2. rész: Marketing. Online termék létrehozása kevés tőkével – esettanulmány [podcast]

Online termék vagy szolgáltatás elindítása még egyszerűbb mint gondolnád. Érdemes úgy elindítani a digitális termékedet, vagy szolgáltatásodat, hogy már működő dologra építesz. A Minner landing page készítőjének piacra történő bevezetését, létrehozását és hozzá kapcsolódó üzleti modell alakulását mutatom be ebben az esettanulmányban. Ez egy podcast sorozat lesz, terveim szerint 3-4 részes. A 2. részben a marketingről fogok beszélni, mire fókuszálj, ha ilyenbe vágnál bele. Rengeteg példa, és természetesen Minner példa is. Kezdjük!

A podcast (Spotify-on, Apple Podcast-ben, vagy itt beágyazva:)

A podcast rövid leírása, vázlata:

A podcast arra is inspirál téged, hogy saját online szoftvert, online megoldást vezess be, mindezt kevés pénzből. A 2. részben a marketingben adtam iránymutatást. A Minner digitális megoldása a példában az ingyenes landing page készítő. További ilyen példák a hanganyagban: Canva.com képszerkesztő, Mailchimp email marketing rendszer, Chatfuel és Manychat chatbot megoldások, CRM szoftver (MomoCRM, Mini CRM), Active Campaign

Kis inspiráció, mekkora a globális piac ilyen digitális termékeknél. A Canva.com online verziójának ára 4144 Ft. A 15 millió felhasználóból 300 000-en fizetnek a cégnek jelenleg hónapról, hónapra. Számold ki! 300 000 x 4144 FT/hó.
Sőt a Fortune 500 vállalatoknak a 40%-a használja! 

Ezekhez hasonló online szoftver elindítására veszlek rá. A stratégiád pedig az lesz, hogy először megveszed a rendszer white label verzióját egy meglévő cégtől, vagy bérled.

Ilyen megoldásnál rá kell venned az embereket, hogy használják a rendszeredet. Mert csak akkor fogja sokáig használni, ha tudja is, mit kell vele csinálni. Ehhez jó megoldás az:

  • ingyenes időszak bevezetése, vagyis a próbaidőszak
  • ingyenes verzió korlátozott funkciókkal

Mivel tanulásról van szó, így a marketingedben még inkább edukációs tartalmakra kell építened. Blogbejegyzések, Youtube bemutató videók. Továbbá az ingyenes felhasználók edukálása email marketingen keresztül, telemarketing (felhívod).

A Minner az első hónapjában edukációs tartalmakat készített az ingyenes landing page készítő reklámozására. Ezek blogbejegyzések voltak, amelyekben benne volt a felhívás, hogy próbálják ki a landing page szerkesztőt. Onnan pedig átnavigálta a felhasználót egy promóciós oldalra.

Bár nem ehhez hoztam létre, de Facebook csoportból jött a legtöbb felhasználó. A nagyobb ilyen piaci szereplők mind alkalmaznak FB csoportot, hogy tovább megtartsák a felhasználókat, és oda teszik az edukáció és support nagy részét. Általában fizetős ügyfelek kerülnek csak bele.

A többit hallgasd meg a podcastban, fent indítsd el! Ott van a többi részlet.

A podcast sorozat részei:

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!