Egy 12 milliós Facebook oldal behisztizett és a 100 fős céget megszünteti, mert a Facebook már nincs ingyen

A napokban a magyar sajtóban is olvashattad már, hogy a Little Things nevű, életmóddal foglalkozó (receptek, tippek, trükkök, otthon) oldalt bezárják, és az ok a Facebook algoritmus változása. A 12 milliós FB követőtáborral rendelkező oldalnál 100-an is dolgoztak a cikkek, tartalmak, videók előállításán. Természetesen ők is a reklámból tartották fent az oldalt. A Facebook az elmúlt 1-2 évben folyamatosan csökkentette a FB oldalak elérését, és most jött el náluk az a pont, hogy bizony kihatott a bevételükre, látogatottságukra is. Feltettem magamban a kérdést, hogy de miért?

Friss információ! Olvasd csak tovább a cikket a végén van fejlemény is az oldalt illetően!

Hülyék, hogy a Facebookot hibáztatják

Mikor zár be egy cég? Ha nincs elég nyeresége, profitja. Ez itt egy működő oldal, nagy látogatottsággal. Mióta a FB még jobban szigorított, a felére csökkent az oldal látogatottsága. A similarweben megnéztem az oldal látogatottságának statisztikáját. Az alábbi ábrán te is láthatod a zuhanást 40 millióról 25 millióra (havi adat). Továbbá azt is megtaláltam, hogy a látogatottságuk 75%-a származott a Facebookról, tehát ezért is vannak nagyon berágva, hogy a FB elvette tőlük az ingyenességet. Kép alatt folytatom!

LittleThings.com látogatottsága (havonta) – similarweb.com

Egyébként a fenti ábrán is látszik, hogy elég gyatra a látogatottsági adatuk. Átlagosan eltöltött idő 1 perc, és 1,23 oldalletöltés/felhasználó. Ezek ezen a piacon eléggé alacsony adatok. Szóval itt bizony nem csak a FB a ludas.

Mikor meghallottam ezt a hírt, a következő kérdéseket tettem fel:

  • Most komolyan, egy 100 főt foglalkoztató cégnél nincs arra pénz, hogy költsenek FB reklámra?
  • Miért csak organikus, ingyenes elérésre hagyatkoztak?
  • Aki a médiapiacon működik és ekkora oldalt üzemeltet, miért nem készül fel arra, hogy egyszer vége az ingyen ebédnek?
  • Vajon miért csinálják ezt? Csak nem azért, hogy valaki felvásárolja őket? Egy próbát megér, végül is végigsöpört a hírük a weben. 

Mit nem értenek meg a cégek?

Azt, hogy a Facebook védi a saját felhasználóit, mert nem akar bezárni. Ezért változtatja az algoritmust úgy, hogy a felhasználók élvezzék a FB használatát. Másik dolog, hogy egy nap rengeteg tartalom jön létre a Facebookon és lehetetlen mindent elé tenni az embereknek. Másik fontos dolog, ami legyen tényleg tanulság is, hogy nem szabad csak egy csatornára hagyatkozni.

Ez olyan, mintha Kasza Tibi kiakadna, hogy csökken az elérés és bezárja a FB oldalát

Kasza Tibort már 1 millió ember követi FB-on. Látható az egyes posztokra érkező lájkok és kommentek számából, hogy természetesen őt is elérte az algoritmus szigorítása. Most már biztosan nehezebb egy-egy szponzorációt lebeszélnie egy céggel, mint régen. Viszont pár hónapja gondolt egy nagyot, és létrehozta a TWN.hu bulvár weboldalt (egyébként is ilyen posztokat tesz közzé). Aminek a látogatottsága már több millió havonta. A látogatók fele egyébként Facebookról származik.

Friss információ! Megvették az oldalt!

A RockYou telefontársaság lecsapott az oldalra és megvette. A LittleThings korábbi 100 alkalmazottjából 25-öt át is vesz a cég. A RockYou vezérigazgatója látta a lehetőséget az oldalban, mert szerinte van akkora rajongóbázisa az oldalnak, hogy az Facebook jelenlegi elérései mellett is jól tud majd működni. A vállalat a mobiljáték-piacon is tevékenykedik, így már érhető, miért is vásárolták meg az oldalt, mivel a mobilapp marketing nagyon is költséges (lásd korábbi Minner cikkben). Tudtuk meg a BusinessInsider cikkéből.

Kapcsolódó cikkek: 

Forrás: HVG, BusinessInsider 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek