Egy gyerektábort akart szervezni 45 fővel, én lebeszéltem. Javaslatom inkább 200 fős

Alkalmazottként dolgozik, vagyis munka mellett vágna bele, aki pár napja tanácsot kért tőlem egy vállalkozása elindítására. Természeten az üzleti titkok nélkül írom le a sztorit úgy, hogy az nektek olvasóknak sokat segítsen, de védjem a leendő vállalkozót is.

Az alapötlet – gyerektáborok

Katalin munka mellett szeretné elkezdni a gyerektáboroztatást. Célja, hogy vidéken egy saját tábort üzemeltessen úgy, hogy az ingatlanok is az ő tulajdonában lennének. A táborokat nem részletezem, mert az már titok, és nem is lényeges most. A táborok finanszírozását ő abba látta még, hogy a szülőkön kívül a cégek szponzorálnák a táborokat. Utóbbi nagyon jó ötlet. Amiért tanácsot kért, hogy miként tud befektetőt szerezni, hogy megvásárolja az ingatlanokat és elkezdje a táboroztatást.

Tanácsaim, ötleteim ehhez a vállalkozáshoz

Az ingatlan befektetés jó ötlet lehet, de így az egész vállalkozás elején nem fontos, hogy saját épülettel rendelkezzen. A tanácsom az volt, hogy ezt felejtse el addig, amíg a vállalkozásán nem látszik a stabilitás.
Szponzorok és az első 45 fős tábor. Katalin szponzoros ötlete jól hangzik, mert valójában a szponzorok munkatársainak gyerekei is részt vehetnek a táboroztatásban. Sőt megnöveli a bevételeket is. Ám van egy nagy gond, csak így a semmire senki nem ad pénzt, támogatást. Ezért ide stratégia kell!

Az ötlet:

  1. Kezdje kicsiben, ami azért is jó, mert munka mellett tud vállalkozni. Az alap ötlet az, hogy kezdjen el foglalkozásokat szervezni. Például kézműves dolgok gyerekeknek, együtt főzés, unoka-nagyi programok és így tovább… Még helyszínt is javasoltam neki.
  2. Szervezzen 5-6, sőt akár több ilyen 10-20 fős rendezvényt (városban), melynek részvételi díját a szülők, vagy éppen a nagyszülők fizetik. (Programötletek nála már megvoltak a táboroknál, azt bontjuk le több részletben így az eseményeken.)
  3. Közben már szerezhet támogatókat az eseményekre, de azt csak úgy tud, ha tényleg van valami célja ezeknek az eseményeknek, és mondjuk beleillik a cégek CSR, vagyis társadalmi-felelősségvállalás programjaikba, vagy egyéb módon kapcsolódik a cég hitvallásába.
  4. Ezzel eléri, hogy lett egy kis közössége is, illetve a cégek is megismerték őt. Nem is beszélve a piackutatásról.
  5. Máris sokkal könnyebb megszerveznie egy nagyobb tábort, amit már nem 45 fős lesz, ahogy ő először eltervezte, hanem akár 200 fős is, amin már nagyobb a bevétele. Ja, és már közben szerzett bevételt.

Anyagiak, bevételek
Munka melletti kereset-kiegészítésként jó ötlet így a kisebb események, programok szervezése. Ami nagyon fontos volt az ő esetében, hogy átszámoljuk mennyi gyerektől/résztvevőtől éri meg már megszervezni a kisebb programokat és a táborokat. És mennyi bevétel kell egy év alatt, hogy az még munka mellett kifizetődő legyen és mennyi kell, hogy kilépjen az alkalmazotti létből. Mondanom sem kell, nem egy 200 fős tábor lesz az, még szponzorokkal együtt sem.

Hasonló cikk/tanácsadás: A gyerekkönyv biznisz így nem is akkora üzlet. De akkor hogyan…

Nézd át a Minner vállalkozás ötleteit és inspirálódj, hátha egy komplexebb ötleted támad.

Fotó: luvmybry

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek