Megmondanád a fenti modellről, hogy robot? Erről a képéről lehetséges, hogy nem, de a többi képén azért látszik, hogy nem hús vér ember (lent). Egyre több hasonló számítógépes modell tűnik fel a közösségi oldalakon. Miért írom, hogy modell? Azért mert egyre több divatcég próbálja ki azt, hogy a ruhájukat, kiegészítőiket ilyen „modelleken” keresztül promótálják. Honnan indult ez az egész? Az alábbi képpel:
Egy művészeti projektként indult még 2016-ban, amikor is létrehozták az Instagram profilját a számítógéppel készített modellnek, Lil Miquela-nek. Egyre több képet töltöttek fel. A követők többségének természetesen feltűnt, hogy nem igazi a hölgy, míg nem egyszer csak felvállalták, hogy bizony ő egy robot. Modellként, sőt influencerként viselkedik, mintha élne, vagyis az alkotóik úgy tesznek, mintha tényleg élne. Sőt még zenei karrierjét is elindították a Not Mine számmal (bár utóbbi nem annyira újdonság, vannak virtuális művészek lásd Gorillaz). Még egy divatbemutató promóciójában, reklámjában is szerepelt.
Hozzá hasonló profilok még a Bermuda, Blawko és Shudu.
Erre a piacra le is csapott egy brit ügynökség, az Irmaz, akik ilyen digitális modellekkel foglalkoznak. A megbízóval közösen kitalálják, hogyan nézzen ki a modell, milyen neme legyen, milyen legyen a bőrének a színe…
Hülyeség? A cégeknek miért tetszik?
Igen, gondolhatod, hogy megérett a világ a pusztulásra.
Azért a cégek szerencsére a hús-vér modelleket keresik még mindig, hisz így is rengeteg gyönyörű modell van a piacon. A technológia másra kell. Nem véletlen, hogy kísérleteznek vele a cégek, amikor egyre több virtuális (VR) és kiterjesztett valóságos megoldás jelenik meg a piacon. Hamarosan ezek a modellek nemcsak képeken, hanem videóban és különböző VR/AR megoldásban is láthatóak lesznek.
Most pedig térjünk vissza a valóságba. Kapcsolódó cikk: Instagram marketing tippek, ötletek, cikkek a Minneren
Fotó: lilmiquela /Instagram
Forrás: CNN