59. üzleti ötlet: Keress pénzt videózással! Legyél vlogger – ötletek a cikkben

Még mindig érdemes belevágni a vloggerkedésbe, vagyis  videobloggerkedésbe. Mit csinál egy vlogger? Nagyrészt a Youtubera, és más videómegosztó portálokra készít videókat. A legtöbben saját magukat veszik fel és beszélnek különböző témákról, erre jó példa Dancsó Péter(még wikipedia oldala is van!, sőt már 1 millió követővel büszkélkedik). Nos hozzá hasonlót létre lehet hozni akár valamilyen ötlet köré, vagy szakma, egyéb terület köré. Például befutott üzleti, pénzügyi csatornák még nincsenek, pedig még a reklámozókat is érdekelné ez, nem is beszélve az 50+-osoknak szóló csatornákra. Nagyon sok tutoriál videó is látható a weboldalakon. Nézzük is tovább, példák is lesznek, mert sok a kiaknázatlan terület.

59. vállalkozás ötlet: Vlogger, videóblog

Ha idős vagy, ha fiatal akkor is érdemes végigolvasnod ezt az ötletet, és elgondolkodnod rajta!

Tudod, hogy mi az egészben a legjobb? Hogy több felé is el tudsz majd indulni:

A feladat tehát az, hogy elindítasz egy Youtube csatornát, vagy más videómegosztó portált is használhatsz, de a YT a legnagyobb. Előre írj össze 20-30 témát, készíts videósorozatot. Mivel szeretsz foglalkozni? Próbáld ki azzal. Például legutóbb írt nekem egy horgász blogger, hogy mit csináljon még pluszba a blogjával, jó-e… Nos például ő alapból elindíthatna egy Youtube csatornát is, és elkezdhetne vloggerkedni.

Csinálj pénzt abból, amit szeretsz.

Kommentelj hasonló videók alá, szólj hozzá Facebookon, aktívan kezeld a követőidet, csinálj összejöveteleket… Legyél te az új Dancsó Péter, vagy csinálj műsort az idősebbeknek, 30+osoknak A Youtube-ot a fiatalok szinte már TV-nek tekintik, ezt gondolom te is tudod. Én is sok videót nézek. Például tutorial videókat… Ötletelj, írj előre forgatókönyvet. Terjeszd a videóid, ha úgy van költs Facebookra is, tedd fel oda is a videóid, elég jó elérést szerzel majd vele.

 Ötletek Youtube csatorna indításra, témára:

  • Techcuccok tesztelése – még mindig nagy nézettségű, pl. a Vodafone ad tesztkészüléket (csak kérni kell), de először bármelyik kisebb mobilboltot megkereshetsz ilyennel, majd amikor lesz több követőd, jöhetnek a nagyok.
  • Karrier-t, munkákat, munkaköröket, állásokat bemutató YT csatorna. A munkáltatók keresik a megjelenési lehetőséget, ahol meg tudnak jelenni, akár munkatársakat toborozni.
  • Gyárts TV műsorhoz hasonló anyagokat. Látod a friss vlogger trendeket? Nem egy személy szerepel a videókban, hanem akár többen is.  A TV átvándorol a Youtube-ra, legyél benne a trend kellős közepén. Ehhez ötletek: Hazai Youtube csatorna indítási ötletek, melyekkel sikert érhetsz el
  • Vagy csinálj kreatív dolgot, valami vicceset, humorosat, meghökkentő Youtube csatornát. Pl. egérlabirintus, élő bújócska közvetítése… Erre ötletek: Ezek a Youtube csatorna, videó ötletek milliókat hozhatnak neked
  • Vitaműsorokat csinálni
  • Keresd azokat a területeket, amiket még nem fedtek le. Egyik tanítványom például 35 feletti, főleg kertvárosi, tehetősebb nőknek szóló csatornát üzemeltet. A szponzorok is imádják, mert fizetőképes kereslethez jut el.
  • Speciális ötlet, beszélgető műsor indítása összekötve lakáskávézóval: Lakáskávézó. Az új Starbucks a lakásodból indul hódító útjára

Célpiac: Attól függ milyen témakörben vlogolsz
Konkurencia: Sok van, de mindig tudsz piacot teremteni, érdemes megnézni milyen területekre nem lőnek még.
Megvalósítás, üzlet:
1. Döntsd el milyen videó csatornát (online TV)-t indítasz, mi lesz a te saját műsorod.
2. Írj össze előre egy forgatókönyvet, miről lesz szó…
3. Nézd meg a legnézettebb ilyen csatornákat, mit csinálnak jól. Nézz külföldieket is!
4. Használd az Instagrammot, Facebookot a tartalmaid terjesztésére, szerezz követőket. Beszélj velük, szervezz közönség találkozókat.

Profit várakozás:
Az elején nem keresel semmit, kell az, hogy befuss. De elég türelemmel és munkával havi szinten minimum 200 ezer forintot meg fogsz tudni keresni, és ha még a cégek is felfigyelnek rád, akkor pedig még többet. A vállalatokat nem keresik meg a vloggerek (azért hogy reklámozzanak náluk), így a piacod nagy lehet! Részben azért sem keresik meg őket, mert nem merik. Vizsgáld meg majd a célpiacod, életkor, fizetés… szerint és úgy keress hozzájuk reklámozót.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek