A német vállalatok élen járnak a sajátmárkás termékek piacra dobásában. Akár a DM-re, vagy a Rossmanra gondolunk, vagy ott vannak a diszkont láncok, mint az Aldi, Lidl. Utóbbiaknak a kínálatának majdnem 90%-a sajátmárkás már. Ők korábban felismerték a trendet, számoltak, belevágtak. Most egyébként ezt kell előhúzniuk a hazai webáruházaknak is, ha életben akarnak maradni, vagy könnyebben venni a versenyből fakadó akadályokat. Lássuk a MediaMarkt-nál hogy is van ez!
2010-ben vezették be a sajátmárkás termékeiket a MediaMarkt és a Saturn üzletekben. Bár itthon már volt nagyobb kampányuk ezzel kapcsolatban, most ismét erőteljesebben reklámozzák a saját márkáikat. Lefedik a teljes palettát, amit csak árulnak. Hűtő, TV, Laptop, Tablet, kiegészítők mint fülhallgató, kábelek… (itt megnézheted) Mi a koncepció?
10%-kal olcsóbban adni az azonos kategóriában megtalálható nevesebb gyártókhoz képest a termékeket. A gyártás nagy része Németországban, vagy Európában történik. Például a Koenic háztartási gépek közül sokat a Bosch gyárt, ő a beszállító.

Másik elektronikai termékeknél is szintén találni német gyártókat, de többnél is megtalálható kínai beszállító, vagy gyártó. Egyik partnerük a Foxconn.
Miért vezették be?
A bevezetésig ők a viszonteladói piacon voltak, persze még mindig több terméknél is, de így átkerültek a gyártói oldalra. A megfelelő infrastruktúra megvolt, hogy kiaknázzák még jobban a benne rejlő lehetőségeket. Saját maguk határozzák meg a termékeket a fogyasztói igények alapján, és természetesen az árrést is. Nem függnek a gyártótól, ők maguk határozzák meg a termékeik bevezetését, funkcióit…, tovább a viszonteladóktól sem függnek. Kihasználják, hogy már nem kell gyár, hanem bérgyártásban megoldható szinte a K+F-től elkezdve a gyártáson át a csomagolásig minden, nem is beszélve mennyit spóroltak ezzel a megoldással.
A nagy márkák mellett, ami hátrány az egyben előny is
Felteheted a kérdést magadban, hogy de a nagy márkák mellett miért is választanák a Media Markt termékeit. Igen elektronikában még fontosabb egy márka, mert sokkal biztonságosabbnak érezzük megvenni egy nagy gyártó készülékét. Az árra érzékeny vevők azok, akiket megcéloz ezzel a cég, hiszen őket veszíthette el, ha éppen ugyanazt a terméket meg tudtad venni valahol olcsóbban. A saját termékeinél nincsen ilyen veszély, mivel csak náluk kaphatod meg. A nagy márkák pedig segítenek, hogy bevonzzák az embereket a boltba. Ezért sincs az, hogy megszüntették volna a többi márka értékesítését.
És még a piac nagy része itt van előttük. A Minner olvasók között felmértem, hogy mennyien tudják, hogy vannak sajátmárkás termékei a Media-nak. 20-22% tudta csak.
Webáruház transzformáció, sajátmárkás termékek
A Minner több részes cikksorozatot szentel az új webáruház üzleti modelleknek, a webshopok átalakulásának, vagyis a webáruház transzformációnak. Ennek egyik eleme lehet, hogyha sajátmárkás termékeket vezetünk be, hogy azt a MediaMarkt is tette. Olvasd el ezzel kapcsolatban a cikkeket, hallgasd meg a podcastokat:
- Sajátmárkás termékek gyártása, forgalmazása – podcast
- Ideje újragondolni a webshopod üzleti modelljét! Webáruház transzformáció
- A webshopoknál indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció
- 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
www.ktipp.ch/
Fotó: MediaMarkt