Startup ötlet: 6. ötlet – 3D nyomtatás, 3Doodler/3D nyomtató toll kiegészítő + közösségi finanszírozó kampány

Dátum

Megosztás

A Minneren a több mint 100 könnyen kivitelezhető vállalkozás ötlet mellett elindult a startup ötlet cikksorozat is. Ezek természetesen olyan ötletek, melyek adott szektort érintenek, ezekből már ki tudsz indulni, könnyű átalakítani az ötletet. Szakértőket is bevontam, hogy az ötletek még hitelesebbek legyenek számodra. Illetve hogy még jobban rálássak az adott területre. Figyelem! Ez csak egy vázlat, ízelítő, de már ebből ki tudsz indulni, van támpontod. Tudod, egy ötlet semmi, a megvalósítás minden.

Az ötlet röviden:

A 3D nyomtató tollhoz, vagyis a 3Doodlerhez kapcsolódik az ötlet. A legtöbben azért nem tudnak vele rajzolni, mert nehéz térben elképzelni a tárgyakat, sőt azokat úgy megrajzolni még nehezebb. Erre lehet megoldás egy olyan legószerűen összeállítható váz, aminek segítégével (minta alapján) már könnyebben lehet 3D-ben rajzolni.
Ez az ötlet startup része. Tehát egy olyan vázat tudnak készíteni minták alapján a leendő vevőid, amiután a kívánt dolgot meg tudják rajzolni könnyebben 3D-ben. Ehhez még hozzá tartozna a 3Doodler, 3d nyomtató toll értékesítése is, webshopon kereszül.

Milyen egy 3D váz? Ez a legó szerű váz? Pl. a cikk elején található repülőt szeretném megalkotni. Akkor egy olyan tervet, vázlatot kapok, ami alapján elindulhatok. Plusz a „dobozban” található váz darabkákból össze tudok állítani egy kisebb segéd „vázat”, ami mentén meg tudom alkotni a repülőt. Ok! Ezt nehéz picit leírni, olvasd át többször ezt a részt, és megérted.

A 3D nyomtatós tollról egy rövid videó:

A probléma / Lehetőség felvázolása (Problem / Opportunity)

Ennél az ötletnél a probléma egy részét. A másik probléma az szokott lenni, hogy a 3D nyomtató cégek nem fordítanak elég időt a használhatóság bemutatására. Ezzel így könnyen felépíthető egy 3D nyomató startup. Arra kell csak koncentrálni, hogy az oktatásra nagy hangsúlyt fektessünk, workshopokra.

Megoldás (Solution)

Már több 3D nyomtató toll is létezik, de a 3Doodler közöttük a legnagyobb, legismertebb. Így egy már meglévő márkához kapcsolva a termékünket nagyobb eredményt érhetünk el. A termékünk a 3D váz, minták…
Továbbá alul a közösségi finanszírozó kampányt is említeni fogom, mert a legó szerű vázból legyártasz egy prototípust, ahhoz mintákat… majd ebből, vagyis erre felhúzol egy közösségi finanszírozó kampányt. Közben már a 3Doodler eladásaidat is fel tudod pörgetni, de erről majd lent még lesz infó.

Piac mérete / Nyújtott előnyök, hasznok (Market Size / Benefit)

A 3D nyomtatás piaca évente 2 számjegyű növekedést tud felmutatni. Az alábbi ábrán is látszik, hogy szép növekedés előtt áll még ez a piac. Ezzel egy probléma van csak, hogy a 3D nyomtatós tollat inkább az ajándék piachoz tenném, mivel főleg gyerekek (azok szülei, ők veszik meg) a célcsoport. Illetve DIY, csináld magad terület iránt érdeklődők. Tehát nagyobb piaca is van, mint gondolnád.

3D nyomtató piac alakulása (billions=milliárd) Forrás: Fool.com
3D nyomtató piac alakulása (billions=milliárd) Forrás: Fool.com

Üzleti Modell (Business Model)

Miből lesz a bevétel?

Egyrészt a 3Doodler, vagy hasonló termékek eladásából. Illetve a már fent említett 3D váz értékesítéséből.

Értékesítés, ügyfélszerzés:
1. Közösségi finanszírozó kampányban (Kickstarter, Indiegogo) meghirdeted a 3D váz projektet.
2. Nem baj, ha nem jön be a közösségi finanszírozó kampány, az csak egy lehetőség.
3. Szervezz workshopokat, menj el óvodákba, vigyél tollat, rajzoljanak a gyerekek 3D-ben (vigyék haza ingyen a kis alkotásukat), majd hagyj ott szórólapot.
4. Írj DIY blogbejegyzéseket.

Versenyelőny (Competitive Advantage)

Először is ezzel a közösségi finanszírozó kampánnyal beindíthatod külföldre is az eladásokat. Az oldalad is népszerűsödik, és további eladásokat generálsz a webshopodnak is.

Csapat / Új munkatársak (Team / Hires)

Szükséged lesz:

  • tervezőre, aki a 3D vázakhoz  még terveket készít (amit eltávolítanak az emberek miután kész az alkotás). Ehhez nagy munkára lesz szükség, és szakemberre.
  • salesre, aki az óvodákba bejuttatja a terméked, vagyis inkább talán egy pedagógusra?

Piacra lépési stratégia (Traction)

Figyelem! Az ötlet startup ötlet, mert könnyen külföldre is átvihető. Nem kell egyből startupra gondolni, és egyből felvenni mindenkit, akit felsoroltam az előbb. Ha külső tőkést is be akarsz vonni, akkor érdemes már először kicsiben elkezdeni, és úgy növekedni, majd már számokkal alátámasztva több tőkét is be tudsz vonni.

  1. A piacra lépés stratégiáját felül leírtam, tehát amivel felturbózod a beindulásod, az egy közösségi finanszírozó kampány, ami a 3D váz értékesítésére fókuszál. (videó, jó leírás….)
  2. Az óvodai példa szintén szerepelt már fenn, itt pedig a gyerekek révén eléred a szülőket is szinte azonnal.

Ha további kérdésed van, akkor írjál a Minner Facebookján chatjén keresztül és kérdezz az ötletről. Valósítsd meg minél előbb! Hajrá! Sok sikert!

A startup ötletek megjelenését és terjesztését a Barking közösségi parkoló mobilapplikáció támogatja. Parkolj olcsón, vagy add bérbe a parkolód és keress pénzt! Kattints ide! 

További ötletek:
Startup ötlet: 1. Affiliate rendszer üzemeltetése – cégek és weboldal/blog tulajdonosok összekapcsolása
Startup ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek
Startup ötlet: 3. Referencia kell – portál
Startup ötlet: 4. Instagram képből bevétel – instastock
Startup ötlet: 5. város/régió applikáció franchise, egyéb app franchise
Startup ötlet: 6. ötlet – 3D nyomtatás, 3Doodler/3D nyomtató toll kiegészítő + közösségi finanszírozó kampány
Startup ötlet: 7. ötlet – Big data biznisz, pénzre váltható adatok
Startup ötlet: 8. ötlet – Okos otthon, IoT eszközök a lakásban
Startup ötlet: 9. barter oldal/közvetítő, időbarter portál
Startup ötlet: 10. Online pénztárca transfer portál/online pénzváltó/küldő – Fintech startup ötlet

Fotó: Wikipédia

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!