Egy 12 milliós Facebook oldal behisztizett és a 100 fős céget megszünteti, mert a Facebook már nincs ingyen

Egy 12 milliós Facebook oldal behisztizett és a 100 fős céget megszünteti, mert a Facebook már nincs ingyen

Hirdetés: AKCIÓ! 64% kedvezmény most 3 videós oktatásra is a MinnerAkadémián!Kattints ide a részletekért!

A napokban a magyar sajtóban is olvashattad már, hogy a Little Things nevű, életmóddal foglalkozó (receptek, tippek, trükkök, otthon) oldalt bezárják, és az ok a Facebook algoritmus változása. A 12 milliós FB követőtáborral rendelkező oldalnál 100-an is dolgoztak a cikkek, tartalmak, videók előállításán. Természetesen ők is a reklámból tartották fent az oldalt. A Facebook az elmúlt 1-2 évben folyamatosan csökkentette a FB oldalak elérését, és most jött el náluk az a pont, hogy bizony kihatott a bevételükre, látogatottságukra is. Feltettem magamban a kérdést, hogy de miért?

Friss információ! Olvasd csak tovább a cikket a végén van fejlemény is az oldalt illetően!

Hülyék, hogy a Facebookot hibáztatják

Mikor zár be egy cég? Ha nincs elég nyeresége, profitja. Ez itt egy működő oldal, nagy látogatottsággal. Mióta a FB még jobban szigorított, a felére csökkent az oldal látogatottsága. A similarweben megnéztem az oldal látogatottságának statisztikáját. Az alábbi ábrán te is láthatod a zuhanást 40 millióról 25 millióra (havi adat). Továbbá azt is megtaláltam, hogy a látogatottságuk 75%-a származott a Facebookról, tehát ezért is vannak nagyon berágva, hogy a FB elvette tőlük az ingyenességet. Kép alatt folytatom!

LittleThings.com látogatottsága (havonta) – similarweb.com

Egyébként a fenti ábrán is látszik, hogy elég gyatra a látogatottsági adatuk. Átlagosan eltöltött idő 1 perc, és 1,23 oldalletöltés/felhasználó. Ezek ezen a piacon eléggé alacsony adatok. Szóval itt bizony nem csak a FB a ludas.

Mikor meghallottam ezt a hírt, a következő kérdéseket tettem fel:

  • Most komolyan, egy 100 főt foglalkoztató cégnél nincs arra pénz, hogy költsenek FB reklámra?
  • Miért csak organikus, ingyenes elérésre hagyatkoztak?
  • Aki a médiapiacon működik és ekkora oldalt üzemeltet, miért nem készül fel arra, hogy egyszer vége az ingyen ebédnek?
  • Vajon miért csinálják ezt? Csak nem azért, hogy valaki felvásárolja őket? Egy próbát megér, végül is végigsöpört a hírük a weben. 

Mit nem értenek meg a cégek?

Azt, hogy a Facebook védi a saját felhasználóit, mert nem akar bezárni. Ezért változtatja az algoritmust úgy, hogy a felhasználók élvezzék a FB használatát. Másik dolog, hogy egy nap rengeteg tartalom jön létre a Facebookon és lehetetlen mindent elé tenni az embereknek. Másik fontos dolog, ami legyen tényleg tanulság is, hogy nem szabad csak egy csatornára hagyatkozni.

Ez olyan, mintha Kasza Tibi kiakadna, hogy csökken az elérés és bezárja a FB oldalát

Kasza Tibort már 1 millió ember követi FB-on. Látható az egyes posztokra érkező lájkok és kommentek számából, hogy természetesen őt is elérte az algoritmus szigorítása. Most már biztosan nehezebb egy-egy szponzorációt lebeszélnie egy céggel, mint régen. Viszont pár hónapja gondolt egy nagyot, és létrehozta a TWN.hu bulvár weboldalt (egyébként is ilyen posztokat tesz közzé). Aminek a látogatottsága már több millió havonta. A látogatók fele egyébként Facebookról származik.

Friss információ! Megvették az oldalt!

A RockYou telefontársaság lecsapott az oldalra és megvette. A LittleThings korábbi 100 alkalmazottjából 25-öt át is vesz a cég. A RockYou vezérigazgatója látta a lehetőséget az oldalban, mert szerinte van akkora rajongóbázisa az oldalnak, hogy az Facebook jelenlegi elérései mellett is jól tud majd működni. A vállalat a mobiljáték-piacon is tevékenykedik, így már érhető, miért is vásárolták meg az oldalt, mivel a mobilapp marketing nagyon is költséges (lásd korábbi Minner cikkben). Tudtuk meg a BusinessInsider cikkéből.

Kapcsolódó cikkek: 

Forrás: HVG, BusinessInsider 

Hirdetés: AKCIÓ! 64% kedvezmény most 3 videós oktatásra is a MinnerAkadémián!
Akciós oktatások: Kattints ide a részletekért!