Hogyan “indítanék be” egy applikációt, ami havonta több millió forintot hoz?

Szerintem neked is van olyan applikációd, amit nap mint nap használsz. És valószínűleg te is látod, hogy egyes applikációk elég szép bevételt generálnak a megalkotójuknak vagy az ötletgazdának. Azt szeretném, hogy ennek a tartalomnak a hatására kicsit másképpen láss neki az applikációd elindításának, illetve úgy tekints egy ilyen applikációs “üzlet” elindítására, mintha azon gondolkoznál, hmm nyitok egy éttermet… csak helyette nem azt nyitsz, hanem belevágsz egy applikációra épülő startupba. Természetesen ilyen esetben a cél mindig a külföldi piac is, de nézzük meg azt is, ha Magyarországon akarsz applikációba vágni.

A “Hogyan indítanék be…” című cikksorozathoz hasonló felépítésben fogom feldolgozni ezt a tartalmat is.

A startup-ötlet

Ez tetszeni fog! Nincs még konkrét ötlet, és ez nem is baj. Egy fix, hogy először hazai piacra kell elindítani egy olyan applikációt, amit már le tudnak tölteni és egy-két funkció van már benne.

Az applikációfejlesztés és én

Kontár módon értek a php programozáshoz, így átlátom valamennyire, hogy mit lehet kihozni egy applikációból, mit lehet megvalósítani, és azt, hogy ez mennyibe kerül. Nem én akarom lefejlesztetni, de szeretném megúszni kb. 300-500 ezer forintból az első verziót. Itt össze is foglaltam nektek, hogy milyen hasznos információkat kell tudnotok most ezzel kapcsolatban, én is ezt fogom követni.: Van egy jó webes vagy applikációötleted? Most mázlid van! Mutatok egy dolgot, amivel sokat fogsz spórolni – Mobilapplikáció-fejlesztés tudnivalók

Applikációpiac – lehetőségek

Már szerencsére a felhasználók egyre többet költenek idehaza is applikáción belüli vásárlásokra, így a fizetős megoldások is szóba jöhetnek majd. Az alábbi ábrán a legnépszerűbb kategóriákat láthatod.
statistaapp

Nem olcsó az applikáció marketingje, így fel kell kötni a gatyát. Erről itt olvashatsz: Mennyit lehet keresni egy játék mobilapplikációval? Mekkora befektetést igényel a felfuttatása?

Piacra lépés – Már el is indulok

Nincs még kész applikáció? És? Nincs még megfelelő koncepció, nincsenek meg a pontos funkciók? És? Már most elkezdtem. A “butítsd le a vállalkozás ötleted, indulj -1-ről” elvet követem, amit a Minneren már írtam.

1. év:
Most egy példát írok le, ezt már könnyű lesz átültetned más applikációra is. A kiindulás: 1 év:

  • Már a startup-ötletek között írtam egy olyan applikációról, amit szívesen megvalósítanék: Startup-ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek. Az ötlet röviden: Olyan, többnyire fizetős mobilapplikációkat készítetek majd, melyek segítik a gyerekek képességeit, oktatják őket, és ezt mind játékosan. Az appstore-okban már találni olyan appokat, melyek gyerekeknek szólnak, de ezek többsége mind külföldi. A Duolingo nyelvoktató apphoz, vagy a Xeropanhoz hasonlót érdemes fejleszteni.
  • Miért oktató applikációt választottam? Mert ezt biztosan többször is használni fogja a felhasználó (szülő/gyerek), így könnyebb kialakítani az aktív felhasználótábort.
  • Először tehát megtervezném a megfelelő funkciókat, amivel az applikációnak rendelkeznie kell; illetve mindenképpen be kell vonnom szakértőket, oktatókat, akik vagy részesedést kapnak, vagy egyéb módon pénzt kapnak egy-egy eladásból.
  • Már az elején kitalálom a nevet hozzá, mert a weboldalt és a FB oldalt el fogom indítani, illetve a Youtube csatornát. .
  • az 1. évben még nem kezdem el a programozást.
  • Elkészítenék néhány olyan rövid animációs videót, aminek segítségével a gyerekek meg tudnak tanulni valamit. Ezt egyrészt e-mail kampányban küldeném ki, másrészt folyamatosan menteném az online remarketing adatbázist.
  • Egyéb terv, gondolat – elkezdenék gyerekprogramokat szervezni, hogy minél közelebb kerüljek a szülőkhöz.
    Természetesen ezek is fizetősek lennének, de cserébe kapnának játékos oktatást….
    Ezzel már bevétel is elindulna, és nagyon sok időt nem venne igénybe a szervezés.

2. év:

  • Már körvonalazódik, hogy milyen oktatásokra vevők a gyerekek – és természetesen a valós vásárló a szülő. Így már elindul az anyagok összeállítása, applikációkba feltöltése.
  • Természetesen már annyi információm van, hogy az árat is be tudom lőni. Egyrészt egy “freemium” modellben fogom elindítani, vagyis lesz ingyenes része az applikációknak, és a Xeropan nyelvoktatóhoz hasonlóan alkalmazáson belül lesznek vásárlási lehetőségek. Így egy-egy felhasználó 500-1000 forint értékben tud majd “modulokat” venni.
  • A már több ezres összegyűjtött adatbázisokra elindul a kampány és rávesszük a felhasználókat, hogy letöltsék az applikációkat.
  • A rendezvényszervezés tovább megy, de most már nemcsak bevételszerzés a cél, hanem az applikáció marketingjének erősítése is.

3. vagy 4. év.:

  • Megcélzom az európai piacot is, főleg a németet. Ehhez amennyiben tőkére (főleg okostőkére) van szükségem, akkor elkezdek befektetőket keresni. Már lesz elég eredmény ahhoz, hogy szóba is álljanak velem, sőt, bevételt is tudok felmutatni.

Mit tanulhattál ebből?

  • Nem ugrok azonnal fejjel a falnak.
  • Nem zavar, ha közben más is fejleszt hasonlót, vagy elindultak a fejlesztések ezen a piacon. Nem számít, ha nem én vagyok az első a piacon (például Facebook előtt is volt a MySpace, mégis a FB lett a sikeresebb).
  • Már működő céget tudok felmutatni, ha éppenséggel több tíz millió forintra lesz szükségem. Amennyiben befektetőkkel kell tárgyalnom, ez jó tárgyalási alapot fog képezni.

Tudom mire gondolsz: “Akkor miért nem valósítom meg?” Éppen, amint látod a Minneren dolgozom, és ezt a vállalkozásomat valósítom meg, és azon vagyok, hogy minél nagyobb brand legyen, és természetesen minél több bevételem származzon belőle. Így mázlitok van, mert amelyik ötletet nem valósítom meg 1-3 éven belül, azt leírom a Minneren.

A cikksorozat további része:

[adrotate banner=”5″]

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később