Tudod, mit utálok a technológiában? Pont, ami miatt szeretem is!

A héten feltettem a Minner Instagramjára egy érdekes posztot, gondolatot. Amibvalens érzéseim támadnak, amikor technológiára vagy internetes megoldásokra, vállalkozásokra gondolok. Lássuk is, mi volt ez a gondolat, majd kifejtem miről is van szó.

“Tudod, mit utálok a technológiában? Bármikor jöhet valaki, aki pár hónap alatt, vagy egy-két év alatt egy egész iparágat fel tud forgatni, vagy legalábbis az erőviszonyokat. És az addigi nagyok csak kapkodják a levegőt, hogy mi van? Miért nem jönnek, nőnek az eladások? És pont emiatt szeretem is. Ez egyben jó is, mert te, én, mi is bármikor létrehozhatunk valami nagyot, és szerencsére már minden lehetőség adott hozzá. “/ Mándó Milán – www.minner.hu

Gondoltam, maradjon fent valami normális idézet is a Minnertől, vagyis tőlem Mándó Milántól. 🙂 Gyúrtam is rajta, hogy megfelelő legyen. Ne valami egymondatos motivációs bullshit, amit rányomok egy képre, majd aki elolvassa, semmit nem tud kezdeni vele. A legjobb ilyen gondolatok egyébként beszélgetések közben születnek, ahogy ez is így született.

Már minden adott ahhoz, hogy …

Olvastad már azt a cikkemet, aminek az a címe, hogy: Már minden adott ahhoz, hogy szabadon dolgozhass, és brutál sokat keress. Ezt a listát nézd!)
Gondolj bele! Mit gondolhatott a mobilpiac, amikor az Apple megjelent az iPhone-nal? Csak legyintettek. Az egyik legnagyobb mobilgyártó lett, a Nokia pedig csak kapkodta a levegőt, miután hirtelen berobbant.  De nézzük a kisebbeket, frissebbeket (természetesen már nagyok lettek, mert sikeresek)! Itt az Airbnb, ami a szálláspiacot forgatta fel úgy, hogy valójában a legnagyobb szállásadó lett a világon, holott nincs erre fenntartott ingatlana. Vagy a Facebook is jó példa, előtte is volt már közösségi oldal (TheGlobe, MySpace). Vagy másik példa a Tesla, felforgatják az autópiacot. Hazai példát is hozhatok, itt van az elektronikai piacon (webshop + fizikai üzlet)  az Extreme Digital sikere. Ha utóbbit nézzük, és folytatjuk a technológiás gondolatmenetet, akkor jelenleg a webáruház-piac még mindig fejlődőben van itthon. Még bárki odaérhet a top10-be, vagy 20-ba, de szerintem a top50 is elég jó, mondjuk egy ügyes dropshipping megoldással. Mi a közös bennük? A jó megvalósítás!

Nem az ötlet a lényeg, hanem a hogyan

Szerintem már te is hallottad azt, hogy “Az ötlet semmi, a megvalósítás minden”. Vagyis nemcsak az ötleten múlik a siker, hanem a legfontosabb a megvalósítás. Hogyan használod ki/fel az erőforrásokat, a kapcsolataidat (ha nincs, szerezni kell – kapcsolati tőke), a technológiát, az idődet…

Mit tudsz ezzel kezdeni?

Tervezz! Alkoss! Nézz utána, mit mivel tudsz megvalósítani, könnyebben, egyszerűbben, hatékonyabban! Keresd a lehetőségeket, használd a Google-t, illetve olvasd a Minnert (ezekre kapsz tippeket)!

Néhány további gondolat

  • Már nem kell több százezret, milliókat reklámra költened, hogy 50- 100 000 ember halljon rólad, lássa a termékedet. Reklámra gondolok. Sőt, még célzottan is tudsz hirdetni – Facebook, Google
  • Nem kell saját szervert, számlázó rendszert, CRM rendsszert fenntartanod vagy bérelned horror áron, nagyon jó skálázható megoldások léteznek.
  • Annyi minden automatizálható már online megoldásokkal, hogy már kicsiként is azt érezheted, hogy annyi erőforrásod van, mint egy multinak. 
  • Nem kell bemenned tanfolyamokra, hogy képezd magad, hanem online meg tudod tenni. Gondolj bele ezzel mennyi időt és pénzt spóroltál. Ugye-ugye! Hát nem véletlen videós oktatás üzletbe vágott bele a Minner >>> www.minnerakademia.hu
  • Folytatnám még további példákkal is,  de erre még jobb és több példát hoztam ebben a cikkemben: Már minden adott ahhoz, hogy szabadon dolgozhass, és brutál sokat keress. Ezt a listát nézd!

Az említett Insta poszt: – Kövess Instagramon is!

Tetszett a cikk? Oszd meg az ismerőseiddel! Hidd el, jó az, ha ilyen tartalmakat látnak a Facebook faladon!

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ahhoz, hogy a mindennapi munkád eredményes legyen, fontos, hogy a hatékonyságod minél inkább maximalizáld. Megérzésem szerint, mivel rengeteg feladatért te felelsz, általában multitaskingolsz, azaz egyszerre több dologra is koncentrálsz, nem beszélve arról, hogy az email-ek, chat üzenetek értesítő hangjai is folyamatosan megzavarják a figyelmedet. Minél több információt kell befogadnod, annál nagyobb kihívás fókuszálni egy-egy konkrét feladatra.

A kutatók azt javasolják, hogy minden egyes tevékenységre jelölj ki egy adott időszakot, azaz minden részfeladatot külön-külön végezz el, a multitaskingolást pedig csökkentsd le. Ezenfelül ha nem is alkalmaznád a POMODORO-technikát, próbáld kiiktatni a zavaró tényezőket arra az időszakra, amíg koncentrálnod kell a munkára!

Milán például annyira szétfolyt nemrég, mint a táblás csoki a tűző napon. Nem tudott a piactérre kellőképpen fókuszálni, így eldöntötte, hogy a pénteki napot ezentúl az IRE.HU-nak szenteli, ekkor nem foglalkozik mással.

Szükséged lenne egy kis flow-ra? Mi a flow? Hogyan lehetünk produktívabbak, hogyan tudunk folyamatosan teljesíteni. Megállíthatatlannak érzem magam!

MinnerInstant

Az utóbbi időben az IKEA termékei iránt kiugróan magas érdeklődés mutatkozott, ezt bizonyítja, hogy az előző pénzügyi évét 8,5%-os emelkedéssel zárta a svéd bútorgyártó vállalat. Azonban a megnövekedett kereslet, valamint az egész világot érintő logisztikai fennakadások miatt több hónappal meghosszabbodtak egyes termékek beszerzési ideje, ami a vásárlói panaszok számának emelkedését idézte elő.

A vállalat hiába emelte meg 10%-kal a szállítási kapacitását, így sem tudja teljes mértékben megoldani beszerzési, szállítási problémáit, így a megfelelő minőség és kiszolgálás megtartása érdekében 2022-től Európában várhatóan 5%-kal csökkenti árukészletét az IKEA, ami a kb 12 ezer darabos átlagválaszték esetében kb. 600 termék forgalmazásának megszűnését jelenti.

Kapcsolódó tartalom: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Forrás: G7.hu 1; G7.hu 2

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek