10 legnépszerűtlenebb vállalkozás ötlet, ami pont ezért lehet érdekes neked

Egy érdekes ötletem támadt! Listát készítek a Minner közel 200 üzleti ötletéből egy olyan megközelítéssel, hogy a legkevesebbszer meglátogatott ötleteket kigyűjtöm. Mert persze foglalkozhatunk a legnépszerűbb ötletekkel is, ahogy írtam már róluk listát (link a végén), de lehet te pont ezekben látsz majd potenciált. Na nézzük!

Az ötletre kattintva megnyílik nagyban

#1. – 159. vállalkozás ötlet: NFC technológiára épülő vállalkozás: pl. társasjáték…. – kattints ide

Természetesen azért sem a legnépszerűbb, mert a számozásából láthatod, hogy elég friss ötlet a legelsőkhöz képest. Néhánynak több év előnye van. Ha már fizettél PayPassal, akkor a technológiát is hamar átlátod, az is hasonlóan működik. Tehát egy chip, ami mobillal, vagy valamilyen eszközzel kommunikálva információt ad át. Erre hoztam is ötletbörzést, ahol kiemeltem az NFC-s társasjátékot, hogy abban érdemes lehet gondolkodnod. De QR kóddal ötvözve még jobb ötleteket tudsz kihozni. Gondold tovább! Kattints ide az ötlet elolvasásához! 

#2. – 99. vállalkozás ötlet: hajóskapitány – kattints ide

Amikor ezt az ötletet leírtam, akkor még nem ismertem Barlay Kristófot. Aki hasonló dolgot csinál. Megtanulta a vitorlázást, majd most oktat, csapatépítőket csinál. És látod rajta, hogy élvezi. Róla itt írtam, de ő emellett mást is csinál. 21 éves és több száz embert irányít a rendezvényszervező cégében – sztori
Az ötlet az, hogy megtanulod a hajózást, majd elkezdesz szervezni utakat, vagy hasonlót csinálsz, mint a Kristóf. A munkádat még élvezni is fogod. Kattints ide az ötlethez! 

#3. – 162. vállalkozás ötlet: Mentor kereső, mentor portál

Fura, hogy ez az ötlet nem annyira népszerű, pedig nagy az igény rá. Például nekem is elindult a mentorprogramom, mert annyian érdeklődtek utána. Nincs egy ilyen portál, pedig diákoknak, karrieristáknak, és ahogy látod vállalkozó palántáknak is jó lenne. Például feljebb akar valaki lépni a ranglétrán és mentort keres, hogy sikerüljön. Vagy nyitna egy kávézót és keres egy mentort, aki végigviszi, segít…  Kattints ide az ötlethez! 

#4. – 165. ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva

Ez az ötlet azért jó, mert egyszerűen megkönnyíti a domainek eladását. Bejegyzed, felépítesz rá egy weboldalt, egy kis szövegezés, már alapból ezt el tudod adni, ha pedig foglalkozol többet vele, például közösségi oldalakat húzol fel hozzá…, akkor még többért el tudod adni. Kattints ide a részletekért! 

#5. – 170. ötlet – A megoldó cég. Kapacitást adunk, közvetítünk.

Ez egy speciális ötlet. Többször belefutottam már, hogy céges tanácsadások után hiába találtunk ki új irányokat a cégeknek, egyszerűen nem volt rá kapacitásuk. Hát erre kellene  egy Szupercsapat. Kattints ide a cikk eléréséhez

#6. – 158. vállalkozás ötlet: Online / Tech Mekk Mester – Szlogen: “Bármit megoldunk”

A lényege, hogy vagy te, vagy egy csapat, amit összeállítotok mindent megold, ami online, vagy tech. Tudod, mint egy online ezermester. Nagy az igény erre. Tudod webes, grafikus, marketinges, videós, IT-s… Kattints ide az ötlet eléréséhez!

#7. – 151. vállalkozás ötlet: Dühöngő felturbózva

Az ötlet lényegében az, hogy egy ilyen dühöngőt üzemeltetsz, amit a videóban látsz. Még akár csapatépítőnek is jó, látom ahogy a balta dobálós budapesti hely is mennyire népszerű. Az alábbi videó egy külföldi hasonló hely videója:

Kattints ide az ötlet eléréséhez!

#8. – 93. vállalkozás ötlet: a féltékenység a te bizniszed – megcsalás kommandó

Az ötlet lényege, hogy egy magánnyomozó irodát csinálj. Egyébként a cégek is egyre jobban megfigyelik egymást, nem csak a fent említett féltékenységből lehet pénzed.

 #9. 169. vállalkozás ötlet: Gyermek, baba-mama előfizetéses webshop (subscription box)

Ezt az ötletet ki ne hagyd! Még annyira friss, hogy kevesen látták. Lényege, hogy olyan előfizetéses webshopot csinálsz, ami folyamatos, kiszámítható bevételt termel neked. Emlékszel még a Tudásfája nevű gyűjtögetős “enciklopédiára”. Na hasonlót érdemes kitalálni! Mindegy mit, csak gyűjthető legyen és havidíjat, vagy időszakos díjat fizessenek érte. Hajrá! Kattints ide az ötlet eléréséhez! 

#10. – 101. vállalkozás ötlet: Mi köze a farmernek az aranyásáshoz? És ezeknek egy…

Az ötletet ne csak úgy nézd, ahogy leírtam (miután átkattintottál). Hanem más területekre is vidd át a gondolat menetet. Lényege, hogy anno az aranyláz idején nem az aranyásók, hanem a ráépülő szolgáltatásokat, termékeket értékesítő cégek, vállalkozók gazdagodtak meg. Pl. akik ásót árultak, ételt, vagy éppen farmert. A Levis márka ekkor indult el, Levi Strauss rengeteg strapabíró farmert készített az aranyásóknak. Lett belőle bevétel, stabilitása a cégnek és látod mekkorára nőtt. Az ötlet eléréséhez kattints ide!

A másik lista: 10 legnépszerűbb vállalkozás ötlet a Minner.hu -n 2015 és 2018 között

Fotó: chiplanay

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek