aranyoldalak, és könnyen akár hozzá csapható biznisz partner portál is. Például:


Stability Workout

  • Az ötlet: Egy eszköz segítségével egyensúly javítása, ehhez kapcsolódó edzésprogram. Már eladott 250 darabot, 10-15 000 forint az előállítása a deszkának és a csőnek, amit 30 000-ért értékesít. Együttműködik edzőkkel, akik már tartanak edzéseket az ő eszközével és edzésprogramjával.
  • 12 millió forintot kért 5%-ért cserébe.
  • Egyik befektető sem látott benne fantáziát.
  • Minner elemzés: Egy korábbi cikkben, ahol közösségi finanszírozó kampányokat elemeztem marketinges szemmel, pont hasonló terméket mutattam be. A Skill board-ot, láthatóan picit előrébb járnak ők, ami egyébként nem baj. Láthatóan tényleg van piaca, mivel ők például 84 millió forintot gyűjtöttek össze 1877 embertől, csak nem csövet, hanem labdát használnak, ami sokkal több fejlesztési lehetőséget kínál. Bár itt van egy érdekes dolog! Kép alatt folytatom!

    A Skill Board-nál főleg a célcsoport a sportolók (azon belül is az extrém és versenysportolók), hogy jobb egyensúly érzékük legyen, míg a Cápák közöttben bemutatott verziónál az átlagemberek.
    Az egészben az lesz a kulcs, hogyan tudja az „ez csak egy cső és deszka” dolgot üzleti modellre átfordítani. Ez akkor működik, ha a fenti eszközökre, csak tényleg eszközként tekint és jobban rákoncentrál az edzésmódokra, programokra, azokhoz tartozó esetleges képzésekre, de további irány lehet a mobilalkalmazás is, ahogy látni azt más hasonló terméknél.

Chocofacture

  • Az ötlet röviden: Egy kézműves csokoládéboltot, műhelyt üzemeltet. Tavaly 15 millió forint bevételt ért el, 3-an dolgoznak.
  • 35 millió forintot kér 11%-ért cserébe
  • Egyik befektető sem látott fantáziát, sőt egyetértettek abban, hogy a vállalkozó lehet egy másik cégnél legyen cukrászmester.
  • Minner elemzés: Több vállalkozónál is látszik, hogy már az alapokat letette, ahogy ő is. Ilyenkor érzem azt, hogy már csak pici hiányzik az óriási robbanáshoz, vagyis a robbanásszerű cégnövekedéshez. Reméljük egyébként pont a műsor hozta el neki ezt, Ilyenkor lehet az, hogy bővítik egy innovatív termékkel, például éttermeknek bedolgoznak és exkluzív desszerteket készítenek…
    Úgy érzem közel jár a robbanásszerű növekedéshez, hiszen a szenvedélye megvan. Bár sok helyen láttam (kommentek, reakciók), hogy mennyire megható ahogy beszélt. Azért abba is gondoljunk bele, a család helyett választotta a bizniszt, ez nem jó, nagyon nem jó. Kell az egészséges család-vállalkozás egyensúly:

a sok munka nem egyenlő a sikerrel.

Tebe

  • Az ötlet: Csomagolásmentes bolt. Alig 4 hónap alatt 4,5 millió forintot termelt.
  • 15 millió forintot kért 10%-ért cserébe.
  • Tomán Szabina fektetett végül be az ötletbe, 15 millió forintot 25%-os részesedésért cserébe.
  • Minner elemzés: A Minneres vállalkozónál, az újratölthető biómosószeres terméknél is láthattuk, hogy van egy nagy réteg, aki keresi az ilyen környezettudatos megoldásokat és lemond a nagy márkákról. Sőt győzködni sem kell őket, sokkal magasabb konverziót mutatnak a marketing kampányoknál.
    Nem kell mindenkit meggyőzniük, a célcsoport elég jól behatárolható, és ilyen szűk célcsoportnál ha kialakul a rutin, akkor utána a megszokás miatt is olyan törzsvásárlóik lesznek, ami bőven profitot termelnek majd a cégnek, kiszámítható működésük lesz. Itt tehát azt is érdemes figyelembe venni, ha olyan terméked van, ami még a napi rutint is képes megváltoztatni (és ez bizonyított, letesztelt), akkor az óriási előnyt jelent a többi piaci szereplővel szemben.

Vállalkoznál? Erre olvass tovább:

Az előző részek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!