Indíts vállalkozást: 169. ötlet – Gyermek, baba-mama előfizetéses webshop (subscription box)

Ha az Y generációhoz tartozol (1980 és 1999 között születettek), vagy szülője vagy az ebbe a generációba tartozó gyerek(ek)nek, akkor biztosan emlékszel A tudás fája című kiadványra. Ha előfizettél rá, akkor hetente hozta a postás az újabb és újabb enciklopédia szerű anyagokat (vizuális volt és igényes), melyet lefűztél egy mappába. Ha jól tudom, könyvesboltban és újságosnál is meg lehetett venni, de ez nem biztos. Egy tény, az akkori előfizetéses termékértékesítés egyik jó példája, és bizony ezt az üzleti modellt most egy webshopon keresztül még jobban meg tudjuk oldani. Huhh, ha most baba-mama blogger lennék, akkor ennek nekifeküdnék, az biztos. Jöjjenek is az ötletek ehhez kapcsolódóan.

169. üzleti ötlet – Gyerek, baba-mama havidíjas, előfizetéses webshop (subscription box)

Egy antikváriumban lettem figyelmes arra, hogy náluk meg lehetett venni az egész A tudás fája című sorozatot. És ekkor mondom, jéé de jól csinálták anno. Na várjunk csak! Ekkor jöttem rá, hogy na végre újabb (ámbár régi) olyan terület, amire rá lehet húzni és meg lehet csinálni az előfizetéses webshopot. Sőt az ilyennél még lehet nem is baj, ha utánvétesre csináljuk a fizetést, bár már van olyan is, hogy havonta levonja a bankkártyáról az összeget.

Azonnal megörültem tehát a területnek, mert máris bővíthetem a Minneren már olvasható havidíjas webshop ötletbörzémet egy nagyon is piacképes iránnyal. Sőt van olyan ötletem is, ami már egy meglévővel össze is párosítható.

Milyen termékeket lehet árulni így szülőknek/gyerekeknek? 

Itt a célcsoport a gyerek, de valójában a szülő fizet.

  • A tudás fája sorozathoz hasonló termék, kiadvány. Igazából bármi, amit szét tudsz bontani darabokra és azt gyűjthetik.
  • Angol/német nyelvoktatós anyagok
  • Oktató vagy készségfejlesztő anyagok
  • Pénzügyi tudatosság témakör is nyerő lehet (még lehet a szülő is tanul belőle…)
  • 3D nyomtatós ötlet: Olvastad már a 6. startup ötletet?  3D nyomtatás, 3Doodler/3D nyomtató toll kiegészítő + közösségi finanszírozó kampány  – Nem lövöm le a poént, ha elolvasod azonnal rájössz, hogy bizony ehhez tényleg lehet előfizetéses megoldást is csinálni. Pl. alapanyagokat küldesz havonta, mintákat, ötleteket, terveket…

Üzleti megoldások és tippek ehhez a vállalkozás ötlethez: 

Üzleti modellre, vagyis inkább termékértékesítési stratégia ötletre elsőre az jutott eszembe, hogy érdemes ingyenes anyagot készíteni. Akár legyen az email, de a legjobb belekalkulálni egy ingyenes anyagot, amit mondjuk iskolákba viszel ki. Akár párosítható valamilyen élő oktatással is. Szó szerint haknizni mész a sulikba és ott a gyerekeknek promózod. Ők hazaviszik az ingyenes “termékmintádat” benne az előfizetés részleteivel is. Az ingyenességről itt írtam:  Először adsz valamit INGYEN, és utána vásárlót tudsz belőle szerezni? Mit kell tudni a freemium értékesítési rendszerekről, modellről?

Mi lenne, ha ez online és offline is lenne? Máris haladhatunk a korral, és mi lenne, ha nyomtatás mellett mobilapplikációban is kapnák a “dolgokat” a gyermekek, vagy járna hozzá applikáció is. Ez akár később lehet egy újítás a részedről,  egy új csapásirány, sőt ezzel újabb terméket/szolgáltatást tudsz értékesíteni. Például összekötni a korábban már leírt startup ötlettel >>> Oktató mobilapplikáció gyerekeknek

Webáruház indítás feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

[adrotate banner=”5″]

fotó: apron.hu

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!