Indíts vállalkozást: 170. ötlet – A megoldó cég. Kapacitást adunk, közvetítünk.

Már nem az első tanácsadói órámon hallom az ügyfelektől, cégvezetőktől, amikor az üzleti modelljüket alakítjuk át, hogy jó lenne megcsinálni, de erre-arra nincs kapacitásunk. “Ejj!” Szoktam mondani, pont amiatt maradnak le a cégek az innovációban, sőt az esetleges versenyben, mert a napi munkamenet mellett nincs idejük fejleszteni? A legtöbb esetben egyébként a pénz is meglenne rá, de valamiért (a miért kiderül a cikkben) nem lépnek. Na várjunk csak! Ez egy probléma?! Igen, tehát ezen már el tudunk indulni és egy üzleti ötletet köré építeni.

170. üzleti ötlet:  A megoldó cég. Kapacitást adunk, közvetítünk.

Miért mondják azt, hogy nincs kapacitásuk? Miért hozzák fel ezt kifogásként? Körbejártam a témát, összegyűjtöttem a jegyzeteimből azokat, amik legtöbbször előfordultak.

  • Nincs senki, aki ehhez értene a cégnél.
  • Nincs idejük projekt alapon levezényelni az egészet (a jelenlegi üzletmenet fontosabb) >>> ez itt a kulcs
  • Nem ismerik a lehetőségeiket – mit lehet olcsóbban megcsinálni, mire van már IT megoldás
  • Nincs ismeretük, kapcsolatuk olyan szakértőkkel, kivitelezőkkel, akik ezt meg tudják csinálni.
  • Vagy előzőhöz kapcsolódóan már megégették magukat kivitelezőkkel (pl. webprogramozó)
  • Nincs olyan, aki az új területet végig vinné, avagy kire bízzuk majd rá utána?
  • Technológiai analfabéták a cégnél – Ez egy nem is olyan régen kijött hazai kutatásban volt benne. Oké ez erős volt, de igen ez is előfordul, sajnos a hazai cégeknél, ami meggátolja a fejlődést. Ez kapcsolódik szorosan az előző és az első ponthoz is.

Szuper! És akkor mi az ötlet? Egyébként Milán, miért írtál annyi technológiával kapcsolatos okokat? Azért mert a legtöbb újítás jelenleg ezen a területen történik meg, ezen tudnak látványos változást elérni a cégek. Mondok is rá egy példát. Ha csak egy cégnél a folyamatokat (pl vevői folyamatok, vásárlás> számlázás > ügyfélkezelés…) akarjuk újragondolni, racionalizálni, akkor ahhoz biztosan valamilyen online megoldást is fogunk párosítani. Erre máris húznák a szájukat a cégek, pedig időt és pénzt spórolnának meg.  Jönne a reakció:

“Jó az úgy, ahogy van! 

Jah persze! Csak ha ezzel kezdenénk, felszabadulna heti 20-30 óra vagy még több egy cégnél, ami aztán elég lenne az új projektekre… Egyébként a kapacitás közvetítéséről eszembe jutott, hogy nem véletlen, hogy egyre jobban pörög a virtuális asszisztens piac (távoli asszisztensek).  Azért mert a külsős munkaerő, vagyis egy kis gyors, rapid kapacitás bővítés nem annyira terheli meg a cég költségvetését, mint egy új alkalmazott felvétele (utóbbi sok idő is, pl. betanulás…).

Az ötlet: Egy olyan céget csinálni, akik vállalnak projekt alapon a cégeknél fejlesztéseket, átalakításokat, program bevezetéseket, új innováció megoldását, de valójában bármilyen más feladatot is (például esemény megszervezését). Tényleg, esemény! Ezt minden második ügyfél mondta, hogy bár lenne arra kapacitásunk. Na szóval többféle megoldás lehet, amik közül egyébként most belegondolva egyik-másik akár külön ötletként is megállná a helyét itt a cikksorozatban:

  • Egy komplett csapatot összeállítasz, akiket te irányítasz és együtt kimentek egy-egy céghez. És egyszerűen megoldjátok azokat a feladatokat, vagy bevezettek újdonságokat, amikre egyébként azt mondják, “erre nincs kapacitásunk”. Tapasztalat, hogy nagyon sokszor tényleg csak a lehetőségeik ismerete hiányában sem lépnek a vállalkozások, cégvezetők. Érdemes hibrid modellt alkalmazni, vagyis fix pénz + valamilyen sikerdíj (egy adott feladat elvégzése, esemény, eredmény bekövetkezése esetén).
  • Startup cég a már működő cégben. Az Egyesült Államokban már  bevett gyakorlat az, hogy külön részleget hoznak létre, amihez akár külsősöket is keresnek. Erre egyébként az lenne az ötletben a megoldás, vagyis a zseniális ötlet, hogyha van olyan startup/vagy egy fejlesztő, aki egyébként még csak dolgozik egy megoldáson, ami pont jó lenne egy cégnek, akkor azokat oda kapcsolni. A cég adja az infrastruktúrát a startupnak, szinte azzal támogatja a startupot, cserébe részesedést is kap. Ennek az is előnye, hogy az adott cégen belüli startup kicsit szabadabban is dolgozhat. Még a nagy multik, pl. Microsoft is alkalmazzák ezt.  Itt a projekt pénzen kívül még elég jó részesedést is el tudsz érni.

Kapcsolódó cikkek/ötletek: 

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek