Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!

2020 -as vállalkozási ötletek
2020 -as vállalkozási ötletek

2020 legjobb vállalkozási ötletei a Minneren! Idén is összeállítottam azokat a fő üzleti területeket, üzleti ötleteket, amelyekbe a leginkább érdemes vállalkozni. Az a jó ezekben az üzleti ötletekben, hogy bár adott évre vonatkozik, de legalább 5 évig érvényesek maradnak. Lássuk is őket!

Vállalkozási ötletek 2020

Először jöjjön a lista, majd mindegyikről hosszabb leírás, bemutatás:

0. ötlet: 2020-as koronavírus okozta gazdasági krízis utáni lehetőségek – Friss
1. ötlet: Privátséf, privátsofőr. 
2. üzleti ötlet/ trend: Kisbolt piacra épülő vállalkozások: nem kisboltot nyitunk, hanem kiszolgáljuk ezt a piacot, erre építünk!
3. üzleti ötlet:Társadalmi vállalkozások, újhullámú jótékonysági vállalkozás
4. ötlet: Sajátmárkás termék gyártása, bérgyártása, forgalmazása
5. ötlet: Helyi termelőkre épülő vállalkozások
6. ötlet: CBD termékek
7. ötlet: Új webáruház üzleti modellek
8. ötlet: Youtube csatorna indítás – GENERÁCIÓVÁLTÁS

Részletesen az üzleti ötletek

0. 2020-as koronavírus utáni változás:

A következő piacok érdekesek lehetnek neked:

  • Tisztítás, fertőtlenítés szolgáltatások:
  • Ózongenerátoros tisztítás: Erről beszéltem! Ami most megy, arra akkora a kereslet, hogy nem nagyon kell megerőltetni magadat marketingben. Hajtani is kell a gazdaságot! Mi Minneresek ezt tesszük! Múlt héten bemutattam, hogyan tudod kideríteni mi kell most a piacnak. Mert ami most kell, az tényleg kell! Sokszor egyébként ez Google Trends-ben is látszik. Ilyen termék például az ózongenerátor. Otthonra is persze vehetik az emberek, de főleg szolgáltatásként veszik igénybe, ózonos fertőtlenítést kérnek. Autókat is szoktak vele fertőtleníteni, de lakásokat is. Most ebbe nem akarok mélyebben belemenni, de értelemszerűen most sokan keresik, aki sokat autózik szeretné fertőtleníteni autóját, otthon pedig még inkább nagyobb igény van rá.
    Találj te is ilyen terméket / szolgáltatást! Itt a segítség (hanganyag is van a cikkben): Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így csináld! [podcast]
  • Ipari drón vállalkozás: Idő kellett, míg olyan árban lettek a nagyobb teljesítményű drónok is, amit már több területen is tudnak hasznosítani, mint például a mezőgazdaság, építőipar, biztonságtechnika… Eljött tehát az idő, amikor érdemes előlépni és a ezen a piacon vállalkozni! A magánszemélyek, a hobbi drónos piac résztvevői már gyorsabban nekilendültek, de most itt vagyunk az ipari drónozásra épülő vállalkozások robbanása előtt.
    Milyen vállalkozást építhetsz erre?  
    • Szolgáltatás: Ezen a területen tehát te magad megveszed a drónt, kitanulod annak használatát és különböző területeken nyújtasz szolgáltatást, mint a fenti felsorolásban a mezőgazdaság, építőipar (ez a kettő szegmens a legnagyobb), és olyan területeken is lehet munkád, mint a napelemparkok tisztítása, felmérése. A piaci szereplők egyre nagyobb igényt mutatnak az ilyen területek iránt. Egy ilyen drón irányítása, az adatok elemzése nagyobb szakértelmet kíván (meg lehet tanulni), tehát a cégek ezért is nyitnak a szolgáltatók felé. Ebbe beletartozhat az is, hogy a céged megveszi, majd bérbe adja a készüléket, de egészen biztosan mindkét fél (főleg a megbízó) úgy gondolja nálad van jobb kezekben. A szervízben pedig segít az ABZDrone csapata.
    • Kereskedelem: Természetesen a másik oldalon is igény mutatkozik, vagyis ipari drónok iránt megnőtt az érdeklődése a hazai szereplőknek. A mezőgazdaságban és az építőiparban kimagasló eredményeket lehet felmutatni az ipari drónok használatánál, de egyéb más területen is. 
    • Ipari drón szakember, adatelemző, szoftverhasználó: Miközben készítettem elő a cikket, beszélgettem iparági szereplőkkel, akik használhatnak ipari drónokat. Rájöttem, hogy bizony ott van az a terület is, hogy mivel technológiáról beszélünk egy szakember pozíció, terület is kialakul. Kezelni kell szoftvereket, összehangolni a technikát és még sorolhatnám mennyi területet érint, de ezzel még a későbbiekben fogunk foglalkozni. 
      További információk erről ebben a cikkben: Ipari drón vállalkozási ötletek, lehetőségek
  • Friss “félkész ételek”, vagy sous vide technológiával előkészített ételek piaca:
    A Blue Apron cégnek volt egy jó ötlete anno néhány éve, de a cég gyengélkedett, nem lett átütő siker az ötlete. Anno azt találták ki, hogy előrecsomagolt alapanyag házhozszállítást + receptet adnak a vevőknek. Nos a koronavírus elhozta a cég tündöklését. A tőzsdei árfolyama is megnégyszereződött, mert egy alternatíva az étel beszerzésére. Sőt! Azért növekedett a forgalom, mert kiváltotta részben az éttermeket, sőt még a ételrendelést is. Étterembe korlátozottan mennek az emberek (még mindig), az ételrendelés pedig szinten kerülik. Vagyis úgy fogalmaznék utóbbira nem került át a forgalom, ami kiesett a menüzőktől. A home office a cégeknél legalább októberig fennmarad, sőt egyes jelzések szerint decemberig. Eddig nem lett ismert ez a lehetőség, mert nehezen illett bele az emberek rutinjába, de ezt a koronavírus megváltoztatta. Itt írók erről: 83. üzleti ötlet: Az ételek IKEA-ja, alapanyag házhozszállítás biznisz egy kis csavarral
    Sous vide technológiával előkészített ételek piaca is emiatt megnőtt, hiszen ott már részben készen is van az étel, csak néhány perc alatt meg kell sütni a húst. Igazából ezt a technológiát főleg éttermek használják, de a fogyasztók körében is megjelent. A hús friss marad (vagy bármi más), de mégis meggyorsítja a sütést úgy, hogy közben könnyű eltárolni is. Ötlet: olyan vállalkozás, aki sous vide technológiával előkészített ételeket árul.
  • Digitális termék, SaaS megoldás bevezetése: Hasonló dologról beszélek, minta te indítanád el a Canva.com-hoz hasonló oldalt, vagy valamilyen CRM megoldást, akár stock photo oldalt (képeket adsz el), sőt akár Zoom-hoz hasonló oldalt is be tudnál vezetni mindezt kevés pénzből. Ebben segít neked a white label megoldások. Erről itt beszéltem bővebben, sőt hamarosan ezzel kapcsolatban teljes (óriási, átfogó) cikk is megjelenik:

Ezt is nézd majd meg: Vállalkozás indítás előtt állsz? Ebben az átfogó cikkben átfogó képet a vállalkozás indítás lépéseiről, egyéni vállalkozás indítás lépésről-lépésre + rengeteg példa:

1. üzleti ötlet/trend:  Privát séfek és privát sofőrök piaca

Már a nevében is benne van, hogy privát, tehát értelemszerűen a tehetősebb réteg a célcsoport. 
Privátséf: Két piaci területet találtam itthon, amire jó vállalkozást lehet építeni: 

  • egészséges étrendet követők
  • ételallergiások (glutén, tej, tojás…)

Az egészséges étrendet követőknél azt fogjuk meg, hogy otthon készült ételt kapnak a rendelt kajával szemben, ők általában multinál dolgozó, vezető beosztásban lévő 30-45 év közöttiek. 
Nincs idejük főzni, maximum ritkán, és helyette vagy dolgoznak vagy pihennek. Erre jó példa a MinnerAkadémia oktatópárosa, akik baráti társaságuknak kerestek (és találtak) egy fő állású privátséfet. Itt a fő igény a kényelmes és egészséges, jó minőségű étel. Nem feltétlen családosok (értsd: nincs gyerek). És megeshet, hogy baráti társaság megvendégelésekor is a privátséf főz, vagy éppen akkor is, amikor otthon van a megbízó. 
Ételallergiások: itt is főleg tehetősebb családosok a célcsoport. Túl sok idő és körülményes a megfelelő alapanyagok beszerzése, és a főzés is hosszadalmas, főleg akkor ha egyszerre kétfélét főznek (értsd allergiásoknak is és nem allergiásoknak is). Ezt sokkal inkább hívhatjuk bérfőzésnek, mint a fentit. Nem feltétlenül a vevő lakásában főzi meg az ételt. Itthon egyébként a hagyományos bérfőzés (értsd: nem ételallergiásoknak) szolgáltatást a takarításhoz kapcsolják. Tehát takarítást vállalnak + mellette, amíg ott vannak megfőznek. 
Engedélyek: több megoldás is van.

Privátsofőr: A gazdagok új hobbija, hóbortja. Ezt is mondhatnád és milyen igazad lenne! Ahogy egyik gazdagabb ismerősöm mondta. Ha vezetni akarok, a sportautót hozom elő a garázsból, egyébként meg ott a sofőr és utazás közben tudok például Minnert olvasni, felkészülni a találkozókra vagy éppen nyugodtan telefonálni. Egyre több vállalkozótól hallom, sőt én is kipróbáltam a nyári vidéki #minnerbusinesstrip ideje alatt kétszer is és eszméletlen volt. Időt takarított meg a sofőr, mindezt úgy, hogy mindenki jól járt. 
Itt két irányba indulhatsz el: vagy fixen egy ügyfélnek látsz el szolgáltatást egy havi bérért (bár ezt így nehéz lesz KATA adózásban vagy több embernek hirdetsz be. A tapasztalataim szerint a sofőrök szeretik, ha az ő autójukkal mész, de felárat kérhetsz akkor, ha a sajátoddal viszed őket. 
Van-e célcsoport? Csak néhány statisztika: a Balatonon 3000 vitorlás van, 12500 háztartás rendelkezik a 150 és 300 millió közötti vagyonnal és mintegy 12500 háztartás vagyona lehet 300 millió felett. Ők a te leendő vevőid, megbízóid! 
Engedélyek: szükséged lesz Páv II vizsgára – de szerencsére ez nem olyan nagy összeg, a tanfolyam sem.
Persze később majd az önvezető autók megjelenése veszélyeztetheti a vállalkozásodat, de én azt is szerettem benne, hogy nagy segítség volt a sofőr másban is. Több helyen láttam személyi védelmet is hozzákapcsolva a szolgáltatáshoz.

2. üzleti ötlet/ trend: Kisbolt piacra épülő vállalkozások: Nem kisboltot nyitunk, hanem kiszolgáljuk ez a piacot, erre építünk! 

A diszkontláncok előretörése (pl. Aldi) nem csak a hipereknek, hanem a kisboltokban is még jobban betett. Radikális átalakításra van szükség a kisboltokban. Akár üzleti modelljeik újragondolása is kell ahhoz, hogy életben maradjanak. A helyi kis ABC-k már csak főleg az: “elfogyott valami, leugrok a kisboltba” státuszt töltik be, tehát kell új piacokat keresni vagy valamiben kiemelkedni. Az energiaital piac óriási bővüléséből sem tud igazán profitálni, mert a trafikok elviszik azon vevők egy részét, akik pont náluk vásárolnának. (Meg egyébként sem hoz akkorát, hogy erre építeni lehessen.)

  • A mirelit üzletágban például gyengék a kisboltok, holott pont azt a célcsoportot tudnák vele kiszolgálni. Csak fagyasztott pizzából évente 18 millió darab fog (8 milliárd Ft értékben). Tudod mire gondolok, igaz?! Az Aldi és Lidl példáján látszik, hogy nem csak a nagy márkák termékeit vesszük. Adott tehát egy olyan piac, ahová egy sajátmárkás termék, mint például a fagyasztott pizza (bérgyártásban is készülhet), könnyen bekerülhet, a disztribúció megoldott. Ugyanez igaz lehet más fagyasztott termékekre is. 
  • A pizzához hasonlóan kell jól megválogatni a termékeket, szolgáltatásokat. Ez persze a kisboltosokra vonatkozik, de a másik oldalt nézzük most. Mi mint gyártók vagy beszállítók miként tudunk piacot teremteni, megfogni egy piaci átrendeződést.
  • A “feltöltős termékek” piaca egyre jobban előtérbe kerül (wc papír, tojás, sampon, stb.). Egy kisbolt (vagy partneri megállapodásban) például adott arra, hogy meg lehessen valósítani egy úgynevezett “bérelj tyúkot modellt”, vagyis előfizetéses rendszert. Alternatív üzleti modell, amolyan franchise féleség is lehetne, ahol online lehetne leadni rendelést, foglalást és azt a közeli kisboltban átvenni. 
    Erre jó példa lehet az egyik Minner vállalkozó biznisze, aki hulladékmentes tisztítószert árul úgy, hogy mindig utántöltik az 5 literes ballonokat. Neki például a kisboltok jó töltőállomások lehetnek a közeljövőben. 
  • Az előzőhöz hozzákapcsolva érdekes piac lehet a kimérős termékek piaca. Tehát a kávét, kutyatápot, de még a müzlit is… És még sorolhatnám mennyi mindennél a vevő saját maga dönthetné el mennyit kér. Árban is jobbak tudunk lenni és rá tudjuk szoktatni a vevőt, hogy hozzánk járjon (főleg, ha mi adjuk a dobozt). És persze itt is a példa, mi mint gyártók adjuk a termékeket a kisboltoknak. És még környezetet is kíméljük.  
  • A kisboltokat átállítani csak automata boltokká. Tudom-tudom be kell kötni az élelmiszer automatákat a NAV-hoz… És? Ez akadály? Ehhez kapcsolódó ötlet volt már a Minneren: 161. ötlet – automata “bolt” + további lehetőségekkel
  • Érdemes figyelni a benzinkút piacot, hogy ők miket alkalmaznak, hiszen a bevételeik egyre nagyobb része származik a nem üzemanyag üzletágból. 
  • 50+os korosztály kiszolgálása, számukra megfelelő termékek biztosítása. A KSH is kutatta ezt a piacot. Ők adják a magyarországi háztartások 31%-át és az egy főre jutó személyes célú kiadásaik pedig már rég meghaladták az országos átlagot. Meg kell őket szólítani! 
  • Kisbolt marketing: Igen, kell! Persze logikus is, hiszen már nem lehet csak arra építeni, hogy betérnek majd az emberek. Erre a legjobb megoldás, hogy olyan termékcsoportokat sikerül bejuttatni a boltokba, ami köré lehet építeni marketinget. És ha máshol nem elérhető a termék, ott a boltosok is könnyebben rávehetőek, hogy saját maguk reklámozzák, nekik is érdekük. Használd ki ezt a piacot, ami most “romokban” és bár picit gátlástalannak hangzik, de kiszolgáltatott. 
  • Kisbolt hűségprogram – Ez pont jó lehet arra, hogy a vevőket, akik amúgy is vásárolnak, rávegyük a több költésre. Azért írtam ide, mert hát tudod valakinek adnia kell egy jó rendszert, ami a vevőket, klubtagokat nyilvántartja. Egyébként ezt mindenképpen érdemes lenne bevezetni, mert ebből kiderül még jobban mit is vesznek (hiába mondja a kisboltos, nem tudja), kell az adatelemzés. Ez pedig óriási pénzt jelent! Erről cikk itt. 

3. üzleti ötlet / trend: Társadalmi vállalkozások, újhullámú jótékonysági vállalkozás:

Miért ne üzemeltetnénk olyan vállalkozást, ami sokkal jobban támogatja a társadalmat, annak hasznára válik?! Ha néhány nap alatt a magyarok képesek 700 milliót összeadni egy fiatal betegnek, akkor elég nagy esély van arra, hogy egy újhullámú jótékonykodó szervezet sikereket tud elérni itthon is. A 2010-es Edelman tanulmány kimutatta, hogy az emberek többsége nagyobb eséllyel vásárol olyan cégtől, aki valamilyen módon jótékonysághoz köthető. A 2018-as kutatásból pedig kiderül, hogy az emberek 53%-a úgy gondolja, hogy a társadalmi problémákat a vállalatok sokkal jobban meg tudnák oldani, mint a kormányok. A vállalkozások társadalmi felelősségvállalási (CSR) programokat hirdetnek, de vannak egyéni akciók is. Persze fizetnek adót, de az emberek úgy érzik, többet is tehetnének a helyi ügyekben a vállalkozások.

Három területet különböztetünk meg most ezzel kapcsolatban.

  1. Társadalmi vállalkozás: olyan vállalkozás, ami egy társadalmi problémára ad terméket, nyúlt szolgáltatást, megoldást. Részben profitszerzés céllal is. Erre jó példa az a kanadai szervezet, amelyik az egyedül élő idős emberekhez közvetít egyedülálló anyukákat és fiatalokat. Albérletet fizetnek az emberek és előtte felmérik, hogy egy hullámhosszon vannak-e a lakók, egy szociális munkás segít benne. Mindenki jól jár. Erről bővebben itt olvashatsz. Itthon is igény lenne ilyenre, főleg a magas lakhatási költségek miatt, illetve nagy probléma itthon is az elöregedés és az időskori magány. 
    Hasonló ügyeket kell keresni, amire hagyományos vállalkozás építhető. 
  2. Fenntartható gazdaság: lényege, hogy olyan vállalkozások jöjjenek létre, amelyek kielégítik a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentenék a jövendő generációk képességét arra, hogy azok kielégítsék a saját szükségleteiket. Ezzel egy Minner olvasó foglalkozott jobban, sőt az általa említett Gunter Pauli közgazdász rengeteg üzleti modellt, vállalkozást kidolgozott könyvében, amit meg is oszt velünk. Tehát vállalkozási ötleteket kapunk tőle.  Az olvasóm itt ír róla részletesebben, olvasd el! Később Orsolyával kiválasztjuk azokat az ötleteket, amiket ajánlunk itthon is megvalósításra. Szóval olvasd el mindenképpen mit ír erről Böjte Orsolya a MinnerX-ben, kattints ide!
  3. Adománygyűjtés: Zentének néhány nap alatt 700 millió forintot gyűjtött össze a magyar nép. Ez egy jó jele annak, hogy rávehetők a magyarok az adományozásra. 
    Nemzetközi példa is van már arra, hogy lehet kreatívan is megfogni ezt és élménnyé tenni. A Comic Relief brit adománygyűjtő szervezet például évente szervez ún. piros orr napját, amikor is mindenki vehet bohóc orrot, a sztárok műsorokat készítenek és rengeteg programot szerveznek országosan. A briteknél a legnagyobb adománygyűjtő céggé vált úgy, hogy költsége alig van. 
    • Itthon most a futásnak van akkora trendje, hogy mind üzletileg, mind adományozás szempontjából érdemes lehet összekapcsolni, és adománygyűjtő futóversenyeket szervezni nagyüzemben. A szponzoroknak is sokkal jobb. Illetve lehet köré olyan extrákat bevezetni, mint az adománygyűjtő kilométerek gyűjtése és hasonlók (tudod futnak). 
      Lassan minden tizedik magyar fut 🏃. Erre lehetne építeni egy jótékonysági vállalkozást!
      Először jöjjön néhány statisztika:

      A BSI adatai szerint a futóversenypiac Magyarországon is növekszik, 2017-ben 75 ezren neveztek a három legnagyobb budapesti versenyre. 15 százalékkal több külföldi jött futni a fővárosba, ők több mint hárommilliárd forintot költöttek el itt. Tavaly 20 ezren jöttek külföldről Magyarországra futni, elsősorban a maraton miatt érkeznek ide.

      2017 elején az NN Biztosító készített egy reprezentatív kutatást, amely szerint 800-850 ezren futnak Magyarországon „bizonyos” rendszerességgel, pár évvel korábban szerintük ez a szám még csak 700 ezer volt. A kutatás és a versenyek adatai szerint nagyjából 100 ezren vannak, akik versenyeken is indulnak. (index.hu)
      10-15 000 forint egy maratonra a nevezési díj, évente már több mint 1000 futóverseny van.
    • Vásárláshoz köthető adományok. Bár sok cég csinálja, de néha visszatetsző az, amikor azt mondják, hogy a vásárlás összegéből X Ft-ot valamilyen szervezetnek adományoznak. Nos, ennél jobb ötlet, ha egy cég szervez egy ilyen vásárlási akciót, amiben több cég is részt vehet. Mérsékeltebb akciót hirdetnek és a vásárlások összegéből valamennyi %-ot adományra fordítják. Például egy jó statisztika erről: 2,7 millió felhasználó 6,8 milliárd forint értékben vásárolt az eMAG-on a 2018-as Black Friday alkalmával. Ennek 5%-a például 340 millió!!! 
      Ha ilyenben gondolkodsz, elég az évben 2-szer megrendezni, valami olyan időszakban, amikor picit uborkaszezon is van, hogy a webshopoknak is valami extrát nyújts. A cégektől érdemes csatlakozási díjat felszámolni és a %-ból is mindenképpen félre kell tenned a működési költségekre, plusz profitszerzés is legyen beleszámolva. Fenn kell tartani a vállalkozásodat, ehhez kell a profit! Máskülönben mi motivál a rosszabb időszakokban? 

Folytatjuk, de előbb!

Ne felejtsd el! Vannak olyan cikk gyűjtemények, amik segítenek neked a vállalkozási ötleted megvalósításában:

4. üzleti ötlet / trend: Sajátmárkás termék gyártása, bérgyártása, forgalmazása

A Nielsen 2018-as kutatásából kiderül, hogy az urbanizáció és az Y generáció egyre nagyobb pénzköltése miatt új lendületet kaptak a sajátmárkás termékek és a vásárlók keresik az újdonságot, új termékeket, innovációt. Az angliai székhelyű Solutions for Retail Brands Inc. (S4RB). tanácsadócég előrejelzése szerint az elkövetkező 5 évben megnégyszereződik a sajátmárkás termékek piaca. Ez lehet a webáruházak új lehetősége, hogy megújuljanak, növeljék profitjukat, vagy hogy egy új webáruház gyorsabban berobbanjon! De nem csak webáruházaknak lehetőség! Lehet túlzó a szám, de képzeld el, hogy az 50%-os bővülés is óriási. Sőt, a Nielsen már most 100%-os növekedést mért 2018-ban. A sajátmárkás piacon belül még megfigyelhető a 60+-osoknak szánt termékek piacának növekedése (nagyobb kosárértékkel rendelkeznek, egyre többet költenek online). Továbbá a fiatal generációnál megfigyelhető, hogy sokkal jobban érdeklik őket a márkák nyújtotta előnyök, maguk a brandek és szívesen kipróbálnak új márkákat (források itt)

Lássuk mit kell erről tudni: 

5. üzleti ötlet / trend: Helyi termelőkre épülő vállalkozások

A környezettudatosság mellett a másik kiemelkedő trend a helyi, lokális termékek fogyasztása. Több példánk is van már rá, hogy milyen területen lehet gondolkodni. Egy nyíregyházi vásárlói közösség vezetője például egy ideje számításokat végez arról, hogy mekkora lehet a nyíregyházi élelmiszerpiac. Mivel a KSH ezt nem tartja nyilván, ezért saját fapados számítási módszert dolgozott ki. Azzal számolt, hogy egy nap egy ember, ha megteheti és ha normálisan akar étkezni, minimum 2000 forintot elkölt élelmiszerre. Megszorozva a napok és a lakosok számával, Nyíregyházán évi 85 milliárd forintos élelmiszerpiac jött ki, míg az Észak-Alföld régióban ez évi 1200-1500 milliárd forintos nagyságrend. 
„Ha ennek a pénznek a 90 százaléka elhagyja a régiót, azt azért megérezni. A helyi gazdaságba fordított pénz ugyanis helyben forog, abból lesz munkaerő is, míg most csak egy hatalmas pénzszivattyú működik” (Forrás: 444.hu)
Ötletek, trendek: 

  • Kistermelők, kézművesek problémáját megoldani: Többször voltam már kézműves vásárokon, sőt mint meghívott szakértő is, amikor is beszéltem a kézművesekkel, helyi termelőkkel (pl. pálinka főző, csokoládé készítő…). Elmondták, hogy egyik legnagyobb problémájuk a reklám és az, hogy a piacokon kívül nem tudják hol árulni a terméküket. 
    Ötletek:
    • Segíteni a disztribúcióban, vagyis abban, hogy a boltba, helyi üzletekbe bekerüljenek. Akár valami hasonló összefogó ötlettel, mint a Magyar Termék jelölés, csak erre kitalálni valami mást. Hiszen összefogva több termére könnyebb lehet valami okosat kitalálni.
      Pl. kis piac az XY boltban keddenként….
      Utóbbit nézve még érdemes lehet összekapcsolni a 2020-as üzleti ötletek közül a 2. számúval, tudod a kisboltok piacra épülő vállalkozásokhoz! Ilyen az, amikor két üzleti trend találkozik! 
    • Akkor itt egy nyíregyházi példa, amit fent már említettem, egy vásárlói csoport. Ellenőrzött helyi gazdák szállítanak terményeket, termékeket és valójában árban is ugyanazt kapják az emberek, mintha szupermarketben vásárolnának. A kezdeményezésről itt olvashatsz. 
  • Előfizetéses bolt.
    Az USA-ban nagyon beindult egy cég, akik csak annyit csinálnak, hogy havidíj ellenében 2 hetente szállítanak szépséghibás zöldséget és gyümölcsöt az embereknek. Így természetesen olcsóbb, mintha máshol vennék (erről itt olvashatsz bővebben a Minneren)
    Másik példa a Youtyúk példájából jön és valójában hasonló, mint amit előbb említettem. Bérelj kertet ötlet (vevő szempontjából nézve). Erről részletek pedig itt. 
    Sőt még egy dolog, a valóságban így néz ki egy ilyen ötlet: A bérelj kertet Minneres ötlet megvalósult Bács-Kiskun megyében
     
  • Vándor piac: A helyi termelői piacok nagyon jól teljesítenek, így fixen megvannak a helyek, időpontok is, amikor egy-egy településre el lehet menni. Érdemes lenne úgynevezett vándor piacot szervezni, amikor is segítve a kistermelőket más megyékbe, településekre is el lehetne vinni őket. Ezt megszervezni, programot csinálni és akár közösen a piacokkal együttműködve így még több érdeklődőt bevonzani. 

6. üzleti ötlet / trend: CBD termékek

A CBD olajról már lehet hallottál. A kenderből nyerik ki, olyan vegyület, mint a THC (amitől bódulnak az emberek). A cannabis pozitív élettani hatása érhető el vele úgy, hogy nincs bódító hatása (értsd nem drog) – Ezen a piacon nagyobb növekedés várható a következő 5-10 évben, mint az egész cannabis piacnál (pedig az is óriási növekedésben van). Jótékony hatását az orvosok is elismerik, sportolók a sérüléseik gyorsabb regenerálódását tapasztalták, kisebb fájdalmat éreznek, további egészségügyi problémáknál is pozitív hatást tapasztaltak. 

A hazai piacon felívelőben van a CBD termékek iránt a kereslet. Az alábbi Google Trends statisztikában látod.


A CBD olajjal már találkozhattál itthon, ez a készítmény amit könnyebben be lehet szerezni és értékesíteni. Az igazi üzlet viszont a CBD tartalmú élelmiszerek (csokik, italok, TEA – utóbbi brutál piac lehet!). Ezek még itthon nem érhetőek el. Kicsit több kört kell futnod majd a termékek hazai engedélyeztetésével is, de aki most lép a piacra, ő:

  • sokkal jobb pozícióba kerülhet a gyártóknál (akár kizárólagos szerződések miatt)
  • a Google keresőben még könnyebb elérni, hogy organikusan jöjjenek a vásárlók, értsd könnyebb keresőoptimalizálni még 
  • kezdi felfedezni az idősebb korosztály, amely egyébként is óriási kosárértékkel rendelkezik a hasonló területen (gyógyszerek, hasonló készítmények). Ezt a réteget például az olajjal és a teával már rövid időn belül meg lehetne célozni, nem beszélve a kenőcsökről…. továbbá a CBD italok, főleg vizek. Tudod, jó ötlet megcélozni az idősebb korosztályt és ez a termékcsoport pont jó erre! 
  • másik célcsoport a sportolók, futók, nem versenyszerű sportolók – Európában engedélyezettek a CBD tartalmú étrend-kiegészítők. Ennél a célcsoportnál a csokik, kenőcs és a CBD víz vagy egyéb ital jó ötlet lehet. 
  • Egy biztos beszállítót kell találnod! Európában is találni fogsz, például az Egyesült Királyság élen jár a CBD termékek előállításában. 

Legális? Igen! Bár a kenderből nyerik ki, de teljesen kizárják a THC vegyületet. Az USA-ban 2018. decemberében az új mezőgazdasági törvényben elfogadták, hogy lehet alacsony THC tartalmú (0,03%) kendert termeszteni. Ilyen kell az ipari kenderhez és a CBD termékekhez is. A mezőgazdaság részben így beléphet a kender termesztés piacára. A CBD piac emiatt gyorsabban nőhet. A finanszírozásuk is egyre könnyebb lesz, ez ugye nehéz terep, mivel cannabisz-származék, ezért a bankok nehezebben állnak szóba a cégekkel, de most, hogy a mezőgazdasági törvény utat nyitott az egésznek, óriási növekedéssel indulhat meg a piac 2020-ban. Ami gyorsan továbbgyűrűzik Európába, azért is, mert ahogy már említettem az Egyesült Királyság élen jár ezen a területen, sőt az USA is tőlük vásárol. 
Cannabis piacról a Minneren itt olvashatsz. 

7. üzleti ötlet / trend: Új webáruház üzleti modell

A hagyományos e-kereskedelmi üzleti modell hamarosan leáldozóban van, nem fenntartható üzletileg. Nagy a verseny, a piac 35%-át elviszi a 10 nagy. Aki most átalakítja vagy új üzleti modellel indítja a webáruházát, fényéveket verhet a hagyományos ecommerce piaci szereplőkre. 
A kulcs, hogy olyan üzleti modellünk legyen, amivel több visszatérő vásárlót generálunk és picit ki is maradunk a piaci versenyből. Ezt a Minneren webáruház transzformáció -nak hívjuk. El kell fogadnunk, hogy változtatni kell a klasszikus webáruház modellen! 

8. üzleti ötlet / trend: Youtube csatorna indítás – GENERÁCIÓVÁLTÁS 

Most jött el a trend, illetve generáció váltás a Youtubeon. A jelenlegi Youtube sztárok még fiatalok voltak, amikor elkezdtek videózni, most viszont felnőttek. Akik nem tudnak alkalmazkodni a követők igényeihez megfelelően, nézőket veszítenek. És nehéz dolguk van! Már nem elég egy utazós videót készíteni és bemutatni pár látványosságot. Az idősebb (értsd 30 feletti) réteget még nem tudják kiszolgálni, a fiatalokat már nem tudják teljesen megfogni. A Youtube-ot elérte a generációváltás, ami azt is jelenti, hogy pont jó időpont lehet elindítani egy YT csatornát. 
Az 59. üzleti ötletben már aktualizáltam 2019-ben is a leírtakat. Az ott leírt főbb téma és a csatorna ötleteket érdemes megvalósítani, azt átdolgozni, továbbgondolni.

Ötletek Youtube csatorna indításra, témára:

  • Techcuccok tesztelése – még mindig nagy nézettségű, pl. a Vodafone ad tesztkészüléket (csak kérni kell), de először bármelyik kisebb mobilboltot megkereshetsz ilyennel, majd amikor lesz több követőd, jöhetnek a nagyok.
    Ezekből nem lehet egyébként eleget gyártani, hiszen újabb és újabb kütyük jönnek ki, az emberek pedig imádják megnézni vásárlás előtt videón a kiszemelt eszközt. 
  • Karriert, munkákat, munkaköröket, állásokat bemutató YT csatorna. A munkáltatók keresik a megjelenési lehetőséget, ahol meg tudnak jelenni, akár munkatársakat toborozni. 
  • Gyárts TV műsorhoz hasonló anyagokat. Látod a friss vlogger trendeket? Nem egy személy szerepel a videókban, hanem akár többen is.  A TV átvándorol a Youtube-ra, legyél benne a trend kellős közepén. Ehhez ötletek: Hazai Youtube csatorna indítási ötletek, melyekkel sikert érhetsz el
  • Vagy csinálj kreatív dolgot, valami vicceset, humorosat, meghökkentő Youtube csatornát. Pl. egérlabirintus, élő bújócska közvetítése… Erre ötletek: Ezek a Youtube csatorna, videó ötletek milliókat hozhatnak neked
  • Vitaműsorokat csinálni
  • Keresd azokat a területeket, amiket még nem fedtek le. Egyik tanítványom például 35 feletti, főleg kertvárosi, tehetősebb nőknek szóló csatornát üzemeltet. A szponzorok is imádják, mert fizetőképes kereslethez jut el. (Smarta
  • Speciális ötlet, beszélgető műsor indítása összekötve lakáskávézóval: Lakáskávézó. Az új Starbucks a lakásodból indul hódító útjára

Segítség kell a megvalósításban?

Ajánlom figyelmedbe a MinnerAkadémia online képzéseit. Kiemelten a vállalkozási ötlet megvalósítási tréninget! Megtanulod, hogy építsd fel stratégiailag a vállalkozásodat, lépésről-lépésre.

Korábbi évek üzleti ötletei – Még mindig aktuálisak!

2019 – vállalkozási ötletek:

2018-as üzleti ötletek, trendek:

  • 2018-as üzleti trendek, ebben a cikkben találod részletesen, de ide felsorolom őket:
    1. Idősek
      • webshop idősekre szabva
      • havidíjas webshop (ugyanazokat a termékeket megkapja házhoz)
      • valamilyen szórakozási, kikapcsolódási program, azok szervezése
      • nyugdíjas szövetkezetek – egyre több ilyen alakul az iskolaszövetkezetekhez hasonlóan. A nyugdíjasokat kiközvetítik cégekhez. 
    2. Dropshipping
      • webáruházat üzemeltető, aki dropshippingezik (pl. Shopify alatt működő webáruházakkal könnyű ezt kivitelezni)
      • dropshipping szakértő – még nincs ilyen a piacon, és hamar országos szakértőként tudsz megjelenni a piacon, sőt, még jó kis üzleti modellt is rá tudsz húzni (pl. webshopot értékesítesz, beüzemelést…)
      • dropshipping beüzemelő – az előzőhöz hasonló, de beletartozik minden. Odamegy hozzád valaki, aki szeretne egy ilyen webshopot, majd te mindent adsz neki: webshop (havidíjas, pl. Shopify), kapcsolatok, IT, könyvelés…
        (Az igazat megvallva ez a modell egyszerű webshopoknál is működne, nem kell az, hogy dropshipping-modellben működjön).
      • IT megoldások, fejlesztések – a webshop keretrendszerekhez különféle dropshipping-megoldások fejlesztése
    3. Youtube műsor gyártó
      • talkshow-k, beszélgetős műsorok, vitaműsorok
      • politikai műsorok (na azok aztán komment cunamit hoznának)
      • dokureality, vagy részben valóságshow szerű dolgok
      • hasonló (de kicsit jobban kivitelezett) sorozat, mint a Középsuli (szinte ellepik az adást a reklámok)
      • Ha egy kicsit populárisabb, virálisabb csatornában gondolkodsz, akkor ötletek: Ezek a Youtube csatorna, videó ötletek milliókat hozhatnak neked
      • Valamilyen verseny vagy vetélkedő online közvetítése
      • Lokális hírek, események bemutatása,
    4. Virtuális valóság, mint szolgáltató
      1. Csapatépítő cégekkel való együttműködésben vagy egyszerűen több főnek,
      2. Versenyek szervezése, gamer versenyek, ezek online közvetítése
    5. Fiataloknak központ
    6. Piackutató cég vállalkozásoknak, új vállalkozásoknak
    7. Virtuális asszisztens (közvetítő) cég
    8. Okosotthon
    9. Ezeket itt olvashatod részletesen. 

2017-es üzleti ötletek

  • 2017-es üzleti trendeket ebben a cikkben találod (ide kattintva), de ide felsorolom, ott pedig részletezve látod:
    1. Sharing economy – vagyis a közösségi gazdaság
    2. Előfizetéses webshop
    3. Food truck
    4. Lakáspiac – lakáskiadás
    5. Instagram oldal kezelő
    6. Virtuális valóság
    7. Könyvelés/számvitel
    8. Fintech
    9. KATA – új vállalkozások – pályázatok…
    10. Webshop
    11. Ezeket itt olvashatod részletesen
  • 2017-es piaci rések, ilyet is írtam 2017-ben, itt a részletes, felsorolva a trendek, lehetőségek itt:
    1. 3D Nyomtatás:
    2. Idősek
    3. eSport – Úúú most nézem! Ezt már akkor megmondtam és lám 2018-ban gombamód jöttek ez esport szakosztályok, versenyek
    4. Rendezvényszervezés
    5. Havidíjas webshop, illetve dropshipping webáruház
    6. Pénzügyi szakértő
    7. Turisták, külföldiek
    8. Food truck
    9. Közösségioldal-kezelő
    10. Ezeket  itt olvashatod részletesen. 

+ a Minneren 2015-óta közel 200 vállalkozás ötletet olvashatsz külön cikkekben. Ide kattintva átláthatóan megtalálod mindet (mi-hol van). – Folyamatosan aktualizálom őket.

Hajrá, sok sikert!

Fotó: Envato

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!