10. üzleti ötlet – DM levél kiküldése, szerkesztése, adatbázisépítés + extra ötlet

Dátum

Megosztás

Sokszor olyan vállalkozási ötleteket olvashatsz, ami annyira evidens, hogy az már fáj. Sőt, mondhatni újra előjöhetnek olyan vállalkozások, amik szerinted már rég nem divat, nincs igény rá. Érdekes, hogy a Facebook előtt is létezett közösségi háló, mégis pont jókor volt jó helyen, és lett a legnagyobb. Ugyanez a helyzet a tabletekkel is, anno 2000 elején a Microsoft kiadott egy tabletet, nagy bukás is lett, majd 8-10 év múlva beindult a tablet üzlet. Tehát látszik, hogy hiába jársz a piac előtt, ha nincs rá abban a pillanatban igény, akkor nem lesz rá vevő. És vannak olyan területek is, ahol igazi retro hangulat van, vagyis újra fellendül egy régi terület.

10. vállalkozási ötlet: DM levél kiküldése, szerkesztése + extra ötlet

Tudtad, hogy újra felértékelődött a DM levelek küldése? Erről írtam korábban  egy cikket, kattints ide, olvasd el. A lényeget bemásolom ide: Mi az, amit postán kapunk? Közműszámla, bankszámlakivonat, telefonszámla. Ezeket egyből kivesszük a postaládából és mindet kibontjuk. Cégek esetében is így van. Igaz ott lehetséges, hogy nem a cégvezető bontja ki.  Amennyiben mi csak az értékesítő igazgatónak címezzük, biztosan készhez kapja. Az ügyvezető vagy tulajdonossal már nehezebb dolgunk van, hogy pontosan ő kapja meg a levelünket, mivel előtte a titkárnő, asszisztens kibonthatja. Tehát sok vállalkozó, és főleg értékesítő cégeknél megnőhet az igény a profi DM levelek kiküldésére.

Ehhez hasonló is lehet a szlogened: „Ugye Ön is elolvasta? A vevője is el fogja”

(Nem védtem le ezt a szlogent, használhatod, csak annyit kérek vegyél egy videós oktatást a MinnerAkadémián!)

Az ötlet:
A megrendelő online leadja a rendelést, hogy milyen célcsoportnak, milyen levelet szeretne küldeni.  Tételezzük fel, hogy be tudná jelölni, hogy van saját adatbázisa, vagy azt szeretné, hogy te gyűjtsd őket (természetesen plusz pénzért), a szöveget ő küldi, vagy kéri, hogy te szövegezd. Megcsinálod, ő átnézi és te kiküldöd a megadott címekre. Egyébként egy offline marketing cég alapjait is ezzel meg tudod csinálni, de önmagában is jövedelmező az ötlet.

Amiért pénzt kérhetsz:

  • levelek kiküldése
  • szövegírás
  • adatbázis építés
  • kampány készítés
  • utánkövetés (például felhívni az illetőt, hogy megkapta-e a levelet…)

Extra ötlet: Ide leírom, mert nem akarok egy újabb ötletet ezért létre hozni. A lényeg, hogy készítesz egy kampánytervet egy adott cégnek, amiben reklámújságot készítesz neki. Hasonló lenne, mint a 122. üzleti ötletben leírt  CoffeeTimes kávézókban, bárokban (bisztrókban) megjelenő heti vagy havi lap. Csak ebben az esetben itt a megbízónak elkészíted, és B2B piacon terjesztitek DM levélként. Elég jó márkaépítő kampányokat lehet így készíteni, tartalommarketing. Ebbe beletartozna a kiadványkészítés, tartalomírás….500-800 000-es projektekről lenne szó, amiből elég nagy részt le tudnál csippenteni.

Célpiac: Vállalkozók, marketingcégek, B2B piacon működő cégek, rendezvényszervezők
Konkurencia: Egyre többen kapnak észbe, hogy ez hatásos lehet, szóval lépj minél előbb.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készíts egy profi weboldalt, és legyen rajta egy rendelésfelvételi űrlap. Mázlid van, mert erre majdhogynem elég egy landing oldal és néhány minta, hogy hogyan néz ki…
2. És itt jön a nagy PRO marketing tipp: Te saját magad keress meg DM levéllel cégeket. „Ugye Ön is elolvasta? A vevője is el fogja” szlogennel, vagy ehhez hasonlóval. (Nem védtem le ezt a szlogent, használhatod, csak annyit kérek vegyél egy videós oktatást a MinnerAkadémián!)
3. Kalkulálj ki mennyiségi kedvezményeket, mutass példa leveleket.
4. A minőségre menj, szóval ne 10 ezer levél kiküldésére egy-egy cég nevében, hanem 300-500, de minőségi levél. Legyen prémium szolgáltatásod, és ezt értesd meg az ügyfeleiddel is.
5. Írj blogot vállalkozói tippekkel, marketing ötletekkel… Ezzel tudod bevonzani a vevőt.
6. Kezdd el kiépíteni vagy a fenti extra ötletet, vagy egyéb offline vagy online marketingötletet, vagy akár a rendezvényszervezést hozzákapcsolni.
Marketing: Fent már leírtam. Te saját magad keress meg DM levéllel cégeket. Emellett érdemes a weboldaladat felfuttatni és jól keresőoptimalizálni a postai DM levél kulcsszavakra (blog).
Jogi dolgok: Az új EU-s adatvédelmi rendelet (GDPR) kicsit megnehezíti a dolgodat, de nem annyira, hogy ne működne a rendszer. Én például az elmúlt hetekben úgy kaptam levelet, hogy nem a nevem volt rajta, hogy Mándó Milán, hanem a cégnév és alá volt írva, hogy a marketingvezetőnek vagy ügyvezetőnek. Egy ügyvéddel mindenképpen beszélj. De egyébként cégeknek lehet így küldeni DM levelet.
Profitvárakozás:
A legjobb ötlet az, hogy havidíjat vagy projektenként kérsz adott összeget a szolgáltatásért (lehet azt is, hogy forint/levél árat számolsz ki). A Magyar Posta 70-100 Ft között küld ki egy DM levelet, szóval ezzel kalkulálj. 500 címre kiküldött DM levél esetében a vevő alapköltsége 40 ezer forint, ha a Magyar Postával küldi ki, te erre tudsz rátenni. Így 70 -80 ezer forintért vállalod a szolgáltatást, máris 30-40 ezer forint jutalék egy-egy ilyen projektnél. Havonta 20 projektet egyedül is el tudsz vinni, de ki is tudod szervezni mondjuk távoli (virtuális) asszisztenseknek.
További lehetőségek, bővülés
Külföldre is érdemes terjeszkedni ezzel, hiszen ott is ugyanez a trend figyelhető meg. Illetve nagy marketing cégeket meggyőzni, hogy az ő partnereiknek is te csináld a DM leveleiket.

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!