Azt mondják, a fiatalabb generáció szereti a dolgait megosztani, erre jó példa a telekocsi, vagy az Airbnb… Szóval láthatjuk, tényleg elterjedt, hogy valamekkora összegért cserébe megosztjuk mással a lakásunkat, tárgyainkat. Mondjuk ki, megéri bérbe adni a tárgyainkat. Például az Airbnb esetében még profitálunk is, amikor kiadjuk a lakásunk egy részét. Ez jó mindenkinek, tehát spórolhat az, aki használja, és bevételt kaphat az, akié az adott tárgy, vagy egyéb „dolog”.
12. vállalkozási ötlet: Bérbeadós weblap készítése, kínálj platformot, hogy könnyen megtalálja egymást a kereslet, kínálat és legyen ez egy dobbantó számodra
Az ötlet tehát annyi, hogy egy apróhirdetés-szerű weblapot készítesz, vagyis te adod a platformot a felhasználóknak, akik meghirdetik azt, hogy tőlük mit vehetnek bérbe az emberek. Na de nem ebből lesz a pénzed! Vagyis nem ebből lesz a legnagyobb profitod. Itt jön a csavar az egészben. A felhasználók feltölthetik, mit adnak bérbe (felhasználók által generált tartalom – a legnagyobb érték), pl. laptop, tablet, autó, fűnyíró, lakás, fúrókészlet, porszívó, hajó, jelmez, VR eszköz… És persze lesznek azok, akik bérbe szeretnének venni valamit, így spórolnak. Porszívóra például láttam olyan céget, aki így bérbe adja a Kärcher porszívókat (a nagy teljesítménye miatt sokan igénybe veszik). Mindegyik megoldáshoz kell, hogy legyen regisztráció, tehát bérbeadóknak és vevőknek külön. Érdemes jogilag is bevédeni magad, és persze a felhasználókat, szóval lehet kauciót kérni, sőt a felhasználókat értékelni… Mivel inkább a közeledben lévőktől fogsz bérelni, így érdemes régiónként is bontani az ajánlatokat.
Több ötletet is leírtam, hogy milyen bevételi forrásra tehetsz szert:
a, ötlet bevételi forrásra: A hasonló apróhirdetés oldalakhoz hasonlóan a kiemelésekből lenne az egyik bevételed. Ne a tranzakciókból szedd be a sápot, az túl körülményes és sok helyen elcsúszhat. Sokkal jobb megoldás, ha a profitod, bevételed főleg szponzorokból lesz. Tudod, ha valaki bérbe akar venni mondjuk egy … eszközt, mellette pedig megjelenik egy hozzá kapcsolódó reklámajánlat. Előnyöd az is, hogy főleg lokális keresések lesznek, tehát a szponzorok elég célzottan tudnak majd hirdetni nálad. Így valójában az ő pénzük is hozzájárul ahhoz, hogy felhúzod az oldalt.
b, ötlet bevételi forrásra: Rövid időn belül el tudod érni a napi 1-5 000 látogatószámot. És ezzel már tudsz mit kezdeni, például elindítani a saját webshopod. Egyébként ez működhet az „a” ötlet mellett is. Tehát vannak szponzorok is, de közben elindítod különböző termékekkel a webshopod. Tudod, fúró mellett megjelenik a te saját webshopod reklámja.
c, ötlet bevételi forrásra: Lett egy nagy piackutatásod! Tudod, hogy mik a népszerű dolgok, amiket bérbe vesznek az emberek. Te elkezdesz az oldalon keresztül bérbe adni, amit csak tudsz.
+ötlet, megoldás:
Lehet már bérbe adni lakást, autót, rollert, biciklit… ,egyre több az ilyen weboldal cég. Mi lenne, ha csinálnál ezeknek egy központi oldalt?
Tanulj egy hasonló startup bukásából! Volt már erre próbálkozás. A startup kudarcok cikksorozatban bemutattam egyet. Majd nézd meg azt a cikket is! Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? 4. rész: Bérelheted.hu
Célpiac: Főleg fiatalabb korosztály, de a spórolós felhasználók fogják inkább kihasználni
Konkurencia: Apróhirdetési portálok, de még nincs ilyen weboldal, főleg ami befutott volna (lásd a fent belinkelt startup kudarcos startupot)
Megvalósítás, üzlet:
1. Tervezd meg a weboldalt, legyen benne olyan, hogy értékelni tudják egymást a felhasználók, bérbe adók, és bérlők. Erre egy WordPress megoldás is jó az elején. Classified wordpress theme (vagy plugin) megoldásokat keresd. Nem ismered a WordPress megoldást? Ajánlom figyelmedbe a Minner képzését! Online videós WordPress képzés.
2. Lehessen kiemelni hirdetést, ebből lesz a profitod egy része
3. Készíts hírlevél-feliratkozást
4. Szerződj le nagyobb cégekkel, akik viszont nem bérbe adnak, hanem eladnak termékeket az oldalon keresztül, vagyis reklámokat vesznek tőled. Aki bérbe akar venni, az lehet, hogy később meg is akarja vásárolni a terméket. Pont jó kapcsolódó reklám.
5. Először csak egy vagy két nagyvárosban indítsd el az oldalad.
6. Aktívan kezeld a Facebookot, és ott kommunikáld azt, hogy miért jó a felhasználóknak.
Profitvárakozás:
A kiemelésekből jön először a nagyobb profitod. Később a hirdetők is megjelennek. A saját webshop hozhatja el a legtöbb bevételt, illetve a saját bérbeadós szolgáltatás. A „b” és a „c” ötlet ötvözése lesz a legjobb számodra a későbbiekben.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te szolgáltatásod:
Mindenképpen a biztonságra kell törekedned, így jogi dolgoknak nézz utána, a felhasználók értékelése például olyan löketet ad, hogy a többiek is mernek bérelni dolgokat.
További lehetőségek, bővülés
Ahogyan a többi ilyen apróhirdetés oldal, illetve webshop teszi, úgy te is próbálj meg a környező országokba terjeszkedni.
Soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.
[adrotate banner=”5″]
Fotó: templatic.com