Indíts vállalkozást: 170. ötlet – A megoldó cég. Kapacitást adunk, közvetítünk.

Már nem az első tanácsadói órámon hallom az ügyfelektől, cégvezetőktől, amikor az üzleti modelljüket alakítjuk át, hogy jó lenne megcsinálni, de erre-arra nincs kapacitásunk. “Ejj!” Szoktam mondani, pont amiatt maradnak le a cégek az innovációban, sőt az esetleges versenyben, mert a napi munkamenet mellett nincs idejük fejleszteni? A legtöbb esetben egyébként a pénz is meglenne rá, de valamiért (a miért kiderül a cikkben) nem lépnek. Na várjunk csak! Ez egy probléma?! Igen, tehát ezen már el tudunk indulni és egy üzleti ötletet köré építeni.

170. üzleti ötlet:  A megoldó cég. Kapacitást adunk, közvetítünk.

Miért mondják azt, hogy nincs kapacitásuk? Miért hozzák fel ezt kifogásként? Körbejártam a témát, összegyűjtöttem a jegyzeteimből azokat, amik legtöbbször előfordultak.

  • Nincs senki, aki ehhez értene a cégnél.
  • Nincs idejük projekt alapon levezényelni az egészet (a jelenlegi üzletmenet fontosabb) >>> ez itt a kulcs
  • Nem ismerik a lehetőségeiket – mit lehet olcsóbban megcsinálni, mire van már IT megoldás
  • Nincs ismeretük, kapcsolatuk olyan szakértőkkel, kivitelezőkkel, akik ezt meg tudják csinálni.
  • Vagy előzőhöz kapcsolódóan már megégették magukat kivitelezőkkel (pl. webprogramozó)
  • Nincs olyan, aki az új területet végig vinné, avagy kire bízzuk majd rá utána?
  • Technológiai analfabéták a cégnél – Ez egy nem is olyan régen kijött hazai kutatásban volt benne. Oké ez erős volt, de igen ez is előfordul, sajnos a hazai cégeknél, ami meggátolja a fejlődést. Ez kapcsolódik szorosan az előző és az első ponthoz is.

Szuper! És akkor mi az ötlet? Egyébként Milán, miért írtál annyi technológiával kapcsolatos okokat? Azért mert a legtöbb újítás jelenleg ezen a területen történik meg, ezen tudnak látványos változást elérni a cégek. Mondok is rá egy példát. Ha csak egy cégnél a folyamatokat (pl vevői folyamatok, vásárlás> számlázás > ügyfélkezelés…) akarjuk újragondolni, racionalizálni, akkor ahhoz biztosan valamilyen online megoldást is fogunk párosítani. Erre máris húznák a szájukat a cégek, pedig időt és pénzt spórolnának meg.  Jönne a reakció:

“Jó az úgy, ahogy van! 

Jah persze! Csak ha ezzel kezdenénk, felszabadulna heti 20-30 óra vagy még több egy cégnél, ami aztán elég lenne az új projektekre… Egyébként a kapacitás közvetítéséről eszembe jutott, hogy nem véletlen, hogy egyre jobban pörög a virtuális asszisztens piac (távoli asszisztensek).  Azért mert a külsős munkaerő, vagyis egy kis gyors, rapid kapacitás bővítés nem annyira terheli meg a cég költségvetését, mint egy új alkalmazott felvétele (utóbbi sok idő is, pl. betanulás…).

Az ötlet: Egy olyan céget csinálni, akik vállalnak projekt alapon a cégeknél fejlesztéseket, átalakításokat, program bevezetéseket, új innováció megoldását, de valójában bármilyen más feladatot is (például esemény megszervezését). Tényleg, esemény! Ezt minden második ügyfél mondta, hogy bár lenne arra kapacitásunk. Na szóval többféle megoldás lehet, amik közül egyébként most belegondolva egyik-másik akár külön ötletként is megállná a helyét itt a cikksorozatban:

  • Egy komplett csapatot összeállítasz, akiket te irányítasz és együtt kimentek egy-egy céghez. És egyszerűen megoldjátok azokat a feladatokat, vagy bevezettek újdonságokat, amikre egyébként azt mondják, “erre nincs kapacitásunk”. Tapasztalat, hogy nagyon sokszor tényleg csak a lehetőségeik ismerete hiányában sem lépnek a vállalkozások, cégvezetők. Érdemes hibrid modellt alkalmazni, vagyis fix pénz + valamilyen sikerdíj (egy adott feladat elvégzése, esemény, eredmény bekövetkezése esetén).
  • Startup cég a már működő cégben. Az Egyesült Államokban már  bevett gyakorlat az, hogy külön részleget hoznak létre, amihez akár külsősöket is keresnek. Erre egyébként az lenne az ötletben a megoldás, vagyis a zseniális ötlet, hogyha van olyan startup/vagy egy fejlesztő, aki egyébként még csak dolgozik egy megoldáson, ami pont jó lenne egy cégnek, akkor azokat oda kapcsolni. A cég adja az infrastruktúrát a startupnak, szinte azzal támogatja a startupot, cserébe részesedést is kap. Ennek az is előnye, hogy az adott cégen belüli startup kicsit szabadabban is dolgozhat. Még a nagy multik, pl. Microsoft is alkalmazzák ezt.  Itt a projekt pénzen kívül még elég jó részesedést is el tudsz érni.

Kapcsolódó cikkek/ötletek: 


Ha még csak tervezed a vállalkozásodat - Vállalkozás indítás minikurzus 6900 Ft-ért
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 500-an a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozási ötlet megvalósítási tréning
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról, weboldalakról és mindenről, amire szükséged lesz! 29 000 Ft Kattints ide!

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!