Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 2. rész: Kapcsolati tőke, kapcsolatépítés

Az első részben átláthatóan leírtam azokat az eszközöket, melyek segítségével megtalálod leendő vevőd, ügyfeled. Most egy olyan dolgot fogok leírni (kapcsolódik az első részben leírtakhoz,) ami annyira egyszerű, hogy te is csak azt mondod rá, hogy igen ez igaz, ezt így kell… (aztán a legtöbben megállnak az elméletnél). De előbb kezdjük az elején!

Hallottál már arról, hogy egy ember átlagban 250 személyre tud hatni (ezt már többször is olvastam, több üzleti könyvben is). Tehát, ha egy emberrel beszélsz, az majdnem olyan, mintha 250 emberre hatnál egyszerre (átlagban). Természetesen a véleményvezérek több emberre hatnak, de az átlag 250-et jó megjegyezni.

Hányszor hallottam már, hogy a kapcsolati tőke sokat ér. Gondolom te is. Ne gondold azt, hogy a kapcsolati tőke csak azt jelenti, hogy te folyamatosan üzletemberekkel beszélsz. Dehogyis! Bármilyen ismerős, iskolatárs, főiskolai ismerős, barát… már kapcsolatot jelent. Nem is tudod, milyen apróságokon múlik egy-egy üzlet, vagy új ügyfél megszerzése. Velem is történt már olyan, hogy olyan kapcsolat révén lett üzlet, amire nem is gondoltam.

Tehát, amikor már kész a vállalkozásod, vagy már kezded felépíteni, akkor közben az ismerősi kapcsolataidat is kezdd megmozgatni. Beszélgess velük chaten, kávézz velük, (akár bulizhatsz is velük…), mindegy mi, csak kerülj velük kapcsolatba, és természetesen mesélj az új (vagy meglévő) bizniszedről. Soha nem tudhatod, hogy ő kit ismer, vagy az ő ismerőse kit ismer… és így sorolhatnám tovább.

Jó terület lehet számodra a LinkedIn is, például én mostanában egyre többet beszélgetek ott az elmúlt évek során megismert “üzleti kapcsolataimmal” (nem mindenkivel üzleteltem, lehet csak tárgyaltam, beszéltem).

Mit csinálj, ha igazán nagyot akarsz robbantani az üzleti életben, üzleti kapcsolataidban?

A recept egyszerű, napi 1 tárgyalás, beszélgetés ismerőssel. Akár külön tervet is készíthetsz rá, mikor-mit-kivel. Amikor a szekér beindul, már csökkenteni fogod a találkozók számát, mert lehet, hogy napi 1 tárgyalásra se jut majd időd.

+ 1 tipp – Születésnapi köszöntő + kapcsolatépítő trükk!!

Mindennap van legalább 1 ismerősödnek születésnapja. Igaz? A Facebook is folyamatosan pittyeg, hogy írj nekik köszöntőt! És tedd is ezt! Miért? Mert utána nem lesz nyomulós, hogy kapcsolatépítés miatt írsz rá! Jöjjön is a recept:

  1. Köszöntsd fel minden ismerősödet chaten keresztül, amikor a Facebook jelzi, hogy születésnapja van. Ezt akár előre is meg tudod nézni, kinek mikor lesz.
  2. Tehát küldd el, hogy Boldog születésnapot! küldj szmájlit… és kérdezd meg, mi újság vele… Valószínűleg olyannak is írsz, akivel alig beszélsz, vagy akár évek/hónapok óta nem beszéltetek. De ne rohand le!!!
  3. Jöjjön a következő lépés! Már elkezdtetek beszélni, így bátrabban tudsz vele chatelni, és nem néz rád hülyén, hogy “ez meg miért írt rám”? A köszöntőd utáni napokban írj rá többször is, aztán már lehet ritkábban. Ezután már csak figyelj, hogy havi/heti egyszer beszélj vele, írd le te mit csinálsz, találkozzatok egy kávéra, építsd a kapcsolatod!
  4. Két képet is beszúrok a cikk végére, melyeken láthatod, hogy én még meg is fordítom. Aki rámír a születésnapom miatt, el is kezdek vele beszélgetni (főleg olyanokkal, akikkel már hónapok óta nem beszéltem). Figyelem! Ez ne keverjen meg a fent leírt receptben! Tehát oda-vissza működik! A lényeg, hogy a születésnapot felhasználod kapcsolatépítésre. 🙂

Inspirálódj ezekből a sztorikból!

Szerezz új üzleti kapcsolatokat! Tanuld meg a MinnerAkadémia videóoktatásából a kapcsolatépítés fortélyait! Kattints ide!

A cikksorozat további részei:

 

screenshot_20161026-111627 screenshot_20161026-111650

Fotó: wikipédia

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később