Egy 12 milliós Facebook oldal behisztizett és a 100 fős céget megszünteti, mert a Facebook már nincs ingyen

A napokban a magyar sajtóban is olvashattad már, hogy a Little Things nevű, életmóddal foglalkozó (receptek, tippek, trükkök, otthon) oldalt bezárják, és az ok a Facebook algoritmus változása. A 12 milliós FB követőtáborral rendelkező oldalnál 100-an is dolgoztak a cikkek, tartalmak, videók előállításán. Természetesen ők is a reklámból tartották fent az oldalt. A Facebook az elmúlt 1-2 évben folyamatosan csökkentette a FB oldalak elérését, és most jött el náluk az a pont, hogy bizony kihatott a bevételükre, látogatottságukra is. Feltettem magamban a kérdést, hogy de miért?

Friss információ! Olvasd csak tovább a cikket a végén van fejlemény is az oldalt illetően!

Hülyék, hogy a Facebookot hibáztatják

Mikor zár be egy cég? Ha nincs elég nyeresége, profitja. Ez itt egy működő oldal, nagy látogatottsággal. Mióta a FB még jobban szigorított, a felére csökkent az oldal látogatottsága. A similarweben megnéztem az oldal látogatottságának statisztikáját. Az alábbi ábrán te is láthatod a zuhanást 40 millióról 25 millióra (havi adat). Továbbá azt is megtaláltam, hogy a látogatottságuk 75%-a származott a Facebookról, tehát ezért is vannak nagyon berágva, hogy a FB elvette tőlük az ingyenességet. Kép alatt folytatom!

LittleThings.com látogatottsága (havonta) – similarweb.com

Egyébként a fenti ábrán is látszik, hogy elég gyatra a látogatottsági adatuk. Átlagosan eltöltött idő 1 perc, és 1,23 oldalletöltés/felhasználó. Ezek ezen a piacon eléggé alacsony adatok. Szóval itt bizony nem csak a FB a ludas.

Mikor meghallottam ezt a hírt, a következő kérdéseket tettem fel:

  • Most komolyan, egy 100 főt foglalkoztató cégnél nincs arra pénz, hogy költsenek FB reklámra?
  • Miért csak organikus, ingyenes elérésre hagyatkoztak?
  • Aki a médiapiacon működik és ekkora oldalt üzemeltet, miért nem készül fel arra, hogy egyszer vége az ingyen ebédnek?
  • Vajon miért csinálják ezt? Csak nem azért, hogy valaki felvásárolja őket? Egy próbát megér, végül is végigsöpört a hírük a weben. 

Mit nem értenek meg a cégek?

Azt, hogy a Facebook védi a saját felhasználóit, mert nem akar bezárni. Ezért változtatja az algoritmust úgy, hogy a felhasználók élvezzék a FB használatát. Másik dolog, hogy egy nap rengeteg tartalom jön létre a Facebookon és lehetetlen mindent elé tenni az embereknek. Másik fontos dolog, ami legyen tényleg tanulság is, hogy nem szabad csak egy csatornára hagyatkozni.

Ez olyan, mintha Kasza Tibi kiakadna, hogy csökken az elérés és bezárja a FB oldalát

Kasza Tibort már 1 millió ember követi FB-on. Látható az egyes posztokra érkező lájkok és kommentek számából, hogy természetesen őt is elérte az algoritmus szigorítása. Most már biztosan nehezebb egy-egy szponzorációt lebeszélnie egy céggel, mint régen. Viszont pár hónapja gondolt egy nagyot, és létrehozta a TWN.hu bulvár weboldalt (egyébként is ilyen posztokat tesz közzé). Aminek a látogatottsága már több millió havonta. A látogatók fele egyébként Facebookról származik.

Friss információ! Megvették az oldalt!

A RockYou telefontársaság lecsapott az oldalra és megvette. A LittleThings korábbi 100 alkalmazottjából 25-öt át is vesz a cég. A RockYou vezérigazgatója látta a lehetőséget az oldalban, mert szerinte van akkora rajongóbázisa az oldalnak, hogy az Facebook jelenlegi elérései mellett is jól tud majd működni. A vállalat a mobiljáték-piacon is tevékenykedik, így már érhető, miért is vásárolták meg az oldalt, mivel a mobilapp marketing nagyon is költséges (lásd korábbi Minner cikkben). Tudtuk meg a BusinessInsider cikkéből.

Kapcsolódó cikkek: 

Forrás: HVG, BusinessInsider 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később