Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 5. rész véleményezés, elemzés

Dátum

Megosztás

A hétfői adás most kicsit gyengébbre sikerült. Amikor arra gondolsz, hogy miért pont őket válogatták be, akkor egyrészt mindig gondolj bele, hogy ez egy TV műsor. Másrészt például a hétfői kutyás szereplő esetében láthatjuk azt is, mennyire fontos a piac ismerete, tudd tényleg, kiknek jó a terméked. Az adás viszont számomra azért is volt izgalmas, mert ismét ismerősöket láthattam a műsorban, sőt 4 szereplőből 2-t is.

A másik pedig, hogy készítsd fel a weboldaladat mielőtt kimegy az adás. Kettő szereplő weboldalára is rápillantottam a pitch-ük után. Látszik, hogy a nézők a műsor közben természetesen a mobiljukon nézik a szereplők weboldalait. Ez a két kép árulkodik róla, hogy volt itt nagy roham (azt kell nézni a képen, hogy behalt a weboldal a látogatói roham alatt):

A kép nem véletlen üres, azt mutatja a weboldal nem bírta a Cápák között adás látogatottsági rohamát.
A kép nem véletlen üres, azt mutatja a weboldal nem bírta a Cápák között adás látogatottsági rohamát.

130 000 ember kíváncsi hétfőnként az adásra, továbbá 40 ezren az RTL Most-on nézik vissza, így reklámként is jó egy-egy szereplőnek. Már a Pesti Pipi-nél is láthattuk, hogy 7-szer több rendelésük lett másnap.

A 2. évad 5. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 2. évad 5. rész ötletei

Ducitárs

  • Az ötlet: Randioldal telteknek
    Az oldal már működik, több ezer regisztrálója van, mindezt még ingyenes marketing technikákkal. Az egyik legnagyobb hazai randioldalakkal foglalkozó céggel sikerült megegyeznie, hogy jobb platformot üzemeltethessen, mindezt tulajdonrészért cserébe.
  • 100 millió forintot kér 35%-os részesedésért
  • Az ötletbe senki nem fektetett, a befektetők elzárkóztak tőle, egyrészt az összeg miatt is, plusz azért is, mert már egy másik nagy társ is beszállt.
  • Minner elemzés: Andrást jól ismerem, dolgozunk most is és dolgoztunk is már együtt. Picit randioldal függő.
    A fenti képen is látod, hogy az ő oldalát nézték hirtelen annyian, hogy már el sem indult. 15 perc leállás után már működött is a ducitars.hu
    Az összeget és a kért %-ot látva természetesen egyből arra gondoltam, hogy főként a reklám miatt ment be a műsorba. Ezt egyébként elég jól csinálta korábban is vállalkozásainál, mindig jó médiamegjelenéseket tud szerezni. Sőt már egy randioldalt sikeresen felhúzott és értékesített korábban (tehát exitelt). A reklám bejött az egész biztos. Ez egy érdekes üzlet egyébként is, mindig is mondom a randioldal a legnehezebb üzleti modell. Neked akkor van pénzed, ha sokáig használja a felhasználó, de közben azt ajánlod megtalálja a párját. Combos algoritmus kell, hogy na ez pont ide illik a ducitárs-hoz. Nos megéri-e egy randioldalt üzemeltetni? A válasz ebben a korábbi cikkben, hogy igen: Megéri randioldalt üzemeltetni? Mennyi bevételt lehet belőle elérni? Van még hely a piacon?

Kruzbike Company

  • Az ötlet: Egyedi kerékpárflották cégeknek. A vállalkozások a munkatársaknak vásárolják meg a kerékpárt. Az üzleti modellben benne van a flottakezelés is, szervizelés. Már termelt bevételt is. Minden eladott kerékpár után elültetnek egy fát.
  • 8 millió forintot kér 8%-ért cserébe
  • Balogh Péter és Fehér Gyula nehezen ugyan, de üzlettársak lettek (Péter is hasonló ajánlattal állt elő mint Gyula, ezen volt kis sértődés)! 4-4 millió forintért 10-10%-ot kaptak, melyet 2 éven belül a tulajdonos visszafizethet, így a befektetők 6-6%-kal maradnak a cégben. Balogh Levente pedig nem lett befektető, de megrendelő igen: egy 10 bicikliből álló flottát rendelt az adásban!
  • Minner elemzés: Ugye, hogy mindig lehet újat kitalálni?! Persze ez is már létezik valahol, valamilyen formában, de az üzleti modelltől lesz igazán új. Autóflotta helyett bicikliflotta. Furcsa, hogy ez egyébként már a 3. kerékpáros ötlet, pedig még csak az 5. adásnál járunk. Máris átfordította hogyan is ad el biciklit, nem a magánszemélyeknek közvetlenül, hanem a vállalkozásoknak, multiknak. Utóbbiak az ún. B2B piac, vagyis a Business to Business, amikor is cégek (KruzBike) cégeknek adnak el (Szentkirályi – Balogh Levente, ugye vett 10 darabot, és így flottakezelést is). Jobban néz ki, mint egy Mol Bubi, és gondolj bele, akár az is lehetne, hogy a MOL adott volna így bérbe flottát, de nem tette, és hát kérdés is lenne, ki bérelné ki azokat a bicikliket ilyen formában. Nincs mit szépíteni, ez egy tiszta, jó ötlet, vállalkozás, már csak növekedésnek kell indulnia.

Mielőtt tovább mennél! A 2020-as üzleti ötleteket frissítettük a Minneren. Majd nézz rá miután elolvastad a Cápás cikket! : Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Friss, aktualizált

Vagner – kutyafekhelyek

  • Az ötlet: Kutyafekhelyeket készít, főleg a képen (videón) is látható szekrényt
  • 30 millió forintot kér 10%-ért cserébe
  • Senki nem fektetett az ötletbe.
  • Minner vélemény: Abból indult ki, hogy a vevőktől megkérdezte, miért ilyen csúnyácska fekhelyeik vannak, nos, ahogy láthattad a műsorban, ő se tudott jobbat alkotni. Ahogy a cikk elején is írtam, a piac ismerete nagyon fontos, és bár néha evidens dolgok vannak benne, vállalkozóként készek vagyunk elmenni felettük. Mint például a hölgy prémium kutyafekhelyeket készít, közben pedig az anyaghasználata nem prémium. Ami a legérdekesebb az egészben, hogy adás közben volt egy kiszólása, hogy több macskatulajdonos is már megvette. Ugye érted mire gondolok?
    10%-ot kért 30 millióért cserébe, mert ahogy ő fogalmazott berobban majd a piacba. Ahogy már több adásban is láthattad, a jövőt ennyire nem árazzák be a befektetők, és nem adnak így erre pénzt. És már most látszik, a berobbanás nem fog eljönni, hiszen bár a lelkesedés megvan, a piacismeret nem. Erről ebben a cikkben írtam: Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből?[+kutatás]

Ezerjófű

  • Az ötlet: Bio alapanyagokból, gyógynövényekből készítenek gyógynövény kivonatokat, tinktúrákat. 10-en dolgoznak, 2019-ben 46 millió forint bevételük volt, 10 millió forint haszon mellett.
  • 55 millió forint 12%-ért cserébe
  • Senki nem fektetett az ötletbe, de főleg azért sem, mert nem akarták, hogy külsősként túlságosan pénzügyi alapokra helyezzék ezt a vállalkozást és ezzel elrontsák az egészet.
  • Minner vélemény: Még év elején Zalaegerszegen oktattam online marketinget, és akkor jött hozzám oda Zoltán az egyik szünetben, és kérdezett a befektetésekről. Mondta, hogy jelentkeztek a Cápák közöttbe és érdekli, mi történik, ha egy befektető kerül a cégbe. Jó látni, hogy el is jutottak a döntőbe. Az oktatáson is egyébként ilyen nyugodt és jó kedélyű volt. Az ő weboldalukat is lefotóztam, hogy a látogatói roham bedöntötte, úgy gondolom, a műsor elhozta azt a növekedést nekik, amit szerettek volna elérni. Ahogy a számok mutatják, ez a vállalkozás jól működik, de méretben még kell egy ugrás, hogy stabilabbnak érezzék, ezért is jöttek el. Ez a piac egyébként is az utóbbi években feltörekvő idehaza, sokan nyúlnak az ilyen termékekhez, keresik a természetes gyógymódokat.

Az előző részek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!