Hogyan “indítanék be” egy applikációt, ami havonta több millió forintot hoz?

Szerintem neked is van olyan applikációd, amit nap mint nap használsz. És valószínűleg te is látod, hogy egyes applikációk elég szép bevételt generálnak a megalkotójuknak vagy az ötletgazdának. Azt szeretném, hogy ennek a tartalomnak a hatására kicsit másképpen láss neki az applikációd elindításának, illetve úgy tekints egy ilyen applikációs “üzlet” elindítására, mintha azon gondolkoznál, hmm nyitok egy éttermet… csak helyette nem azt nyitsz, hanem belevágsz egy applikációra épülő startupba. Természetesen ilyen esetben a cél mindig a külföldi piac is, de nézzük meg azt is, ha Magyarországon akarsz applikációba vágni.

A “Hogyan indítanék be…” című cikksorozathoz hasonló felépítésben fogom feldolgozni ezt a tartalmat is.

A startup-ötlet

Ez tetszeni fog! Nincs még konkrét ötlet, és ez nem is baj. Egy fix, hogy először hazai piacra kell elindítani egy olyan applikációt, amit már le tudnak tölteni és egy-két funkció van már benne.

Az applikációfejlesztés és én

Kontár módon értek a php programozáshoz, így átlátom valamennyire, hogy mit lehet kihozni egy applikációból, mit lehet megvalósítani, és azt, hogy ez mennyibe kerül. Nem én akarom lefejlesztetni, de szeretném megúszni kb. 300-500 ezer forintból az első verziót. Itt össze is foglaltam nektek, hogy milyen hasznos információkat kell tudnotok most ezzel kapcsolatban, én is ezt fogom követni.: Van egy jó webes vagy applikációötleted? Most mázlid van! Mutatok egy dolgot, amivel sokat fogsz spórolni – Mobilapplikáció-fejlesztés tudnivalók

Applikációpiac – lehetőségek

Már szerencsére a felhasználók egyre többet költenek idehaza is applikáción belüli vásárlásokra, így a fizetős megoldások is szóba jöhetnek majd. Az alábbi ábrán a legnépszerűbb kategóriákat láthatod.
statistaapp

Nem olcsó az applikáció marketingje, így fel kell kötni a gatyát. Erről itt olvashatsz: Mennyit lehet keresni egy játék mobilapplikációval? Mekkora befektetést igényel a felfuttatása?

Piacra lépés – Már el is indulok

Nincs még kész applikáció? És? Nincs még megfelelő koncepció, nincsenek meg a pontos funkciók? És? Már most elkezdtem. A “butítsd le a vállalkozás ötleted, indulj -1-ről” elvet követem, amit a Minneren már írtam.

1. év:
Most egy példát írok le, ezt már könnyű lesz átültetned más applikációra is. A kiindulás: 1 év:

  • Már a startup-ötletek között írtam egy olyan applikációról, amit szívesen megvalósítanék: Startup-ötlet: 2. Oktató mobilapplikáció gyerekeknek. Az ötlet röviden: Olyan, többnyire fizetős mobilapplikációkat készítetek majd, melyek segítik a gyerekek képességeit, oktatják őket, és ezt mind játékosan. Az appstore-okban már találni olyan appokat, melyek gyerekeknek szólnak, de ezek többsége mind külföldi. A Duolingo nyelvoktató apphoz, vagy a Xeropanhoz hasonlót érdemes fejleszteni.
  • Miért oktató applikációt választottam? Mert ezt biztosan többször is használni fogja a felhasználó (szülő/gyerek), így könnyebb kialakítani az aktív felhasználótábort.
  • Először tehát megtervezném a megfelelő funkciókat, amivel az applikációnak rendelkeznie kell; illetve mindenképpen be kell vonnom szakértőket, oktatókat, akik vagy részesedést kapnak, vagy egyéb módon pénzt kapnak egy-egy eladásból.
  • Már az elején kitalálom a nevet hozzá, mert a weboldalt és a FB oldalt el fogom indítani, illetve a Youtube csatornát. .
  • az 1. évben még nem kezdem el a programozást.
  • Elkészítenék néhány olyan rövid animációs videót, aminek segítségével a gyerekek meg tudnak tanulni valamit. Ezt egyrészt e-mail kampányban küldeném ki, másrészt folyamatosan menteném az online remarketing adatbázist.
  • Egyéb terv, gondolat – elkezdenék gyerekprogramokat szervezni, hogy minél közelebb kerüljek a szülőkhöz.
    Természetesen ezek is fizetősek lennének, de cserébe kapnának játékos oktatást….
    Ezzel már bevétel is elindulna, és nagyon sok időt nem venne igénybe a szervezés.

2. év:

  • Már körvonalazódik, hogy milyen oktatásokra vevők a gyerekek – és természetesen a valós vásárló a szülő. Így már elindul az anyagok összeállítása, applikációkba feltöltése.
  • Természetesen már annyi információm van, hogy az árat is be tudom lőni. Egyrészt egy “freemium” modellben fogom elindítani, vagyis lesz ingyenes része az applikációknak, és a Xeropan nyelvoktatóhoz hasonlóan alkalmazáson belül lesznek vásárlási lehetőségek. Így egy-egy felhasználó 500-1000 forint értékben tud majd “modulokat” venni.
  • A már több ezres összegyűjtött adatbázisokra elindul a kampány és rávesszük a felhasználókat, hogy letöltsék az applikációkat.
  • A rendezvényszervezés tovább megy, de most már nemcsak bevételszerzés a cél, hanem az applikáció marketingjének erősítése is.

3. vagy 4. év.:

  • Megcélzom az európai piacot is, főleg a németet. Ehhez amennyiben tőkére (főleg okostőkére) van szükségem, akkor elkezdek befektetőket keresni. Már lesz elég eredmény ahhoz, hogy szóba is álljanak velem, sőt, bevételt is tudok felmutatni.

Mit tanulhattál ebből?

  • Nem ugrok azonnal fejjel a falnak.
  • Nem zavar, ha közben más is fejleszt hasonlót, vagy elindultak a fejlesztések ezen a piacon. Nem számít, ha nem én vagyok az első a piacon (például Facebook előtt is volt a MySpace, mégis a FB lett a sikeresebb).
  • Már működő céget tudok felmutatni, ha éppenséggel több tíz millió forintra lesz szükségem. Amennyiben befektetőkkel kell tárgyalnom, ez jó tárgyalási alapot fog képezni.

Tudom mire gondolsz: “Akkor miért nem valósítom meg?” Éppen, amint látod a Minneren dolgozom, és ezt a vállalkozásomat valósítom meg, és azon vagyok, hogy minél nagyobb brand legyen, és természetesen minél több bevételem származzon belőle. Így mázlitok van, mert amelyik ötletet nem valósítom meg 1-3 éven belül, azt leírom a Minneren.

A cikksorozat további része:

[adrotate banner=”5″]

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek