hétfő, január 18, 2021

Hogyan “indítanék be” egy applikációt, ami havonta több millió forintot hoz?

Szerintem neked is van olyan applikációd, amit nap mint nap használsz. És valószínűleg te is látod, hogy egyes applikációk elég szép bevételt generálnak a megalkotójuknak vagy az ötletgazdának. Azt szeretném, hogy ennek a tartalomnak a hatására kicsit másképpen láss neki az applikációd elindításának, illetve úgy tekints egy ilyen applikációs “üzlet” elindítására, mintha azon gondolkoznál, hmm nyitok egy éttermet… csak helyette nem azt nyitsz, hanem belevágsz egy applikációra épülő startupba. Természetesen ilyen esetben a cél mindig a külföldi piac is, de nézzük meg azt is, ha Magyarországon akarsz applikációba vágni.

A “Hogyan indítanék be…” című cikksorozathoz hasonló felépítésben fogom feldolgozni ezt a tartalmat is.

A startup-ötlet

Ez tetszeni fog! Nincs még konkrét ötlet, és ez nem is baj. Egy fix, hogy először hazai piacra kell elindítani egy olyan applikációt, amit már le tudnak tölteni és egy-két funkció van már benne.

Az applikációfejlesztés és én

Kontár módon értek a php programozáshoz, így átlátom valamennyire, hogy mit lehet kihozni egy applikációból, mit lehet megvalósítani, és azt, hogy ez mennyibe kerül. Nem én akarom lefejlesztetni, de szeretném megúszni kb. 300-500 ezer forintból az első verziót. Itt össze is foglaltam nektek, hogy milyen hasznos információkat kell tudnotok most ezzel kapcsolatban, én is ezt fogom követni.: Van egy jó webes vagy applikációötleted? Most mázlid van! Mutatok egy dolgot, amivel sokat fogsz spórolni – Mobilapplikáció-fejlesztés tudnivalók

Applikációpiac – lehetőségek

Már szerencsére a felhasználók egyre többet költenek idehaza is applikáción belüli vásárlásokra, így a fizetős megoldások is szóba jöhetnek majd. Az alábbi ábrán a legnépszerűbb kategóriákat láthatod.
statistaapp

Nem olcsó az applikáció marketingje, így fel kell kötni a gatyát. Erről itt olvashatsz: Mennyit lehet keresni egy játék mobilapplikációval? Mekkora befektetést igényel a felfuttatása?

Piacra lépés – Már el is indulok

Nincs még kész applikáció? És? Nincs még megfelelő koncepció, nincsenek meg a pontos funkciók? És? Már most elkezdtem. A “butítsd le a vállalkozás ötleted, indulj -1-ről” elvet követem, amit a Minneren már írtam.

1. év:
Most egy példát írok le, ezt már könnyű lesz átültetned más applikációra is. A kiindulás: 1 év:

  • Már a startup-ötletek között írtam egy olyan applikációról, amit szívesen megvalósítanék: Startup-ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek. Az ötlet röviden: Olyan, többnyire fizetős mobilapplikációkat készítetek majd, melyek segítik a gyerekek képességeit, oktatják őket, és ezt mind játékosan. Az appstore-okban már találni olyan appokat, melyek gyerekeknek szólnak, de ezek többsége mind külföldi. A Duolingo nyelvoktató apphoz, vagy a Xeropanhoz hasonlót érdemes fejleszteni.
  • Miért oktató applikációt választottam? Mert ezt biztosan többször is használni fogja a felhasználó (szülő/gyerek), így könnyebb kialakítani az aktív felhasználótábort.
  • Először tehát megtervezném a megfelelő funkciókat, amivel az applikációnak rendelkeznie kell; illetve mindenképpen be kell vonnom szakértőket, oktatókat, akik vagy részesedést kapnak, vagy egyéb módon pénzt kapnak egy-egy eladásból.
  • Már az elején kitalálom a nevet hozzá, mert a weboldalt és a FB oldalt el fogom indítani, illetve a Youtube csatornát. .
  • az 1. évben még nem kezdem el a programozást.
  • Elkészítenék néhány olyan rövid animációs videót, aminek segítségével a gyerekek meg tudnak tanulni valamit. Ezt egyrészt e-mail kampányban küldeném ki, másrészt folyamatosan menteném az online remarketing adatbázist.
  • Egyéb terv, gondolat – elkezdenék gyerekprogramokat szervezni, hogy minél közelebb kerüljek a szülőkhöz.
    Természetesen ezek is fizetősek lennének, de cserébe kapnának játékos oktatást….
    Ezzel már bevétel is elindulna, és nagyon sok időt nem venne igénybe a szervezés.

2. év:

  • Már körvonalazódik, hogy milyen oktatásokra vevők a gyerekek – és természetesen a valós vásárló a szülő. Így már elindul az anyagok összeállítása, applikációkba feltöltése.
  • Természetesen már annyi információm van, hogy az árat is be tudom lőni. Egyrészt egy “freemium” modellben fogom elindítani, vagyis lesz ingyenes része az applikációknak, és a Xeropan nyelvoktatóhoz hasonlóan alkalmazáson belül lesznek vásárlási lehetőségek. Így egy-egy felhasználó 500-1000 forint értékben tud majd “modulokat” venni.
  • A már több ezres összegyűjtött adatbázisokra elindul a kampány és rávesszük a felhasználókat, hogy letöltsék az applikációkat.
  • A rendezvényszervezés tovább megy, de most már nemcsak bevételszerzés a cél, hanem az applikáció marketingjének erősítése is.

3. vagy 4. év.:

  • Megcélzom az európai piacot is, főleg a németet. Ehhez amennyiben tőkére (főleg okostőkére) van szükségem, akkor elkezdek befektetőket keresni. Már lesz elég eredmény ahhoz, hogy szóba is álljanak velem, sőt, bevételt is tudok felmutatni.

Mit tanulhattál ebből?

  • Nem ugrok azonnal fejjel a falnak.
  • Nem zavar, ha közben más is fejleszt hasonlót, vagy elindultak a fejlesztések ezen a piacon. Nem számít, ha nem én vagyok az első a piacon (például Facebook előtt is volt a MySpace, mégis a FB lett a sikeresebb).
  • Már működő céget tudok felmutatni, ha éppenséggel több tíz millió forintra lesz szükségem. Amennyiben befektetőkkel kell tárgyalnom, ez jó tárgyalási alapot fog képezni.

Tudom mire gondolsz: “Akkor miért nem valósítom meg?” Éppen, amint látod a Minneren dolgozom, és ezt a vállalkozásomat valósítom meg, és azon vagyok, hogy minél nagyobb brand legyen, és természetesen minél több bevételem származzon belőle. Így mázlitok van, mert amelyik ötletet nem valósítom meg 1-3 éven belül, azt leírom a Minneren.

A cikksorozat további része:


Ha még csak tervezed a vállalkozásodat - Vállalkozás indítás minikurzus 6900 Ft-ért
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 500-an a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozási ötlet megvalósítási tréning
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról, weboldalakról és mindenről, amire szükséged lesz! 29 000 Ft Kattints ide!

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek