Ez kell ahhoz, hogy online értékesíts valamit cégként. Online fizetési megoldás a weboldaladra

Dátum

Megosztás

Így lehet online boltod. A jelenlegi gazdasági környezetben még jobban felértékelődött az online vevőszerzés, sőt az is, hogy a vásárló online ne csak rendelni, hanem fizetni is tudjon. Mondhatjuk azt is, hogy egy webáruházat üzemeltetsz, de itt most inkább arra gondolunk, hogy online értékesíted a termékedet, szolgáltatásodat. Mi kell hozzá, hogy ezt meg tudd oldani?

Értékesíts a hét minden napján, 0-24-ben még hétvégén is! És élvezd, hogy jön az értesítés a mobilodra az újabb vásárlásról. Az az érzés felbecsülhetetlen.

Röviden: egy olyan weboldal kell nekünk, ahol egy űrlapon keresztül le tudja adni a vásárló a megrendelését, és online fizetni is tud (bankkártyával). A rendszer nekünk elküldi a rendelés adatait, a vásárlónak szintén, és fizetés esetén azonnal számlát is küld neki. Tehát a rendeléseket kezelni is tudjuk.

 A kötelező dolgok (csekklista):

  • Tipp: Mentsd le a cikket, add hozzá a könyvjelzőkhöz, vagy küldd el magadnak emailben!
  • A cégedhez kell választanod egy TEÁOR kódot. Amit akár ki tudsz választani az engedelykoteles.mkik.hu oldalon is, vagy kérd a könyvelőd segítségét.
    Fontos! Ha van termék kiszállítás (értsd: vevőnek küldöd a terméket), akkor mindenképpen kell a 4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem TEÁOR kód is (nincs szükség szakképesítésre hozzá). Lehetsz KATA-s adózó is, alanyi adómentes vállalkozó is!
  • Számlázás: Kelleni fog egy online számlázó rendszer. Egyrészt össze tudod kötni a weboldaladdal, megvannak erre a megoldások (erről lejjebb lesz még szó), másrészt ha már minden online megy, érdemes online számlázó rendszert használnod. A magyar számlázó rendszer, a Billingo jó választás lehet számodra, könnyű más rendszerekkel összehangolni, és jó konstrukciókat ad ilyen típusú online értékesítésekhez.
    Az online számlázók még segítenek abban is, hogy ne rontsd el a számlát, figyelmeztetnek, ha valamit nem töltöttél ki.
  • ÁSZF: Általános szerződési feltételeket kell készítened a weboldaladra, amit látható helyre kell tenned (weboldal aljára) és a rendelésnél is szerepeltetni kell. Érdemes ügyvéddel konzultálni a tartalmáról. Itt egy jó, ingyenes ÁSZF minta, de ez webshopoknak készült. Fontos! Ettől még fordulj szakemberhez! Továbbá letölthető, pdf formátumban is elérhetővé kell tenni a vásárlóknak, nem elég szöveges formában megjelentetni a weboldalon.
  • GDPR: Adatkezelési nyilatkozat/Adatvédelmi tájékoztató. Tudod, a híres-neves GDPR. Egy ilyen adatvédelmi tájékoztató mintát feltöltöttem ide, kattintás után bejön a pdf. Adatvédelmi tájékoztató minta letöltése.
  • A weboldal kötelező eleme még az Impresszum/Kapcsolat menüpont. Amibe a következők kerülnek bele:
    • Cégnév, székhely, levelezési cím, email cím
    • Adószámod, cégjegyzékszámod, nyilvántartó cégbíróság neve.
    • A tárhely szolgáltatód székhelye, telephelye, az elérhetősége.
    • Engedélyköteles termékekhez kapcsolódó engedélyek
  • Ha webáruházat indítasz, akkor még ezt olvasd hozzá a cikkhez: Webáruház indítás lépései, feltételei

A vásárló hogyan jut el a fizetéshez? Mi történik vele utána?

A legjobb lesz, ha leírom a menetét, mert így te is átlátod, és ha például webfejlesztőt keresel, akkor te is jobban meg tudod magad értetni vele, de kapsz még rá úgy is tippet. Továbbá tudod mit kell keresned, mihez kell nyúlnod, hogy ilyen rendszered legyen.

A cél egy ilyen rendelési űrlap beüzemelése az oldalra. Csak helyettesíts be egy terméket / szolgáltatást, ami a tiéd és amit online megvehetnek az emberek. (Példa a MinnerAkadémiáról.)

  1. A vásárló rákattint egy termékednél, vagy szolgáltatásodnál a vásárlás vagy kosárba teszem gombra. Természetesen kell egy weboldal, de ma már nem bonyolult egy weblapot megcsinálni. Például a tárhelyszolgáltatódnál WordPress webmotort telepítetek és indulhat a sablon választás, aztán már nem bonyolult az alábbiakat is betenni.
  2. Itt a következő lépés miután a vásárlás gombra kattintott a vevő:
    • Tudsz olyan weboldalt csinálni, hogy nincs kosár, hanem őt egyből egy űrlapra viszi és csak azt a terméket / szolgáltatást veszi meg. Ilyen például a MinnerAkadémia is (online oktatásokat lehet venni, a fenti képen látod ezt).
    • Vagy a másik megoldás, hogy van a rendszerben kosár, akkor odakerül be a termék és vagy Kosárként, vagy Pénztárként megtalálja a vevő. Ahogy ezt a webshopoknál megszokhattad.
  3. Mindkét esetben következik először a vásárló adatainak megadása:
    név, cím, emailcím, telefonszám (ha kell).
  4. Miután kitöltötte az adatokat, jön a fizetési mód választás. Csak bankkártyás vásárlást nem érdemes beletenni, mert sok vásárlóról lemondasz. Így alapból legyen bankkártyás és utalásos fizetési mód, ha pedig terméked is van, akkor még utánvétes megoldás is legyen.
  5. Miután kiválasztja a vásárló a fizetési módot, jön a következő szakasz:
    1. Ha utalást választott, akkor egyrészt elküldi neki a rendelést emailben, továbbá elküldi a díjbekérőt, amin rajta vannak az utalási adatok. Érdemes díjbekérőt használni, ami egy proforma számla, ebből állítja majd elő a rendszer a számlát, ha a vásárló már tényleg fizetett. Így nem növeled a KATA kereted, vagy áfásként nem kell még szerepeltetned az áfabevallásban, nem kell befizetned utána az áfát. Használd! Miután jött az utalás a rendszerben, könnyen be tudod állítani, hogy díjbekérőből készítse el a számlát és kiküldöd. Az említett Billingo online számlázó tudja ezt a funkciót is.
    1. Ha a bankkártyás vásárlást választotta, akkor a rendszer átnavigálja őt egy olyan fizetőkapu oldalra, amilyen céggel te megállapodást kötöttél (Paypal, Bairon, Simplepay, CIB Bank, OTP Bank). Ide a rendszeredből beszívja az adatokat a fizetőkapu, vagyis legfőképpen az összeget. A vevő fizet, majd a sikeres tranzakció után visszanavigálja őt a weboldaladra. A számlát megkapja emailben, és természetesen a rendelés adatait is.
      Ezeket az opciókat a lent is említett integrációk tudják, de egy programozó, webfejlesztő maximum 50-70 000 forintból megcsinálja neked, ha annyira egyedi a weboldalad.
  6. Bármelyik fizetési módot is választja, érdemes köszönő oldalt csinálni a vásárláshoz. Ezt a lent említett rendszerek tudják kezelni.
  7. A vásárló megkapja a köszönő emailt és a számlát (vagy díjbekérőt), továbbá te is kapsz jelzést a vásárlásról. Utóbbit szeretjük a legjobban, főleg amikor az összeget látja az ember, vagy amikor hétvégén túrázol és kapod az értesítést: Új vásárlás!
  8. És természetesen a terméket elküldöd, vagy a szolgáltatást nyújtod a vevőnek.

Weboldal, értékesítési rendszerek

Érdemes úgy gondolkodni itt, hogy megnézni, mi van már készen, milyen egyéb megoldásokat lehet nagyon gyorsan összekötni egy ilyen online értékesítési rendszerrel. A weboldalak – számlázó rendszer – online fizetőkapui (bankkártyás) ún. API kapcsolaton keresztül kommunikálnak egymással. Ezt hívjuk integrációnak, amikor két vagy több rendszer összekapcsolható így, és azokat az adatokat elküldik egymásnak automatikusan, amit egyébként neked kellene bepötyögnöd (például a számlázórendszerbe). Ezek már általában készen álló megoldások, amibe legtöbbször linkeket, saját felhasználói adatokat kell beírnunk.

Nem értesz valamit? Segítségre van szükséged? Kérdezz bátran a Minnertől FB Messengeren keresztül!

A Billingo számlázó rendszernél az alábbi online megoldások azonnal összekapcsolhatóak, és ezekhez mind van integráció a fent említett fizetőkapu esetében is:

Tehát valójában az alábbi megoldásokkal egy komplett weboldalt meg tudsz csinálni, programozói tudás nélkül, vagy ha kell is, akkor csak minimális segítséget kell kérned. A lista tehát egy inspiráció is, hogy milyen rendszerekben gondolkodhatsz!

WOOCOMMERCE PLUGIN – Top tipp! Minner is ezt ajánlja!

A WordPress-re épülő online értékesítő rendszer. Amivel akár egy-két termék / szolgáltatás értékesítését is meg tudod oldani.  A WooCommerce pluginnak köszönhetően az összekötés után a Billingo automatikusan számláz helyetted, és ki is küldi a számlákat a vevőnek. A telepítés fejlesztői tapasztalat nélkül is néhány perc alatt elvégezhető. A plugint a Billingo fiókodban az API/Pluginok menüpontban tudod letölteni és a Billingo kézikönyvben pontról pontra megtalálod a szükséges lépéseket.

UNAS

Az UNAS Magyarország egyik legnépszerűbb bérelhető webáruház rendszere. Néhány kattintással az UNAS webáruházadba beérkező rendelésekről automatizáltan számlát készíthetsz a Billingóval. A összekötésről a Billingo fiókodban az API/Unas menüpontban találsz részletes leírást, a szükséges beállításokat is itt tudod megtenni és a Billingo kézikönyv is segítséget nyújt.

SHOPRENTER PLUGIN

A sokak által kedvelt Shoprenter webáruházban Shoprenter Gold vagy Platinum előfizetésre van szükséged a Billingo számlázóval való összekötéshez. Ezt követően néhány Billingo és Shoprenter beállítással összeköthető a két rendszer. A összekötésről a Billingo fiókodban az API/Shoprenter menüpontban találsz részletes leírást, a szükséges beállításokat is itt tudod megtenni és a Billingo kézikönyv is segítséget nyújt.

SHOPIFY PLUGIN

A Shopify a világ egyik legnagyobb felhőalapú webáruház rendszere. A Billingo plugin telepítése néhány kattintással egyszerűen elvégezhető. Elektronikus és hagyományos számla is készíthető, magyar angol és német nyelven. Kiválasztható, hogy piszkozatot, díjbekérőt vagy számlát szeretnénk létrehozni. A fizetési módok párosíthatók a Billingo fizetési módjaival, a számla pedig a kosár devizanemében készül. A plugint a Billingo fiókodban az API/Pluginek menüpontban tudod letölteni és megtalálod a konfigurálási útmutatót is a Billingo kézikönyvében.

PRESTASHOP PLUGIN

A Prestashop webáruházban a Modulok/Modulok és szolgáltatások menüpontban tudod telepíteni a számlázó összekötést. A plugint a Billingo fiókodban az API/Pluginek menüpontban tudod letölteni és megtalálod a konfigurálási útmutatót is a Billingo kézikönyvében. A plugin a Prestashop 1.6 és 1.7 verziójával kompatibilis.

VILTOR PLUGIN

A Viltor webshoppal való összekötéshez a beállításokat először a Billingo felületén kell elvégezned. Az ezután generált publikus és privát kulcsokat kell a webshopban rögzítened. Az összekötés menetéről részletes információkat találsz a Billingo kézikönyvben.

SHOPSTART

Nyiss te is egyszerűen és gyorsan igényes webáruházat a Shopstart.hu-n! Több, mint 150 modern és letisztult webdesign közül válogathatsz és a neked megfelelő felszereltséget is te állíthatod össze! Az összekötés menetéről részletes információkat találsz a Billingo kézikönyvben.

SHOPMASTERS

Indíts professzionális Shopmasters webáruházat egyedi webdesignnal megfizethető áron! A Shopmasters.hu-nál segítünk a számodra legmegfelelőbb felszereltségű webáruház csomag összeállításában, az igényes megjelenést pedig grafikusaink biztosítják, akik egyedileg foglalkoznak minden webáruházzal. Az összekötés menetéről részletes információkat találsz a Billingo kézikönyvben.

MAGNESHOP

A MagneShop (https://www.magneshop.hu) egy professzionális korszerű, egyben könnyen kezelhető és letisztult felépítésű webáruház rendszer, amely a megszokott webáruház funkciókon kívül egy teljes értékű tartalomkezelő rendszert (CMS) is tartalmaz.

OPENCART

Az OpenCart (https://www.opencart.com) egy funkció gazdag, könnyen kezelhető, keresőbarát és egy tetszetős admin felülettel ellátott ingyenes webáruház rendszer. A plugint a Billingo fiókodban az API/Pluginek menüpontban tudod letölteni és megtalálod a konfigurálási útmutatót is a Billingo kézikönyvében.

MAGENTO

A Magento (https://magento.com) egy PHP szkriptnyelvben megírt, nyílt forráskódú e-kereskedelmi platform. Magento világszerte ma már többszázezer webshopot szolgál ki, így az egyik legnépszerűbb webáruház motorok között említhetjük.

SUPERWEBARUHAZ.HU

Az ország egyik legnagyobb webshop szolgáltatójaként elégedett bolttulajdonosok százaival dolgozunk minden nap közösen a sikerért. Teljesen egyedi, rugalmas és minden igényt kiszolgáló webáruházaink működtetéséhez folyamatos támogatást nyújtunk, és számtalan hasznos kiegészítő szolgáltatást kínálunk, amelyek fejlesztésénél az aktuális fogyasztói trendeket és a legújabb technológiákat helyezzük előtérbe.

Digitalizáld a számlázásodat! Kezdd el használni most a Billingo-t, ismerkedj a felületével!

+tipp: Én minden ilyenhez úgy fogok hozzá, beregisztrálok, majd minden fület végigkattintok, hogy tudjam, mire számíthatok, közben pedig megnyitom a help (súgó) részüket.

Bónusz tipp, amit ne felejts el! Remarketing

Egyrészt online eladásról beszélünk, tehát az online marketing hozzá elengedhetetlen lesz. Arra rá is fogsz majd érezni, de van itt valami, ami nagyon fontos! Minden online értékesítés majdhogynem azon bukik el, hogy nem használ remarketinget. A Facebook és Google hirdetéseknél van úgynevezett remarketing, tudod ez a követő hirdetés. El tudod érni azokat újra, akik valamiért nem vásároltak nálad. Egy kis inspiráció ehhez (a fenti rendelési rendszernél is alkalmazni tudod):

Egy konzultáción átnéztük az ügyféllel, mit tudunk csinálni azokkal, akik csak nézelődnek, de végül nem vásárolnak. Csak azok kapnak követő hirdetést, akik kosárba rakták már a terméket. 4 hete csak annyit csinál az ügyfél, hogy bekapcsolja 2 napig a hirdetést és hoz neki 150-300 000 forint közötti összeget, a költség mindössze 200-500 Ft/vásárló. Jah igen, nagy értékű termékeket árul. Amit azért mindig nehezebb eladni online. Igen, most a krízis idején! Azért csak 2 napig fut, mert kevés ember van benne így abban a remarketing adatbázisban, amire megy a hirdetés (értsd kevesen jártak a kosárnál, tehát hamar átér a FB rajtuk, utána már túl sokszor látnák a hirdetést). A képen az e heti adatot látod, tegnap küldte, miután eszébe juttattam a posztommal, hogy bármikor lehet nekem írni.

Már év elején sulykoltam, hogy használjátok a katalógushirdetést Facebookon. Aki beállította, eddig mind pozitívan nyilatkozott. Persze kell a jó termék, kell rajta picit gondolkodni, hogy mi legyen hozzá a stratégia. De ez csak egy-két nap, és utána alig kell piszkálni. Itt most még rátettünk egy lapáttal, a remarketing adta lehetőségekkel felturbóztunk, és megszereztük a kosárelhagyókat.

További marketing cikkek itt (igazi aranybánya): 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek

Nincs meg, hogy mit árulj, mit adj el?

Inspirálódj a Minner vállalkozási ötlet rovatából! Kattints ide, mert több mint 200 üzleti ötlet vár rád!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!