Indíts vállalkozást: 169. ötlet – Gyermek, baba-mama előfizetéses webshop (subscription box)

Dátum

Megosztás

Ha az Y generációhoz tartozol (1980 és 1999 között születettek), vagy szülője vagy az ebbe a generációba tartozó gyerek(ek)nek, akkor biztosan emlékszel A tudás fája című kiadványra. Ha előfizettél rá, akkor hetente hozta a postás az újabb és újabb enciklopédia szerű anyagokat (vizuális volt és igényes), melyet lefűztél egy mappába. Ha jól tudom, könyvesboltban és újságosnál is meg lehetett venni, de ez nem biztos. Egy tény, az akkori előfizetéses termékértékesítés egyik jó példája, és bizony ezt az üzleti modellt most egy webshopon keresztül még jobban meg tudjuk oldani. Huhh, ha most baba-mama blogger lennék, akkor ennek nekifeküdnék, az biztos. Jöjjenek is az ötletek ehhez kapcsolódóan.

169. üzleti ötlet – Gyerek, baba-mama havidíjas, előfizetéses webshop (subscription box)

Egy antikváriumban lettem figyelmes arra, hogy náluk meg lehetett venni az egész A tudás fája című sorozatot. És ekkor mondom, jéé de jól csinálták anno. Na várjunk csak! Ekkor jöttem rá, hogy na végre újabb (ámbár régi) olyan terület, amire rá lehet húzni és meg lehet csinálni az előfizetéses webshopot. Sőt az ilyennél még lehet nem is baj, ha utánvétesre csináljuk a fizetést, bár már van olyan is, hogy havonta levonja a bankkártyáról az összeget.

Azonnal megörültem tehát a területnek, mert máris bővíthetem a Minneren már olvasható havidíjas webshop ötletbörzémet egy nagyon is piacképes iránnyal. Sőt van olyan ötletem is, ami már egy meglévővel össze is párosítható.

Milyen termékeket lehet árulni így szülőknek/gyerekeknek? 

Itt a célcsoport a gyerek, de valójában a szülő fizet.

  • A tudás fája sorozathoz hasonló termék, kiadvány. Igazából bármi, amit szét tudsz bontani darabokra és azt gyűjthetik.
  • Angol/német nyelvoktatós anyagok
  • Oktató vagy készségfejlesztő anyagok
  • Pénzügyi tudatosság témakör is nyerő lehet (még lehet a szülő is tanul belőle…)
  • 3D nyomtatós ötlet: Olvastad már a 6. startup ötletet?  3D nyomtatás, 3Doodler/3D nyomtató toll kiegészítő + közösségi finanszírozó kampány  – Nem lövöm le a poént, ha elolvasod azonnal rájössz, hogy bizony ehhez tényleg lehet előfizetéses megoldást is csinálni. Pl. alapanyagokat küldesz havonta, mintákat, ötleteket, terveket…

Üzleti megoldások és tippek ehhez a vállalkozás ötlethez: 

Üzleti modellre, vagyis inkább termékértékesítési stratégia ötletre elsőre az jutott eszembe, hogy érdemes ingyenes anyagot készíteni. Akár legyen az email, de a legjobb belekalkulálni egy ingyenes anyagot, amit mondjuk iskolákba viszel ki. Akár párosítható valamilyen élő oktatással is. Szó szerint haknizni mész a sulikba és ott a gyerekeknek promózod. Ők hazaviszik az ingyenes „termékmintádat” benne az előfizetés részleteivel is. Az ingyenességről itt írtam:  Először adsz valamit INGYEN, és utána vásárlót tudsz belőle szerezni? Mit kell tudni a freemium értékesítési rendszerekről, modellről?

Mi lenne, ha ez online és offline is lenne? Máris haladhatunk a korral, és mi lenne, ha nyomtatás mellett mobilapplikációban is kapnák a „dolgokat” a gyermekek, vagy járna hozzá applikáció is. Ez akár később lehet egy újítás a részedről,  egy új csapásirány, sőt ezzel újabb terméket/szolgáltatást tudsz értékesíteni. Például összekötni a korábban már leírt startup ötlettel >>> Oktató mobilapplikáció gyerekeknek

Webáruház indítás feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

[adrotate banner=”5″]

fotó: apron.hu

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Pofonegyszerű megoldás, az e-kereskedők többsége mégsem használja… Ne legyél a pénzed ellensége!

Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook...

Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot

A magyarok fele azt gondolja, hogy az akciós időszakokban mindenki vásárol olyan terméket is, amire nincs szüksége, ezzel szemben csupán a válaszadók hetede nyilatkozott...

Elindult Magyarországon a Klarna kamatmentes Fizetés 3 részletben szolgáltatással

A "vásárolj most fizess később" szolgáltatás már külföldön nagyon népszerű és most itthon is belép a legnagyobb piaci szereplő. Buy Now Pay Later (BNPL)...

A magyarok 45%-a előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk – a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján az előfizetéses modell bőven rejt még lehetőségeket...

Friss kutatás: Minden 2. magyar előfizetne wc-papírra vagy borotvára

A magyarok háromnegyedének van online előfizetése valamilyen termékre vagy szolgáltatásra, esetleg ezek ötvözetére, és a többség kimondottan hasznosnak tartja ezeket – mutatják a Shoptet...

A gyakorikérdések.hu még nem használ AI-t. Te beelőzöd?

Hoztam egy izgalmas felvetést, és természetesen annak megoldását is. A gyakorikérdések.hu egyeduralmát itthon még senkinek nem sikerült megtörnie, pedig a dizájn is múltbéli, láthatóan...

Kisvállalkozások webshoppal, akár te is egy lehetnél közülük!

Az elmúlt évek trendjében látszik, hogy az e-kereskedelemben igenis van helye a kisvállalkozásoknak. Akár a kézműves piacot nézzük, akár az egyedi webshopokat, vagy kreatív...