Egy ilyen kérdést kaptam a napokban az egyik olvasómtól. Teljesen jogos, hogy felmerült benne. Itt van a sok vállalkozás ötlet, amik között van olyan amit már több tízezer ember látott, olvasott. Vajon el kell vetni azokat az ötleteket már? Illetve mi van, ha már belevágott több ember és elkezdte? Na lássuk!
Röviden: ilyennel ne foglalkozz! Ne gátoljon meg!
Na, de azért vagy itt, hogy hosszabban elolvasd és érvekkel győzzelek meg arról, ami most még kétségekkel tölt el.
Mindenki másképp csinálja
Először is tudnod kell, hogy a többségetek annyira makacs, hogy akár a teljes Minneren leírt vállalkozás ötletet átalakítja és nem is úgy valósítja meg, ahogy az le van írva. Vagy éppen hasonlóan valósítja meg, de természetesen beleviszi saját magát, magára formálja. Egy teljesen különböző ötlet is létrejöhet. Ezért is vannak úgy leírva az ötletek, hogy azokat továbbgondoljátok, magatokra alakítsátok. Mindenki más erőforrással (tudás, pénz, kapcsolatok…) rendelkezik. De akár az is lehet, hogy közben jön egy jobb ötleted a leírt üzleti ötlet alapján.
Te jobban fogod tudni megvalósítani! Mindig ez legyen benned! Hidd el a konkurencia minden piacon jó (majd erről írok egy cikket)!
Zuckerberget sem zavarta, hogy már előtte is volt közösségi oldal
A TheGlobe közösségi oldal 1994-ben indult (2003-ban megszűnt), aztán a MySpace még működött, amikor a Facebook elindult. Zuckerberget ez még sem érdekelte.
Na és a te eseted!? Gondolj bele, hogy bárki, aki még csak elindította mondjuk az egyik Minneres ötletet, ő még az elején jár. Tehát te is lekörözheted.
Mikor megvalósítod a vállalkozás ötleted, felméred a konkurenciát, keresel Google-ban, mindenhol, ahol csak rátalálsz hasonló szolgáltatásra. Ha nem találod, akkor nem is ér el olyan szintet, ami veszélyeztetne téged.
Vállalkozóként meg kell fogni minden lehetőséget!
Nem kell feltalálni a spanyol viaszt – Majd én jobban csinálom
Nagyon sok sikeres cég, brand úgy jött létre, hogy már meglévő piacra épült. Pont abból a gondolatból, hogy „hééé ezt én jobban tudnám”. Ez azért is jó, mert az a piac validált, amit azt jelenti, hogy valós igényt szolgál ki a termék / szolgáltatás, és van kereslete, piaca. Lehet, hogy elég egy valamiben kiemelkedned és máris sikeres leszel. Pedig ugyanazon a piacon vagytok. Innoválj!
hajrá! Valósítsd meg bármelyik ötletet! Gondold tovább! Ötvözd a sajátoddal!
Van egy listám egyébként a legnépszerűtlenebb vállalkozás ötletekről. Hm, akár ez is jó kiindulási pont lehet, ha még mindig zavar: 10 legnépszerűtlenebb vállalkozás ötlet, ami pont ezért lehet érdekes neked
A vállalkozást ötleteket itt találod!
Fotó: Envato License