A héten feltettem a Minner Instagramjára egy érdekes posztot, gondolatot. Amibvalens érzéseim támadnak, amikor technológiára vagy internetes megoldásokra, vállalkozásokra gondolok. Lássuk is, mi volt ez a gondolat, majd kifejtem miről is van szó.
„Tudod, mit utálok a technológiában? Bármikor jöhet valaki, aki pár hónap alatt, vagy egy-két év alatt egy egész iparágat fel tud forgatni, vagy legalábbis az erőviszonyokat. És az addigi nagyok csak kapkodják a levegőt, hogy mi van? Miért nem jönnek, nőnek az eladások? És pont emiatt szeretem is. Ez egyben jó is, mert te, én, mi is bármikor létrehozhatunk valami nagyot, és szerencsére már minden lehetőség adott hozzá. „/ Mándó Milán – www.minner.hu
Gondoltam, maradjon fent valami normális idézet is a Minnertől, vagyis tőlem Mándó Milántól. 🙂 Gyúrtam is rajta, hogy megfelelő legyen. Ne valami egymondatos motivációs bullshit, amit rányomok egy képre, majd aki elolvassa, semmit nem tud kezdeni vele. A legjobb ilyen gondolatok egyébként beszélgetések közben születnek, ahogy ez is így született.
Már minden adott ahhoz, hogy …
Olvastad már azt a cikkemet, aminek az a címe, hogy: Már minden adott ahhoz, hogy szabadon dolgozhass, és brutál sokat keress. Ezt a listát nézd!)
Gondolj bele! Mit gondolhatott a mobilpiac, amikor az Apple megjelent az iPhone-nal? Csak legyintettek. Az egyik legnagyobb mobilgyártó lett, a Nokia pedig csak kapkodta a levegőt, miután hirtelen berobbant. De nézzük a kisebbeket, frissebbeket (természetesen már nagyok lettek, mert sikeresek)! Itt az Airbnb, ami a szálláspiacot forgatta fel úgy, hogy valójában a legnagyobb szállásadó lett a világon, holott nincs erre fenntartott ingatlana. Vagy a Facebook is jó példa, előtte is volt már közösségi oldal (TheGlobe, MySpace). Vagy másik példa a Tesla, felforgatják az autópiacot. Hazai példát is hozhatok, itt van az elektronikai piacon (webshop + fizikai üzlet) az Extreme Digital sikere. Ha utóbbit nézzük, és folytatjuk a technológiás gondolatmenetet, akkor jelenleg a webáruház-piac még mindig fejlődőben van itthon. Még bárki odaérhet a top10-be, vagy 20-ba, de szerintem a top50 is elég jó, mondjuk egy ügyes dropshipping megoldással. Mi a közös bennük? A jó megvalósítás!
Nem az ötlet a lényeg, hanem a hogyan
Szerintem már te is hallottad azt, hogy „Az ötlet semmi, a megvalósítás minden”. Vagyis nemcsak az ötleten múlik a siker, hanem a legfontosabb a megvalósítás. Hogyan használod ki/fel az erőforrásokat, a kapcsolataidat (ha nincs, szerezni kell – kapcsolati tőke), a technológiát, az idődet…
Mit tudsz ezzel kezdeni?
Tervezz! Alkoss! Nézz utána, mit mivel tudsz megvalósítani, könnyebben, egyszerűbben, hatékonyabban! Keresd a lehetőségeket, használd a Google-t, illetve olvasd a Minnert (ezekre kapsz tippeket)!
Néhány további gondolat
- Már nem kell több százezret, milliókat reklámra költened, hogy 50- 100 000 ember halljon rólad, lássa a termékedet. Reklámra gondolok. Sőt, még célzottan is tudsz hirdetni – Facebook, Google
- Nem kell saját szervert, számlázó rendszert, CRM rendsszert fenntartanod vagy bérelned horror áron, nagyon jó skálázható megoldások léteznek.
- Annyi minden automatizálható már online megoldásokkal, hogy már kicsiként is azt érezheted, hogy annyi erőforrásod van, mint egy multinak.
- Nem kell bemenned tanfolyamokra, hogy képezd magad, hanem online meg tudod tenni. Gondolj bele ezzel mennyi időt és pénzt spóroltál. Ugye-ugye! Hát nem véletlen videós oktatás üzletbe vágott bele a Minner >>> www.minnerakademia.hu
- Folytatnám még további példákkal is, de erre még jobb és több példát hoztam ebben a cikkemben: Már minden adott ahhoz, hogy szabadon dolgozhass, és brutál sokat keress. Ezt a listát nézd!
Az említett Insta poszt: – Kövess Instagramon is!
Tetszett a cikk? Oszd meg az ismerőseiddel! Hidd el, jó az, ha ilyen tartalmakat látnak a Facebook faladon!