Nem is értem miért az a neve, hogy virtuális asszisztens. Inkább online adminisztrátor vagy távoli asszisztens. Hm, az utóbbinak még jó is a hangzása, illik rá. Szóval van most egy elég jó lehetőség ebben az online adminisztrátoros szektorban. Szó szerint azt is mondhatnám, hogy összeálltak a csillagok. Miért is?
Figyelem! Itt a cikk frissítése: 64. üzleti ötlet: Otthonról dolgozó virtuális asszisztens
Nézzük először az okokat – Miért jó most virtuális asszisztensnek lenni (röviden VA)?
- Egyrészt egyre több mindent (feladatokat, projekteket) meg lehet oldani online, így nem kell bejárni a cégekhez.
- Utóbbi miatt már ez spórolás neked és a megbízódnak, ügyfelednek.
- A vállalkozók többsége egyre jobban keresi az virtuális asszisztens megoldásokat. Mióta a Minneren cikkezek és beszélek tárgyalásokon, előadásokon róla folyamatosan azt kérdezik, hogy náluk mit lehetne így kiszervezni.
- „A kávézást nem fizeti a megbízó” – A cégvezetők, menedzserek többségének a szeme felcsillan erre a mondatomra. Tetszik nekik, hogy a VA egy olcsóbb megoldás, mintha alkalmazottat felvennének. Sőt, az is tetszik nekik, hogy általában percre pontosan elszámolnak az idejükkel.
- Több kisebb vállalkozásnak ez egy jó lehetőség arra, hogy
- Áthidalják azt az időszakot, amikor még nem tudnak felvenni embert, így spórolni tudnak a munkaerőn. Vagy csak időszakosan kell felvenni valakit, egy projekt erejéig, vagy éppen nincs annyi munka még, amit le lehet adni egy új alkalmazottnak… ekkor is jó a VA.
- Gyakorolhatják a delegálást. Egyik legnagyobb előnye, hogy egy VA-nak leadott projektek közben az adott vállalkozó, cégvezető még delegálni is megtanul, ami így egy nagyobb lépés lehet a vállalkozásának növekedéséhez is.
- Az időrabló dolgok helyett vagy a fontosabb munkákra, vagy a pihenésre koncentráljanak. Akár alkalmazottként, cégvezetőként sokszor jó lehet egy kis plusz idő, hogy utolérjük magunkat. Akár már 1-2 órára is igénybe lehet venni virtuális asszisztenst, vagy egy projekt erejéig.
Milyen munkákat lehet távmunkában végezni virtuális asszisztensként?
Leírok néhány példát, de valójában bármelyiket lehet:
- jegyzőkönyvek írása, kísérőlevelek elkészítése, egyéb dokumentumok szerkesztése
- táblázatok, kimutatások készítése
- profi prezentáció készítés
- statisztikák, infografikák készítése
- kiadványok szerkesztése, fogalmazása, szövegírás
- időbeosztás készítése, projektek kiosztása
- tárgyalások egyeztetése
- a fent említett felpozicionálás miatt
- előadások szervezése, meghívók kezelése
- szórólap-készítés, megrendelés
- ajándéktárgyak megrendelése
- egyéb megrendelések felvétele
- konkurencia monitorozása
- anyaggyűjtés
- szövegírás
- emailek írása, adminisztrálása….
- telefonügyelet
- korrektúrázás
- Facebook oldal kezelés…
Hogyan csináld? Honnan lesz ügyfeled?
Adózás része: Egyrészt mázli, hogy már van ez a KATA adózási forma. Így munka mellett is tudsz ilyen plusz munkákat vállalni, vagy főállásban, gyerek mellett…, és számlaképes leszel természetesen. Még a havi befizetett 25- vagy 50 ezer forint fix adóval is jobban kijössz, mintha egyéni vállalkozó lennél, vagy KFT-ben csinálnád. Mindenképpen fordulj könyvelőhöz, itt most arra adtam tippet, hogy milyen adózási formát válasz. Hajrá!
Ügyfélszerzés:
- Az első ügyfeleid megszerzéséről már írtam egy cikket a Minneren. Itt találod >>> Hogyan szerezzem meg az első ügyfeleimet, vevőimet? Egyedi szolgáltatás, termék esetén.
- Tanuld meg az ügyfélszerzést, alakítsd ki a saját márkád. Erre tanít meg a Minner szabadúszó képzése. Kattints ide!
[adrotate banner=”5″]
Fotó: Tina Franklin/Flickr