Több, mint 60 millió napi aktív felhasználóval a Reddit az egyik legnépszerűbb közösségi oldalak egyike. Egyszerre fórum, tartalomaggregátor és híroldal, ahol a közösség, a felhasználók gyűjtik, generálják, értékelik és kommentelik a kontentet. Személyes pénzügyektől a videojátékokon át a kézműves hobbikig mindenféle közösséghez csatlakozhatsz az oldalon, és ha kérdésedre a Google-ben keresel, jó eséllyel lesz a találatok között Redditről származó link. De arra gondoltál már, hogy marketingre is használhatod a Redditet?
Mi az a Reddit?
Ha már erre a cikkre kattintottál, akkor valószínűleg ismered a Redditet, de azért nézzük meg, miről is lesz szó. A Reddit egy közösségi média oldal, ami leginkább egy híroldal és egy fórum ötvözete. Posztolni tematikus csoportokba lehet, amiket a felhasználók hozhatnak létre. Ezeket a tematikus csoportokat nevezik subredditnek. Például az r/hungary a Magyarországgal kapcsolatos posztok subredditje. A posztok lehetnek linkek, képek, szövegek, videók… A regisztrált felhasználók tudják ezeket kommentálni vagy fel- és leszavazni (upvote és downvote – egyfajta értékelőrendszer, amivel feljebb vagy lejjebb sorolod a szerinted jó vagy rossz tartalmakat, posztokat).
Kiket érhetsz el a Redditen?
A Reddit nemzetközi szinten a legnépszerűbb közösségi média oldalak között van, becslések szerint 62 millió napi aktív felhasználó és 2,3 milliárd havi aktív felhasználó látogatja 2024-ben. Magyarországon ehhez képest inkább a niche oldalak közé tartozik, nincs akkora felhasználó bázisa mint a Facebooknak és Instagramnak. Nehéz is pontos adatot találni a magyar felhasználók számáról, közös jellemzőiről. A legnagyobb magyar subreddit az r/hungary, aminek a cikk írásakor 463000 tagja van – itt a tartalom legnagyobb része magyar nyelvű úgyhogy feltételezzük, hogy nagyrészt magyar felhasználók a tagjai.
Milyen emberek a Reddit felhasználók? Bármilyen meghatározás általánosító és egyszerűsítő lesz, de azért tegyünk rá próbát. A redditezők az élet minden területéről érkeznek, sokféle érdeklődési kört, hobbit és szakértelmet képviselnek. Ez a diverzitás látszik azon is, hogy milyen sokféle csoport (subreddit) található a fórumon. A magyar nyelvű posztokból kiindulva az a megérzésünk, hogy az átlag felhasználók inkább fővárosi, multiban dolgozó értelmiségiek. Sokan dolgoznak IT-ban vagy érdeklődnek a tech, kripto, videojátékok világa iránt. USA-beli adatok szerint a felhasználók ⅔-a férfi, ez az arány feltételezhető a magyar felhasználók között is, bár vannak népszerű, direkt női célcsoportnak szóló subredditek is, mint például az r/csakcsajok 25 ezer taggal.
A Facebookhoz képest a Redditen egy fantázianév alatt, kép, név nélkül lehet kérdezni és kommentelni is, aminek megvan a pozitív és negatív hozadéka. Egyrészt az emberek bátrabban beszélnek személyes témákról őszintén, könnyebben felvállalják a véleményüket, határozottabban foglalnak állást. Ebből fakad a negatív oldal is: név nélkül könnyebben írnak negatív kommentet, elviccelnek, kifiguráznak, akár kigúnyolnak kérdéseket, témákat. A közösség, egy subreddit csoportnormái sokat számítanak, ez mennyire fajul el: valahol ellenőrzik és szigorúan lepontozzák a rosszindulatúságot, valamelyik közösség pedig pont erre épül, mint mondjuk a magyar influencerek kibeszélésére létrehozott, több mint 100 000 taggal bíró r/talk_hunfluencers.
A Reddit felhasználók önállóak, megvan a véleményük, a környezetük véleményvezérei – ami jó, ha szeretnénk, hogy vigyék a márkánk hírét. Fontos a felületen a segítségnyújtás, a hasznos, értékes, vagy érdekes tartalmak megosztása. Ha azonban céges kommunikációt, marketinget szeretnénk csinálni az oldalon, ahhoz belevalónak és bevállalósnak kell lennünk, hiszen az oldalon a negatív kommentek, az ellenvélemények, a poénok is repülhetnek a márkánk felé, különösen ha nagyon reklámszagúak a reklámjaink vagy sajtóközleményes hangvételűek a posztjaink. Minden subredditen lesz olyan, aki elvicceli a dolgokat, humorizál – a legjobb, ha ezen te is tudsz nevetni.
Marketingelni a Redditen? Kinek való?
A cikknek itt még nincs vége! A gyakorlati tippeket, módszereket lezártuk, és csak Előny előfizetőink részére tettük elérhetővé. Ha a fent olvasottak alapján ez a marketingcsatorna releváns lehet neked, tegyél minket próbára, csatlakozz az Előny előfizetéshez. Két percen belül már olvashatod is a teljes cikket. Emellett minden exkluzív anyagunkhoz azonnal hozzáférést kapsz!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó tartalmak
- Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
- Útmutató a TikTok, Instagram SEO-hoz. Felfedezhető vagy a közösségi médiában?
- Üzenj úgy, hogy el is olvassák. Így használd az SMS marketinget 2024-ben!
- Nem akarok szerepelni a marketing videóban. Hogy csináljam? Videó hirdetés
Kiemelt kép: Brett Jordan / Unsplash