Veled is megesett már, hogy miközben nap mint nap nyomogatod a mobilodat, használod az applikációkat, hogy „héé ebből nekem is lehetne pénzem”? Természetesen kell hozzá az ötlet, de abból azért szerencsére mindenkinek sok van. Annak jártam utána, hogy vajon mennyi bevételt remélhetünk ebből és mennyibe kerül felfuttatni. Vágjunk is bele!
Mennyi felhasználónk lesz az elején?
Kérlek, amikor megtervezed, vagy kalkulálod, hogy majd mennyien fogják letölteni az applikációdat, azt a számot oszd el nagyon sokkal (pl százzal). Első hónapokban kalkulálj kb. 50-500 fővel, mert az már szép siker lesz. Sajnos nincs ingyen ebéd, hiába ott az organikus elérés, amit adnak az appstore-ok, sajnos a keresőjük nem a legjobb. Ha nincs hozzá megfelelő marketinged, és nincs hozzá több százezres büdzséd, akkor nehéz dolgod lesz. Igazán motiváló vagyok, igaz? Sajnos most ezt nem tudom pozitívan leírni, ez a helyzet. Tudom mire gondolsz! A te applikációd brutál jó, már-már zseniális és biztosan sokan fogják letölteni, használni… oké, hajrá! De ez majd jusson eszedbe, mikor nem jönnek a számok.
Játék applikációk – 50 dollárba kerül egy fizetős felhasználó?
Tegyük fel, hogy valamilyen játékhoz kapcsolódó applikációval lépnél a piacra, és a bevételed abból származik, hogy vagy megveszik a játékot, vagy játékon belüli vásárlást eszközöl. Ugye nem elég az, hogy valaki letölti az applikációt, azt még használnia is kell. És sajnos ez pénzbe kerül, mármint az, hogy időnként visszacsalogasd, emlékeztesd… Lehet bármilyen jó az applikációd, sajnos ezt nem tudod elkerülni. Ezért is meg fogsz döbbenni a számokon.
A Liftoff 2017-es kutatása alapján egy appletöltő megszerzésének az átlagos (reklám) költsége 4,07 dollár (súlyozva), sőt freemium modell esetén 50 dollárba kerül az, hogy vásároljon is az applikáción belül a felhasználó. Tehát nem elég, hogy rávegyük arra, hogy használja (ami szintén költség), hanem még további költségünk lesz az is, hogy vásároljon az applikáción belül.
A legjobb 10 játékot egyébként naponta átlagosan 30 000-en töltik le. Ó-ó! Ugye tudod mit jelent ez? Azt, hogy ellenük kell versenyezned, mivel az ő felhasználóikra célzol te is. Biztos ilyen sokba kerül? Igen! Gondolj bele az olyan nagy cégek, mint az EA, Miniclip, vagy a King mind-mind sokkal nagyobb infrastruktúrával rendelkeznek, így nekik természetesen nem ennyibe kerül egy-egy felhasználó, hanem sokkal olcsóbb.
Mennyi bevételre számíthatunk?
Motiváló lesz a következő táblázat. Amiben azt láthatod, hogy a népszerű játék applikációknak most mennyi az átlagos egy napi játék bevétele az USA-ban. Tehát ez a cél. Ezeket az applikációkat több millióan, sőt tízmillióan töltötték már le. Mi az érdekesség még ebben az ábrában? Azt gondolnád, hogy a Pokemon Go-t már senki nem használja? Aztán mégis van még napi 241 000 dollár bevétele (elmúlt 24 óra adata).
# | FREE | PAID | GAME | PUBLISHER | PRICE | REVENUE | NEW INSTALLS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 17 | King | Free | $1,637,036 | 63,410 | ||
2 | 94 | Supercell | Free | $1,227,264 | 27,417 | ||
3 | 10 | Roblox Corporation | Free | $970,298 | 88,123 | ||
4 | 104 | King | Free | $663,625 | 26,208 | ||
5 | 92 | Supercell | Free | $470,131 | 27,652 | ||
6 | – | Double Down Interactive Llc | Free | $299,973 | 12,915 | ||
7 | – | Big Fish Games, Inc | Free | $289,409 | 13,999 | ||
8 | 194 | Playtika Ltd | Free | $280,727 | 15,328 | ||
9 | 144 | Peak Games | Free | $276,569 | 21,373 | ||
10 | 85 | Niantic, Inc. | Free | $241,865 | 28,504 | ||
11 | 37 | Peak Games | Free | $192,533 | 34,311 | ||
12 | 50 | Kabam | Free | $160,630 | 32,742 | ||
13 | 30 | Playrix Games | Free | $155,812 | 35,154 | ||
14 | 27 | Epic Action Llc | Free | $149,900 | 40,459 | ||
15 | 74 | Playdemic | Free | $144,130 | 29,828 | ||
16 | 19 | Pixelberry Studios | Free | $136,213 | 56,332 | ||
17 | 23 | Episode Interactive | Free | $132,127 | 47,519 | ||
18 | 130 | Electronic Arts | Free | $128,703 | 23,056 | ||
19 | – | Igg Com | Free | $118,325 | 14,128 | ||
20 | 102 | Crowdstar Inc | Free | $97,589 | 26,443 | ||
21 | 199 | Playtika Ltd | Free | $94,661 | 14,715 | ||
22 | – | Pacific Interactive Ltd | Free | $92,269 | 13,098 | ||
23 | – | Bandai Namco Entertainment Inc. | Free | $87,335 | 12,212 | ||
24 | – | Electronic Arts | Free | $78,552 | 11,526 | ||
25 | 167 | Playrix Games | Free | $69,586 | 18,584 | ||
26 | – | Product Madness | Free | $67,597 | 12,426 | ||
27 | – | Product Madness | Free | $67,538 | 14,014 | ||
28 | 1 | Mojang | $6.99 | $65,512 | 9,372 | ||
29 | – | Pocket Gems, Inc. | Free | $64,439 | 11,105 | ||
30 | – | Phantom Efx | Free | $62,820 | 10,620 |
(Forrás: Thinkgaming)
Ötletek, hogy mivel tudod megkönnyíteni az indulásod, a gyorsabb vagy (és) stabilabb bevétel növekedést:
- A listában látod, hogy a legtöbb bevételt a freemium modellben működő játékok hozzák, vagyis azok, amelyeknél játékon belüli vásárlásokat alkalmaznak.
- Gondolkodhatsz olyan üzleti modellben, ami nem a szokásos appon belüli vásárlásokból, vagy az applikáció megvásárlásából tartja el az üzletet, hanem máshonnan van a bevételed.
Ehhez kapcsolódóan már írtam is egy ötletet, tudod a társasjátékos: Hogyan indítanék be egy társasjáték startupot?
Illetve van itt még jó ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek
Most jut eszembe, hogy még mi kapcsolódhat ehhez:
Az applikációknak tehát drága a marketingje, mivel az appstore-okban nehéz a keresés, így tényleg csak akkor jutnak el a felhasználókhoz, ha népszerűek, vagy sokat költenek. Tehát érdemes lenne olyan oldalt elindítanod, ami megkönnyíti az applikációk reklámozását. Kiindulásképpen ez például jó lehet: 71. ötlet – Szórakozz a mobilappokkal és közben keress pénzt