Így élem meg ezt a válságot kínai importosként, kereskedőként

Na most legyél igazi vállalkozó! A 180 fokos fordulatot vett világban rengeteg eddig jól működő business értelmét vesztette, és bizony olyanok is vannak, akiknek eddig sem ment rosszul a szekér, most pedig a karácsonyi forgalom duplájával találkoznak 1 hét leforgása alatt.

Ha az utóbbiakba tartozol, akkor ez a cikk nem Neked szól. Habár lehet, hogy akkor időd sincs elolvasni, annyira pörög a munka 🙂

Kínai importtal foglalkozom, így engem már januárban részben elért az, ami titeket most. Mivel a hazai piac az egyik fő célpiacom, így természetesen most éreztem meg igazán.

A cikk szerzője Csépe Gábor kínai import szakértő, aki aktívan importál termékeket (sőt gyárttat is), továbbá ő a MinnerAkadémiakínai import képzés oktatója. További kínai import cikkek a tartalom végén linkelve!

Amennyiben az első tábort erősíted, úgy, hasonlóan a cikk írójához, nagyon új helyzetben találtad magad néhány nap leforgása alatt, és egyelőre lehet, hogy még sokként éled meg az egészet. A gazdaságban akkora pause van, hogy a vállalkozások 90%-a áll, alig termel, szolgáltat valamit. Én is olyan helyzet előtt állok (Gábor), hogy most kell új utakat is keresnem. Dolgozunk hazai viszonteladókkal, de adunk el termékeket mi is egyből a fogyasztóknak. Vagy csak adtunk? Több mindenre leesett a kereslet. Ahogy Milánnal is beszélgettük itt aztán hiába áll több lábon az ember, nagyrészt minden lábat megsebzett ez a válság.

Arra kell menni, amerre a kereslet van, az igény.

Nincs veszve minden, három fő gondolatom /három lehetőség/ van a témában, minden csak hozzáállás kérdése:

Az első lehetőség – tisztulás

Az utóbbi időben közepesen jó vagy akár a nem jó munkát végzők is megéltek – bármilyen üzletágról legyen is szó. Nagyon telített volt a piac. A közepesen jók most kiesnek, és maradnak a hard workerek, akik tényleg komolyan gondolják! Ha ilyen vagy, és felveszed a kesztyűt – sokkal nagyobb esélyed van az új idők nyertesei közé tartozni. Aki nem szívós, most bizony el fog hullani. Egy szignifikáns tisztulása lesz minden piacnak. A jók maradnak!

Meg fog nőni a munkanélküliség. Ez rossz, ezen nincs mit agonizálni. Azt is megvallva eddig pont munkaerőpiaci válság volt csak ellentétes irányban, most hirtelen megfordult. Mi lehet ebben nekünk vállalkozóknak a jó? Erre fókuszáljunk! A válasz egyszerű – eddig ugye nem volt ember…ezzel a jelenséggel mindenki találkozott az utóbbi két évben. Most lehetőséged lesz összerakni egy jó csapatot, ha elég gyors vagy! Lesz megfizethető, minőségi ember!

A második lehetőség – higgadtság, alkalmazkodóképesség

Nos, különböző méretű károkat szenved mindenki.

Hogyha neked nem kell sok embert elküldened – már sokkal nagyobb előnyben vagy, mint mások. Ha nincs óriási beragadt árukészlet, szintén. Ilyen időnkben még ezeket is meg kell becsülni, ha nem buksz olyan nagyot, mint sokan mások!

Különböző méretű a problémánk, de mindenkinek a sajátja a nagy. Mire kell figyelj? A problémádra? Arra nagyon könnyű, az könnyen látszik.

Az elkövetkezendő hónapok és a poszt koronavírus világ – 1-2 évig legalábbis – merőben más lesz, mint az utóbbi 6-8 évben amit megszokhattunk. Aki a problémájára figyel, és pánikol, az BIZTOSAN nem lesz elég higgadt ahhoz, hogy a hirtelen feltűnő lehetőségeket GYORSAN észrevegye, és lereagálja. Milyen lehetőségekről beszélek – fogalmunk sincs. Nagyjából egy jó hete tart az őrület, amióta rájött a világ, hogy nem áll meg a vírus Észak-Olaszországban. A minner.hu is még keresi, hogy hetek-hónapok múlva milyen új lehetőségek lesznek a megváltozott piacon. Az, hogy lesznek, az 100%. A kereslet át fog alakulni. Ha alapvetően a koronavírus gazdasági vesztesei közé tartozunk, akkor csak egy lehetőségünk maradt. Veszteségek minimalizálása, és KAPKODÁS NÉLKÜLI újratervezés. Miután pedig az új utat megtaláltuk – és ezt nem biztos, hogy görcsösen kell keresni, ha higgadtak vagyunk, és nyitott szemmel-füllel figyelünk, akkor fel fogjuk ismerni azt a lehetőséget, aminek a megvalósításához van kapacitásunk, és ami könnyen lehet, hogy teljesen más, mint az eddigi vállalkozásunk, amit hosszú évek alatt felépítettünk – nos, akkor a legfontosabb dolgunk már csak a sebesség lesz.

A harmadik lehetőség – legyél képben!

A helyzetet sokan háborús helyzethez hasonlítják, erre reagálva Boneparte Napóleon a világtörténelem legkiemelkedőbb hadvezérének gondolataival folytatnám a cikket:

“A háború 90 százalékban információ.”

Figyeld, hogy mi hogyan változik, milyen új kecsegtető igények keletkeznek, és ezek közül melyik az, amit Te a legkönnyebben, a leggyorsabban ki tudsz szolgálni?

Na de hogyan?

Valószínűleg nem úgy, hogy nézed a híradót, vagy a youtubereket. Már az jó, ha olvasod a Minnert! A leghatékonyabb megoldás az információ gyűjtésre azonban nem feltétlen az interneten van. A gazdaság mi magunk vagyunk, vállalkozók. Beszélgetned kell üzletemberekkel, ha értesülni akarsz az aktuális helyzetről, minél több aspektusból. Vannak online üzleti reggelik, itt a Minner Extra – 5500-an vagyunk, vannak beszélgetések, de én keveslem. Beszélgessünk egymással! Még többet!

Mire is jók a beszélgetések – telefonon egyenlőre, később pedig személyesen – egy mostani példa:

Az  üzlettársam beszélt a Mándó Milánnal telefonon, aki ajánlott nekünk egy teljesen új termékre (természetesen sajátmárkás sztori), egy gyártót. Egyáltalán nem emiatt hívta fel… csupán szóba jött.

Engem időközben felhívott egy barátunk / partnerünk, akinek hozzávetőleg 80.000 követője van Facebookon, akik eddig szépen vásároltak tőle. Kiszervezett logisztikával kapcsolatban kérdezett, erről kezdtünk beszélgetni, de szóba jött más is. Kiderült, hogy a terméke forgalma visszaesett, nem létfontosságú az embereknek, viszont a célközönsége gyakorlatilag pont az, akinek mi adhatnánk a Milán által ajánlott gyártó termékét. Amit mi adnánk, azt vinnék most a recesszióban is, mert nélkülözhetetlen a mindennapokhoz. Két VÉLETLEN beszélgetésből egy üzleti lehetőség, és már megvan az infrastruktúránk az elindításához.

Egyáltalán nem biztos, hogy ez az üzlet létrejön. Nem is ez a példa lényege. Hanem az, hogy két beszélgetésből, ami teljesen más célból indult, létrejött 2 nap alatt egy eddig elég jónak tűnő üzleti lehetőség. Ez nem csak ránk, Rád is igaz. Beszélgess vállalkozókkal, akár minden cél nélkül, csak cseréljetek tapasztalatot. Előtted eddig rejtett de értékes ajtókat nyithat meg.

A kínai importtal nem állok meg, sőt tanítványaim, partnereim sem. Hamarosan írok majd helyzetjelentést arról is, hogy ott mi a helyzet most. A kínai import képzésemet itt találod. Lejjebb pedig linkelek be néhány korábbi cikkemet.

Jó alkalmazkodást!
Gábor

Kínai import cikkek:

Fotó: Guy Kawasaki / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek