Futárcégek összehasonlítása, árak, díjak [webáruház]

Dátum

Megosztás

Egy webáruház üzemeltetés egyik legfontosabb tényezője a csomagküldés. A vevő a termék megrendelésekor nem csak a webshoppal érintkezik, hanem egészen biztosan egy futárcéggel is. Ezért is gondoltuk, hogy készítsünk egy átfogó cikket a futárcégekről, benne előnyökről, hátrányokról és persze az árakról.

Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Tapasztalatok kellettek, így felkértem Csereklyei Bálintot az Ilogistic fulfillment logisztikai cég vezetőjét, hogy segítsen a futárcégek összehasonlításában.

Belföldi futárcégek összehasonlítása, listája

Kezdjük először is egy futárcég rangsorral. A GKi Digital 2018-ban mérte fel a logisztikai cégeket, több piaci szereplő megkérdezésével, majd rangsorolta őket:

A top 5 cég összehasonlítása, velük kapcsolatos tapasztalatok következnek:

DPD

Alap információ:

  • 38 országban van jelen
  • német alapítású
  • naponta 4 millió csomagot szállít ki
  • A DPD Magyarországon 2003-ban indult, a GeoPost és Lagermax csoport közös vállalkozásaként, de 2005 óta már 100%-ban a GeoPost tulajdonában áll.

A kiszállítás

  • A DPD másnapi kiszállítással dolgozik.
  • A csomag érkezésével kapcsolatban előre megadnak egy 60 perces időkaput, így a vásárló felkészülhet az átvételre. Ugyan a többi, cikkben említett futárcég is megad egy időkaput, amikor a futár jönni fog, azonban ez a legtöbb cégnél jellemzően ez egy több órás, vagy egész napos intervallum.
  • A vásárló tudja módosítani az időpontot, továbbá nyomon tudja követni a futárt, hogy még milyen messze van tőle. Ezekkel növeli a sikeres kézbesítés arányát.
  • Ha a csomagot ennek ellenére elsőre nem sikerül kézbesíteni, utána még kétszeri ingyenes próbálkozást biztosítanak.
  • A DPD további előnyei közé tartozik az úgynevezett Express szolgáltatásuk, aminek a keretein belül másnapi kiszállítást vállalnak délelőtt 10 óráig.

Tapasztalat

  • A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy az elmúlt egy évben ügyfél oldalról sok kritika érte a DPD-t. Elsősorban a csomagok másnapi kiszállításával kapcsolatban érte őket negatív visszajelzés, ugyanis sok ügyfelük tapasztalt rendszeres késéseket a termékeik kiszállításánál.
  • 2018 év végi csúszások miatt sok ügyfél elpártolt tőlük, mert rendszeres késést tapasztaltak a termékeik kiszállításánál. Erre 2019-ben reagált a cég és azóta sokat javult a szolgáltatásuk minősége.

Kinek ajánljuk?

  • Ha sok utánvétes csomagot küldesz ki, mert a DPD-nek vannak a legkedvezőbb díjai az utánvétes küldeményekre
  • Továbbá, ha nehéz csomagokat, termékeket küldesz a vevőidnek (pl. 40-50 kg). A DPD biztosítja a legkedvezőbb árakat a nagycsomagos küldeményeknél. A piacon kizárólag náluk vannak a csomagok 50 kg-os súlyig felár nélkül normál csomagként kezelve. A többi szolgáltatónál ez a felső határ maximum 40, vagy adott esetben csak 31,5 kg.

Árak, díjak

Forrás: DPD csomagküldés díjai

A DPD további díjait (pl. nemzetközi kiszállítás) ezen a linken éred el. (2019. 01. 23.

Sprinter

Alap információk:

  • A Sprinter Futárszolgálat Kft. magyar tulajdonú futárszolgálat,
  • és 1997 óta meghatározó szerepet tölt be a piacon a kiscsomagos futárcégek között.
  • A Sprinter Futárszolgálat Kft. 100%-os tulajdonosa a Lapker Zrt. Érdekesség, hogy a Sprinter PPP (Pick Pack Pont) szolgáltatása volt az első átadópontos megoldás a magyar piacon és immáron 10 éve ez az egyik legkedveltebb csomagátvételi helyszínt biztosító szolgáltatás a webshop tulajdonosok körében.

Tapasztalat – Kinek ajánljuk

  • A kisebb mennyiségű csomagot feladó webshopoknak lehet ideális,
  • illetve azoknak is, akik ugyanarra a címre több csomagot is küldenek. Például, ha 10 db 4 kg-os csomagot küldesz ki egy címre, akkor csak 1 db 40 kg-os csomag költségeit kell kifizetned, így spórolhatsz a szállításon.
  • Árstruktúrájuk egyszerű és átlátható, kedvező utánvét kezelési díjakkal dolgoznak.
  • A törékeny áruk kiszállításában kiemelkedők, ők a törékeny küldeményként feladott csomagokat nem rakják futószalagra, hanem manuálisan szortírozzák, vigyázva az áruk épségére. (pl. italok, üveges szószok, vagy egyéb törékeny termékek).

Árak, díjak

A Sprinter további díjait ezen a linken éred el.(2019. 01. 23.)

Magasak a futárdíjak? A megoldás: jobb webáruház üzleti modell! Több ezer webáruház tulajdonos olvassa ezeket a cikkeket. Itt megtudhatod merre indulj még el, hogyan tudsz növekedni: 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

MPL

Alap információk:

  • Az MPL a Magyar Posta leányvállalata, sokáig a legnagyobb csomagszámmal működő futárszolgálat volt Magyarországon, azonban az utóbbi években a második helyre szorította egy másik, a cikkben szintén szereplő szállítócég.
  • Számos állami cégnek bonyolítják le a logisztikai folyamatait, köztük a Magyar Postának is.
  • Az MPL 30.000 munkavállalót alkalmaz, valamint 350 mobilposta járattal, 3000 darab gépjárműből álló flottával működik.

Tapasztalat

A legnagyobb előnye az MPL-nek, hogy a csomagok kézbesítésekor a teljes magyar posta hálózata rendelkezésre áll. Így amennyiben a vevő nem tudja első alkalommal átvenni a csomagot, akkor értesítést kap arról, hogy melyik legközelebbi postán veheti át. Igaz utóbbi évek tapasztalata, hogy a sokszor már alapból csak egy értesítést kap a vevő.

Bálint (Ilogistic) felemlegeti, hogy: Sokan rossz tapasztalattal rendelkeznek az MPL-lel kapcsolatban, ugyanis a 2017-es év karácsonya előtti időszakban óriási csúszásokkal szállították ki a termékeket. Egyes csomagok például csak 2018 februárjában érkeztek meg a vásárlókhoz. Az MPL azonban tanult az esetből: fejlesztettek raktárrendszerükön, a karácsonyi szezont nagyobb munkaerővel várják, mi több, a szezont megelőzően ügyfeleiktől előrejelzést kérnek a heti várható forgalomra vonatkozóan. Azóta ők is a legjobb színvonalon szolgálják ki ügyfeleiket és nagy figyelmet fordítanak arra, hogy hasonló kellemetlen eset többet ne forduljon náluk elő.

Kinek ajánljuk

Ha azt tapasztalod, hogy a vevőid nem veszik át a csomagokat, akkor mindenképpen ideális választás lehet. Továbbá jól tudja kezelni a változó méretű csomagokat.

Árak, díjak

Az MPL további díjait ezen a linken éred el (2020. 01. 23).

GLS

Alap információk:

  • A korábbi piacvezető MPL-t előzte meg néhány éve.
  • Jelenleg a legnagyobb futárcég a magyar piacon.
  • A GLS holland székhelyű cég, 41 európai, illetve 8 amerikai államban szállít csomagokat.  
  • Sikerük annak tudható be, hogy ők voltak az elsők, akik nagy hangsúlyt fektettek a szolgáltatásuk minőségére és közel hibázás nélkül szállítanak csomagokat országszerte.

Tapasztalat:

  • A GLS erőssége a kiscsomagos szállítás. Ezen a területen rendkívül jól átlátható, gyors és jó minőségű szolgáltatást nyújtanak. Elsősorban ennek köszönhető, hogy jelenleg a webáruházak és e-kereskedelmi szereplők körében a GLS a legnépszerűbb szolgáltató.
  • Csereklyei Bálint az Ilogistic-től mondta, hogy: Az elmúlt 4 év tapasztalata alapján a GLS-nél a tévesen kiszámlázott vagy eltűnt csomagok száma egyenlő a nullával. Szoros együttműködésünk óta egyszer sem hibáztak. Tapasztalatunk alapján szezonban is jól teljesítenek annak köszönhetően, hogy évről évre milliárdos összegekből ruháznak be szolgáltatásuk fejlesztésére.
  • Ha több mint öt csomagot küld ki a webshopod naponta, akkor kedvezményes díjakat kapsz a cégtől.
  • A GLS egyetlen hátránya, hogy az induló vagy a még alacsonyabb szintű forgalommal rendelkező webáruházak számára versenytársainál gyakran jóval magasabb árat kínál, de van erre is megoldás (görgess lejjebb!)

Kinek ajánljuk?

  • Azoknak, akik szezonon (pl. karácsony) kívül is naponta 5 csomagot kiszállíttatnak.
  • Küldeményeid súlya legtöbbször 5 kg alatt van.
  • Ha kis mennyiségben szállítasz ki csomagot, akkor is tudsz élni a kedvezőbb árakkal, ha például olyan kiszervezett logisztikai céggel dolgozol, mint az Ilogistic. Rajtuk keresztül a GLS-t igénybe véve már tudsz is élni a kedvezményes árakkal.

Árak

Egyedi árat ad a GLS sajnos, nincs ilyen ártáblázata, mint a többi cégnek (igaz a fentieknél is úgy kellett kutakodni).

Express One

  • A Trans-o-flex nevet váltott 2018 áprilisában, most már Express One néven fut
  • 1997 óta van jelen a hazai piacon.
  • 2007-ben az Osztrák Posta és a Merland Expressz együttesen vásárolta fel a céget és jelenleg Magyarországon már több, mint napi 30.000 csomagot szállítanak 450 futárjukkal.

Tapasztalat

A kiscsomagos piacon drágák, ellenben a raklapos, nagyobb csomag kiszállításnál a legjobb szolgáltató – Csereklyei Bálint (Ilogistic) tapasztalata alapján. Gyakran használják őket raklapos szállításra, illetve olyan csomagok küldésére, amik meghaladják a többi szolgáltató maximum csomagméretét. 500kg/raklapig tudnak csomagokat szállítani.

Az ügyfélszolgálatukkal vannak rossz tapasztalatai az ügyfeleknek. Rengeteg negatív visszajelzés érkezett ezzel kapcsolatban. A webáruházak problémájával kapcsolatban egy hét után sem érkezett válasz, elveszett csomagjaik nem kerültek elő. Természetesen mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy hallgat-e mások tapasztalatára, de érdemes figyelembe venni az előbb említett kritikákat.

Kinek ajánljuk?

Mindenképpen olyan webáruházaknak érdemes őket választani, akik nagyobb, raklapos termékeket szállítanak ki (mosógép, TV, hűtőszekrény, futópad, bútor…).

Árak, díjak:

Sajnos náluk nincs transzparens díjjegyzék.

Köszönjük a segítséget és a tapasztalatok megosztását Csereklyei Bálintnak, az Ilogistic kiszervezett logisztikai cég vezetőjének.

Magasak a futárdíjak? A megoldás: jobb webáruház üzleti modell!

Több ezer webáruház tulajdonos olvassa ezeket a cikkeket. Itt megtudhatod merre indulj még el, hogyan tudsz növekedni: 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Neked mi a tapasztalatod a futárcégekkel? Kivel vagy megelégedve?

Ide kommentelj ehhez a poszthoz, vagy olvasd el a többi webáruház tulajdonos mit nyilatkozott.

Árak, előnyök, tapasztalatok! Ez a cikk tetszeni fog nektek! Bátran kommentelj webáruház tulajdonosként is, hogy neked mi volt a tapasztalatod a futárcégekkel! #webáruház #futár Ilogistic

Közzétette: Minner – 2020. január 23., csütörtök

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!