Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 4. rész véleményezés, elemzés

Az új évad 4. része nem volt annyira izgalmas, mint a múlt heti, de itt is találtunk érdekességet, és természetesen inspirálódni tudtunk. Sőt, a befektetők is cápaként viselkedtek. Tomán Szabina, a modellből lett üzletasszony, aki ebben az évadban debütált Cápaként, másodszor is bebizonyította, hogy az üzletben kíméletlen ragadozó: újfent beleharapott Cápatársaiba! Az egyik pitch-nél kijelentette, hogy csak ő akar befektetőként benne lenni, nem akar társulni. Meg is lett az eredménye.

A 2. évad 4. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 2. évad 4. rész ötletei

Allin Kitchen

  • Az ötlet röviden: 6 éve fejlesztett szagelszívó
    Még egy terméket sem adott el az ötletgazda.
  • 50 millió forint 5-15%, és 37 millió tagi kölcsön átvállalása, senki nem fektetett az ötletbe, nagyon ellene voltak a befektetők.
  • Minner vélemény: Már valószínűleg ott elveszítette a befektetőket, amikor a tagi kölcsönét akarta kifizettetni velük, mert így úgy néz ki, mintha ő semmivel nem lenne már benne. Balogh Péter mondott a végén egy olyat, hogy nem találmányból lesz üzlet. Részben igaza van, azt ugyanúgy el kell adni, és ahhoz kell tényleg egy jó termék. Sajnos itt még az is probléma, hogy az újítás csak az a kis fólia, amit láttunk. Mondok erre egy jó sztorit. Még 5 évvel ezelőtt egy tech kiállításon az USA-ban okoshűtők voltak egymás mellett. Volt bennük minden, súlymérő, tablet a hűtőn és egyéb nyalánkságok, aztán mégis annál tolongtak, ami csak annyit tudott, hogy egy sínen mozgott egy kamera, amit egy applikáción keresztül elértél. Be tudtál nézni a hűtőbe. Mindenki ennek a hűtőnek a környékén volt. Miért? Mert beleillett a rutinjukba, használhatónak érezték. Az ötletgazda elment amellett a tény mellett, hogy a konyhai eszközökben már régóta jelen van a dizájn fontossága.
    Sok ilyen vállalkozóval találkoztam. Lelkesedés megvan, látszik tántorítatlan és makacs, de piacismeret nincs. Pont tegnap írtam egy cikket, hogy a BDC/Nielsen kutatásából is kiderült, akkor lesz átütő sikere egy cégnek, ha a lelkesedés mellé mélyebb piacismeret is társul.

Cseppke

  • Az ötlet röviden: nyálkendővel kezdtek, majd hálózsákkal folytatták és a végén egy gyerekruha vállalkozást úgy fel tudtak húzni, hogy már 100 milliós árbevételük lett. Van egy nagy újdonságuk, az applikáció AR (kiterjesztett valóság) technológiának köszönhetően meg tudja eleveníteni, mozgatni a figurákat a ruhákon.
  • 30 milliót kértek 8%-ért
  • Kaptak több ajánlatot is, Pétertől és Leventétől is, de a végén Tomán Szabina kijelentette, hogy ő ad 30 milliót 20%-os részesedésért és nem akar más befektetővel társulni. A hölgyek próbáltak alkudni, de Szabina nem engedett, végül megegyeztek.
  • Minner vélemény: Okosan döntöttek, hogy közben tudtak váltani , amikor kiderült, a nyálkendőből rengeteget el kellene adniuk, hogy fenntartható legyen a cég.
    “Nem gazdagok akarnak lenni?” -mondja Moldován András. Pont erről írtam tegnap, hogy azok lesznek sikeresek, akik nem foglalkoznak görcsösen a gazdagodással, hanem a vevővel. Ők ilyenek! Persze jól kell menedzselni a vállalkozás pénzügyeit, és célnak kell lennie a profitnak, de ne a gazdagodás legyen a cél. Ha a vevőre, a termékre koncentrálunk, akkora pénz jönni fog.
    Maga a piac nagyon erős, mivel minden anyuka (ahogy ők is) egyből gyerekruhát akar árulni, amint anyuka lett. Ezért rengeteg piaci szereplő van, tehát ahová ők eljutottak méretben, az nagyon jó eredmény.

Valentine’s

  • Az ötlet röviden: adalékmentes mogyoróvaj
    A Cápák is megkóstolhatták és láthatóan ízlett nekik. 10 millió forgalma volt már.
  • 25 millió forintért 20%-os részesedést tud adni
  • Senki nem fektetett a vállalkozásba
  • Minner véleményezés: Ugye itt is előkerült a már említett bérgyártás, ahogy korábbi adásokban is, és ahogy már olvashattál erről a Minneren. Kis mennyiségben el tudsz indulni, akár saját recept alapján. Láthatóan a csomagolás is tetszett a cápáknak, egyébként nagyon jó dizájnokat lehet találni például a CreativeMarket oldalon, ami alig néhány ezer forintba kerül.
    Amiért a befektetők nem szálltak bele, mert látták ezzel még sok munka lesz és a pénzükön kívül nem akartak beletenni energiát, plusz kell is hozzá még több tőke. Valentine’s útja valószínűleg az lehet majd, hogy folytatja és növekszik a forgalma, majd a végén kap egy jó felvásárlási ajánlatot, ha elég jó szintre jut.

Bikkla

  • Az ötlet röviden: Kitelepülős elektromos kerékpárkölcsönző, főleg strandokra, tavakhoz, fesztiválokhoz. Egy kamiont átépítettek úgy, hogy hordozható bérlő egységük legyen.
    Indulásukat követően volt már 5 millió forint bevételük.
  • 36 millió forintot kértek 5%-os részesedésért.
  • Egy befektető sem látott fantáziát az ötletben.
  • Minner vélemények: Az ötletgazdák kicsit eltúlozták az 5%-os részesedést és a kért összeget. Túl kicsi még a vállalkozás, hogy befektessenek. Ehhez még kell nekik legalább 50-100 kerékpár, hogy azzal befektetőt találjanak.
    Moldován András feltett egy jó kérdést, hogy miért kellett terveztetni kerékpárt, ebben teljesen igaza volt, hiszen először le is lehet tesztelni, plusz kérdés mennyire kell ehhez elektromosnak lenni? Igaz a 400 000-es ár, amiért beszerzik, jónak mondható, bár a piaci, fogyasztói ára 600-700 000 lenne.

Az előző részek:

Forrás: RTL Klub

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!