Magasabb belépési küszöb (több tőke vagy tudás) nagyobb üzleti potenciállal párosul

Az online vállalkozások megjelenése és a hozzájuk kapcsolódó üzletágak között rengeteg olyan van, amihez szinte alig kell tőke. Ami tény, hogy jó, mert könnyű vállalkozást indítani, de pont emiatt nehéz is. Mindjárt kifejtem és persze ettől még érdemes alacsony belépési küszöbű vállalkozásba is belevágni, a Minner vállalkozás ötletei között is több ilyet találsz.

Az alacsony belépési küszöb előnyei és hátrányai

Vállalkozás indításról vagy új termék, szolgáltatás nyújtásáról van szó. Ezen még eddig annyit nem gondolkodtam, de az utóbbi időben két olyan dolog is történt, ami miatt elkezdtem foglalkozni a témával.

  1. Mint tudod a Minnerhez sokáig hozzátartozott a marketing kivitelezés is, vagyis cégeknek a marketingjét készítettem (online, offline). Aztán egyre csak azt vettem észre, hogy gombamód nőnek ki a marketingesek. Ugye, az alacsony belépési küszöb… Nem kellett sok tőke hozzá, hogy valaki marketingesként elinduljon. Igaz, a piac is nagy, de olyan verseny keletkezett, ami nem teljesen volt jó. Egyrészt az újak lenyomták az árakat, másrészt a munkájukkal az egész szakma színvonalát csökkentették. Tisztelet a kivételnek, de ahol tömeg van, ott a minőség is lejjebb megy.
    Jó példa erre még a sok Instagram guru.
  2. Még korábban olvastam a Gyorsítósáv a milliókhoz című könyvet, amiben külön is foglalkozik a témával a szerző. Teljesen egyetértek vele, hogyha lehet, akkor keressük az olyan piacokat, ahol valami korlátozza a belépést (pénz, tudás….), és arra kitalálni valami nagyot (de lejjebb olvashatod, ezt máshogy is elérheted). Nézz körül a Minner vállalkozás ötletei között, és keresd azokat, ahol láthatóan magasabb lesz ez a küszöb!

A konkurenciaharc tehát nagy és az új belépők folyamatosan jönnek, emiatt sokkal nehezebb az ügyfélszerzés.

Előnyök, azért ne vessük el! 

Először a hátrányát mutattam be inkább az alacsony belépésű küszöbbel rendelkező vállalkozásoknak, de vannak előnyei is. Egyrészt könnyebben bele tudunk kerülni a vállalkozói, üzleti véráramba. A legtöbb cég, vállalkozó legtöbbször nem azzal lesz sikeres, amivel első éveiben elindult. Ez annak tudható be, hogy közben ismeri meg jobban a piacot, a lehetőségeket, amiket utána már tapasztaltabban tud kiaknázni. Másrészt, ha valaki a lean személetet követi, vagy ahogy én hívom, butítsd le a vállalkozás ötletedet, akkor láthatja, hogy így is el lehet érni, hogy egy magasabb belépésű küszöbbel rendelkező piacra belépjünk, csak okosabban csináljuk.

De ha nem is a nagyra mész, összességében igenis megéri belépni bármilyen könnyen kivitelezhető vállalkozásba. Pont azért, mert nem kerül sokba. Hajrá! Aztán mikor már benne vagy ne felejts el feljebb lépni! 

Fotó: chuttersnap / Unsplash

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás