A gyerekkönyv biznisz így nem is akkora üzlet. De akkor hogyan lesz az?

Egy tanácsadói órámból született most egy cikk, mert annyira jó mintának tartom, hogy le kellett írnom. Természetesen egyeztettem az illetővel (engedélyt kértem a közlésre), akinek segítettem az üzleti tervét összeállítani egy pályázathoz, és természetesen a vállalkozás elindításához. Átrágtuk az üzleti modellt nem is egyszer. Minden apróságot nem fogok leírni, hanem nagy vonalakban azt, hogyan alakítottuk át az ő ötletét, mert bizony hamar rájöttünk az alap ötletből nem lesz sikeres vállalkozás. Lássuk!

Az alap ötlet, amit végül elvetettünk

Fanni egy bájos fiatal egyetemista, aki hobbiként gyerekkönyveket illusztrál, illetve kitanulta a mesekönyvírást is. Az az ötlete támadt, hogy kétnyelvű mesekönyveket készít 5-8 éves közötti gyereknek, tehát angol és magyar nyelven is le lesz írva a történet. A cél, hogy mesekönyvek alapján fejlesszük a gyerekek angol tudását, vagy éppen szeressék meg az angolt. Az ötlet teljesen jó gondolat.

Nem jön ki a matek

Fanni az árazással is gondban volt, illetve összeraktunk egy alap piackutatást. Ebből kiderült, hogy körülbelül Budapesten a célcsoportjában 10-15 000 szülő van benne (nem gyerekenként számoltuk, hanem szülőket). Egy saját kiadású, kemény táblás 40 oldalas mesekönyv nyomdai költsége kb. 1000-1300 Ft. kb 4500-6000 forint közötti áron tudja adni úgy, hogy a könyvhöz van hangfájl is. Magánkiadásban lesz is rajta profit, de valójában, ha könyvesboltokon keresztül értékesíti, akkor kijön az, hogy bizony nem éri meg. Éves szinten alig 2,5 milliós árbevétel nagyon kevés, fel kell tornászni 13-20-ra legalább.

Első körben számoltunk úgy, hogy a célcsoport kb 3-5%-át ráveszi, hogy megvásárolják az első könyvet, aztán rájöttünk egy fontos dologra, amit most kutatni is fog. Arra, hogy a szülők alig 25%-a beszél úgy angolul, így a célcsoportja pár ezerre csökken Budapesten. Ebből bizony nem lehet eltartani egy vállalkozást, illetve saját magát.

Az a legrosszabb a kezdő vállalkozás tanácsadásban, hogy álmokat teszek tönkre. A jó hír, hogy újakat adok.

Átgondolt üzleti modell kell

Ahogy fent leírtam, tényleg rossz érzésem van néha, hogy bizony azt kell mondjam, hogy ez így nem jó, jobb kell. Na de a motivációtokat egyből visszahozom, mikor átdolgozzuk.
Nincs olyan piac, amit már ne vizsgáltam volna. Szerencsére itt is mutattam Fanninak olyan üzleti modelleket, ami bejön. Például van aki gyerekmondókákat értékesít… De jobbat találtunk ki.

  • Nem csak 5-9 év közöttieket fogja megfogni (persze azzal kezdi), hanem a nagyobb korosztályokat is. Utóbbiaknak kiélve az illusztráció iránti imádatát képregényeket fog kreálni.
  • Ha már lúd, legyen kövér:
    • Szóval az angol mellett a német nyelvre is kell gondolni.
    • Továbbá ez bizony nem mesekönyv illusztrációs piac, hanem gyermek angol nyelv fejlesztő vállalkozás
  • Ötletek, amiket még beleépítettünk:
    • Legyen havidíjas konstrukció. Mi lenne, ha a tudásfájához hasonló gyűjtögetős mesekönyvet tenne össze? Benne mondjuk matrica gyűjtővel, speciális szókártyákkal… A 169. vállalkozás ötletet használjuk fel hozzá.
      Máris többszörös bevétellel számolhat a havi párezres előfizetéses díjjal számolva.
      169. ötlet – Gyermek, baba-mama előfizetéses webshop (subscription box)
    • A szülőkre is gondoljunk, és szerezzünk egy nyelvoktató partnert, aki segít anyagot összeállítani. Gyerek és szülő együtt tanul.
    • … – és még megannyi változatot összeírtunk, amiből most választjuk ki azt, amivel el tud indulni. Mert bizony meghoztam a kedvét.
    • A cél, hogy egyszer fogjuk meg a szülőt és ahogy nő a gyerek tőle vegyék a fejlesztő könyveket, vagyis így már valamit mást.

És igen, kiszámoltuk így bizony az alap előfizetéses csomaggal így már 8-szor több bevétele lesz egy vásárlóból legalább.

Nézd át a Minner vállalkozás ötleteit és inspirálódj, hátha egy komplexebb ötleted támad.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Comfreak

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek