Online termék vagy szolgáltatás elindítása még egyszerűbb mint gondolnád. Érdemes úgy elindítani a digitális termékedet, vagy szolgáltatásodat, hogy már működő dologra építesz. A Minner landing page készítőjének piacra történő bevezetését, létrehozását és hozzá kapcsolódó üzleti modell alakulását mutatom be ebben az esettanulmányban. Ez egy podcast sorozat lesz, terveim szerint 3-4 részes. A 2. részben a marketingről fogok beszélni, mire fókuszálj, ha ilyenbe vágnál bele. Rengeteg példa, és természetesen Minner példa is. Kezdjük!
A podcast (Spotify-on, Apple Podcast-ben, vagy itt beágyazva:)
A podcast rövid leírása, vázlata:
A podcast arra is inspirál téged, hogy saját online szoftvert, online megoldást vezess be, mindezt kevés pénzből. A 2. részben a marketingben adtam iránymutatást. A Minner digitális megoldása a példában az ingyenes landing page készítő. További ilyen példák a hanganyagban: Canva.com képszerkesztő, Mailchimp email marketing rendszer, Chatfuel és Manychat chatbot megoldások, CRM szoftver (MomoCRM, Mini CRM), Active Campaign
Kis inspiráció, mekkora a globális piac ilyen digitális termékeknél. A Canva.com online verziójának ára 4144 Ft. A 15 millió felhasználóból 300 000-en fizetnek a cégnek jelenleg hónapról, hónapra. Számold ki! 300 000 x 4144 FT/hó.
Sőt a Fortune 500 vállalatoknak a 40%-a használja!
Ezekhez hasonló online szoftver elindítására veszlek rá. A stratégiád pedig az lesz, hogy először megveszed a rendszer white label verzióját egy meglévő cégtől, vagy bérled.
Ilyen megoldásnál rá kell venned az embereket, hogy használják a rendszeredet. Mert csak akkor fogja sokáig használni, ha tudja is, mit kell vele csinálni. Ehhez jó megoldás az:
- ingyenes időszak bevezetése, vagyis a próbaidőszak
- ingyenes verzió korlátozott funkciókkal
Mivel tanulásról van szó, így a marketingedben még inkább edukációs tartalmakra kell építened. Blogbejegyzések, Youtube bemutató videók. Továbbá az ingyenes felhasználók edukálása email marketingen keresztül, telemarketing (felhívod).
A Minner az első hónapjában edukációs tartalmakat készített az ingyenes landing page készítő reklámozására. Ezek blogbejegyzések voltak, amelyekben benne volt a felhívás, hogy próbálják ki a landing page szerkesztőt. Onnan pedig átnavigálta a felhasználót egy promóciós oldalra.
Bár nem ehhez hoztam létre, de Facebook csoportból jött a legtöbb felhasználó. A nagyobb ilyen piaci szereplők mind alkalmaznak FB csoportot, hogy tovább megtartsák a felhasználókat, és oda teszik az edukáció és support nagy részét. Általában fizetős ügyfelek kerülnek csak bele.
A többit hallgasd meg a podcastban, fent indítsd el! Ott van a többi részlet.
A podcast sorozat részei:
- Online vállalkozás, termék létrehozása kevés tőkével esettanulmány – 1. rész [podcast]
- 2. résznél vagy most
- Miért nem fér bele a Minner üzleti modelljébe a landing page készítő? És a tiédbe? 3. rész
- Ezekből egy nagy cikk, ötlet: Digitális szolgáltatás, SaaS vállalkozás indítása kevés tőkéből, rövid időn belül