“Felhőmesterek” uralhatják a piaci versenyt 2018-tól

Az Oracle felmérése szerint feltörekvőben van egy új vállalati réteg, az ún. „felhőmesterek” csoportja, akik a felhőszolgáltatások előnyeit kihasználva kritikus előnyre tesznek szert a piaci versenyben. A Longitude által kivitelezett globális felmérésében mintegy 730 informatikai szakértőt kérdeztek meg. Ebből kiderül, hogy a haladó szemléletű vállalatok egy nemrég megjelent, kisebb csoportja, az ún. „felhőmesterek” olyan szintű fejlettséget értek el a felhőszolgáltatások terén (átlagosan 70%, vagy annál is több alkalmazásukat emelték a felhőbe), hogy teljesítményük jóval meghaladja versenytársaikét.

A felmérés szerint a válaszadók 12%-át jelentő „felhőmesterek” sokkal inkább az adatokra támaszkodnak, innovatívabbak, továbbá az ügyféligényekre is sokkal gyorsabban, relevánsabb és agilisabb módon tudnak reagálni. A „felhőmesterek” a legnagyobb növekedést érték el a teljesítmény és a versenyképesség terén. Ezek a vállalatok képesek maguk mögött hagyni versenytársaikat, ezzel jelentősen megosztva az iparágakat, amelyekben működnek.

A lemaradók szimplán próbálnak felzárkózni annak ellenére, hogy többségük rendelkezik felhőstratégiával, és annak bevezetése folyamatban van vállalataiknál. Érdekes módon a megkérdezett IT szakemberek több, mint harmada (35%) állította, hogy teljesen kiforrott és nagyrészt bevezetett felhőstratégiával rendelkezik, közülük viszont csupán 18% sorolható a „felhőmesterek” táborába. Ez az arány jól mutatja a különbséget aközött, hogy a vállalatok mit állítanak magukról, és hogy valójában miként működnek. Magáról a felhőstratégiáról még többen (43%) állították, hogy jól haladnak annak bevezetésével, ezzel szemben a válaszadók ötöde arról számolt be, hogy a felhőstratégia fejlesztéssel még gyerekcipőben járnak.

A felhő azonban nem az egyetlen technológiai beruházás, amire a vállalatoknak 2018-ban gondolniuk kell. Az Oracle kutatásából az is kiderül, hogy a vállalatok igyekeznek az új évben kihasználni az új, innovatív technológiákban rejlő lehetőségeket, mint a mesterséges intelligencia (AI), a gépi tanulás vagy az automatizáció. Az IT vezetők több, mint negyede úgy vélekedett, hogy az automatizációnak fontos szerepe van üzleti szempontból, és csak másodsorban említették annak jelentőségét, hogy a vállalat képes legyen többplatformos szolgáltatásokat nyújtani. Az IT vezetők ötöde tartotta fontosnak a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást a vállalatán belül.

Andrew Sutherland, az Oracle hardver és technológiai alelnöke az EMEA és APAC régióban elmondta: „2018-ban a ’felhőmesterek’ és a mögöttük lemaradók között még tovább nőhet a szakadék. Azt már most is láthatjuk, hogy a legnagyobb tapasztalattal rendelkezők tudják leggyorsabban kihasználni az új vállalati technológiák előnyeit és az új fejlesztési metodológiákat, képesek ezekkel lenyűgözni az ügyfeleiket, vagy olyan léptékű versenyelőnyt alakítanak ki, amellyel kitűnhetnek a többiek közül. A gyors piacra jutás egyrészt a tapasztalaton múlik, hogy hogyan tudja egy vállalat adaptálni az újabb technológiákat, másrészt pedig, hogy a megfelelő felhőplatformba, infrastruktúrába és eszközökbe invesztál-e. Aki most nem zárkózik fel, akár végleg háttérbe szorulhat a piaci versenyben.”

Ugyan a válaszadók közel kétharmada egyetértett abban, hogy a felhő segítségével a vállalatok képesek jobban kiszolgálni az ügyféligényeket, magasabb szintű együttműködést, skálázhatóságot és agilitást tesz lehetővé, a biztonsággal kapcsolatos félelmek továbbra is jelen vannak. A felmérésben megkérdezettek körülbelül 54%-a érzi úgy, hogy súlyos biztonsági kérdéseket vet fel az IT folyamatok és adattömegek felhőbe való helyezése. Ezzel szemben 72% szerint az alkalmazások nagyobb biztonságban vannak a felhőben, mint korábban.

Akiket az adat vezérel
Az elemzési képességek terén a felmérés szintén éles különbséget mutat azon vállalatok között, akik fejlettebb, illetve kevésbé fejlett felhőtechnológiával élnek. Az előbbiek 60%-a állította, hogy sokkal könnyebben elemez bármilyen típusú adatot, és jelentős előnyei származnak a gépi tanulásra alapozó automatizációból és vizualizációból, míg a felhőt kevésbé kiaknázó cégeknek csak egy harmada tapasztalta ezt.

Nyolcból tíz magas fejlettségű felhőtechnológiával rendelkező vállalat mondta, hogy számottevő nyeresége keletkezett azáltal, hogy az adatait a felhőbe migrálta, továbbá hogy ezáltal képes különböző adatelemzési modellekkel kísérletezni. Közel ugyanennyien állították, hogy jobb belátást nyertek az adataikba a felhőnek köszönhetően.

Legfőképp a cégek integrálják az adatelemzési képességeiket egyetlen felhőplatformba, amely biztonságos hozzáférést nyújt az adatokhoz mind a telephelyeken, mind a felhőbeli adatforrásokban, ahol a legtöbb előny érvényesül.

Az Oracle Cloud Infrastructure platformját választók között találunk például olyan vállalatokat, mint a Skanksa, Pragmatyxs, Australian Finance Group, Benchmark, Pernod Ricard Asia, Telesoft és Total.

Tudnivalók a kutatásról
Az Oracle és az Intel a Longitude Research céggel összefogásban 730 vezető, illetve senior beosztású informatikai szakembert kérdezett meg 13 különböző országban (Ausztrália, Brazília, Dél-afrikai Köztársaság, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, India, Kanada, Kína, Mexikó, Németország, Szingapúr). A megkérdezett vállalatok mindegyikének éves bevétele elérte – vagy meg is haladta – az 1 milliárd dollárt (13%-uknál ez 10 milliárd dollárt vagy annál magasabb összeget is jelentett). A felmérésben érintett vállalatok az alábbi iparágakhoz kapcsolódnak: energiaipar/közművek, autógyártás, csomagolt fogyasztási cikkek, kiskereskedelem, egészségügy, olaj- és gázipar, pénzügyi, biztosítási és telekommunikációs szolgáltatások, média és szórakoztatóipar.

Kapcsolódó cikkek:

 

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!