11. üzleti ötlet – Fényképek előhívása, online rendelés

Dátum

Megosztás

Sokszor megesik, hogy olyan igény van a piacon, amire nem is gondolnál. Valamelyik ismeretterjesztő csatornán láttam egy olyan műsort, hogy ha eltűnnénk a földről, akkor alig maradna utánunk fellelhető információ, tárgy… Tehát nagyon nehéz megőrizni az emlékeket, és sajnos a technológia felgyorsulása miatt még inkább nehezebb dolgunk van. Megtöbbszöröződött a fényképek száma, és a további produktumok száma is, és ezek nem maradnak fent, ha nem teszünk érte.

11. vállalkozási ötlet: Fényképek előhívása
A bevezetőben is írtam a fényképekről. A digitális fényképezőgépek miatt csökkent azok száma, akik előhívatják a fényképeiket, sőt aki mobilról készíti őket, általában elő se hívatja. Főleg azért, mert erre nem emlékezteti senki. Régebben egyértelmű volt, hogy ha akarod látni az elkészült képet, elő kell hívatni, most már ott van a mobilunkon. Viszont megvan rá az igény, hogy előhívassanak az emberek képeket, csak egyszerűen elfelejtik. Nem véletlen, hogy több cég, így például a Polaroid vagy a Fujifilm is észrevette, hogy újra nagyobb igény lehet a fényképek előhívására, az instant fotókészítő készülékekre. Ebben a szektorban persze már van konkurencia, de egy jó koncepcióval piacot szerezhetsz magadnak. Sokan vagyunk, akik pakolgatjuk egyik tárhelyről, eszközről a másikra a képeket, sok közülük el is veszik, nem is egy.
Tedd fel magadban a következő kérdéseket:

  • A 4 évvel ezelőtti nyaralás képei hol vannak?
  • A ….. készült képek?
  • Melyik számítógépen vannak? Hol van az SD kártya?
  • Vannak jó képeim Instagramon/Facebookon, amit érdemes lenne előhívni?

Miért nem hívatnak elő képet az emberek? Mert nem emlékeztetik, figyelmeztetik rá őket. Találkoztam már olyan nemzetközi céggel, akik csak azt csinálják, hogy az Instagramodról kiválasztott képeket előhívja és elküldi postán.

Az ötlet: Egy olyan online vállalkozás, akinél online lehet fényképelőhívást rendelni. A fotókon kívül az ajándéktárgy „emblémázást” is tedd hozzá, tudod fotó bögrére, pólóra, vászonképre (utóbbira van külön ötlet is a Minneren)… Előnyöd lesz ezen a területen, hogy azonnali döntésre tudod rávenni az embereket. Főleg azzal tudod megkönnyíteni a dolgukat, amikor felajánlod, hogy válogassák össze a közösségi oldalakról a képeket (általában oda a jobbakat töltjük fel).

Célpiac: Meredek lenne azt mondani, hogy mindenki. Főleg azok, akik sokat fotóznak és sok élménnyel gazdagodnak. Így például a gyakori utazók (lehet rájuk szűrni pl. Facebook reklámban), nagy családosok (náluk aztán van élmény, rájuk is lehet külön szűrni, targetálni). A marketingcélzást a Minner Facebook marketing oktatásában meg tudod tanulni, erről is többször van benne szó.
Konkurencia: Már nagyobb cégek is elkezdték felismerni a piacot, egy jó marketinggel viszont könnyű felvenni velük a versenyt
Megvalósítás, üzlet:
0. Webáruház indítás feltételei, lépései. Külön cikkben találod a csekklistát. 
1. Nem kell bolt, csinálj csak egy weboldalt, küldje át a képeket, vagy töltse fel, te pedig kipostázod őket..
2. Weboldalnál első körben elég egy egyszerű egy oldalas oldal hozzá, amit WordPress weboldal motorral könnyen meg tudsz csinálni.
3. A reklámozásra költened kell, de első körben jó az is, ha ismerősöket megkeresel. Mindenkinél van 50-100 kép, amit ideje lenne előhívatni, tehát az első vásárlóid már meg is lesznek.
4. Utána a közösségi oldalakon legyen a hangsúly. Facebook és Instagram lesz a te tereped. Ahogy lent is tippelem majd, szervezz nyereményeket, így a felhasználók is sok-sok tartalmat adnak majd a te oldaladhoz.
5. A kiszállítás, futár dolgot jól járd körbe.
6. Fotó előhívásnál még érdekesebb kérdés lehet, hogy előre fizet vagy utánvéttel rendel. Egy ismeretlen ember képeivel nem tudsz mit csinálni. Így a javaslatom, hogy azoknak, akik előre utalnak / fizetnek adj kedvezményt, vagy pedig az árba kalkuláld bele azt az 1-3%-ot, aki nem fizet, nem veszi át a rendelését.
Marketing: Ahogy a többi ötletnél is írtam: írj blogot. A téma: minden, ami fotózás (rengeteg anyagod lesz, pl. adj fotózás tippeket…,). Csinálj versenyeket! A Nikonnak bejöttek ezek a versenyek, itt könnyű marketingcélra is felhasználni őket. A marketingedben több olyan kampányt is csinálj, hogy azonnali cselekvésre késztesd az embereket. Jó akciózásokat is tudsz így. Pl. Ha 24 órán belül küldesz képet, akkor 24% kedvezmény…
Profitvárakozás:
100 fotó előhívásán kb 1-2 ezer forint profitod lesz. Ez csak hozzávetőleges adat. A ráépülő szolgáltatásokból lesz még több profitod. Pólónyomás, bögrekészítés, ajándék….ezek mind további profitnövelő szolgáltatások.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Minőség, garancia, gyorsaság. Illetve az előbb felsorolt extra dolgok, mint a pólónyomás, bögrekészítés, ajándék.
További lehetőségek, bővülés
Add ki franchise-ba a céged, legyenek vidéki előhívó-pontjaid, esetleg automaták…

A reklámra sajnos kell költened, de érdekes fényképeket is betehetsz a blogodba. Szeretik az emberek a képeket, Instagramra is érdemes fókuszálnod. Soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

Webáruház indítás feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!