Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? 4. rész: Bérelheted.hu

Igaz, hogy elvileg a berelheted.hu weboldal még mindig működik, vagyis elérhető, de azon valós ajánlatok nem igen futnak. Szóval, több mint féléve nem voltváltozás az oldalon, így már kimondhatjuk a weblap nem üzemel. Tudnod kell, hogy hiába van egy jó ötleted, attól még a kivitelezés a lényeg, és ha nem jól menedzseled a jó ötlet se ment meg a kudarctól. A bérelheted weboldalon a béta jelzés is kint volt, letesztelték, ők úgy látták nem kell ez senkinek. Nézzük meg mi volt a probléma velük, és mit lehet kihozni az ötletből 

Bérelheted.hu
A weboldalra feltölthetted több kategóriába is azt, hogy te mit adnál bérbe, a béta időszak alatt ingyen ki is tehetted. Maga az ötlet jó is volt, mivel ilyen a piacon hiányzik, és jól eltalálták ezt a nagy bérbeadós dolgot, mindenki most megosztáson gondolkodik, Airbnb, Uber…

1. Probléma
Ha nem ismerik a céged, terméked, nem is fognak vásárolni tőled (by Mándó Milán). Ezt most önző módon magamtól idéztem, egyik marketing anyagomból. És sajnos ez a helyzet ennél a cégnél, nem hallott róla elég ember, és így a felhasználók száma nem nőtt. Nem volt megfelelő stratégiájuk erre, ha lett volna, most nem írnék róluk ebben a cikksorozatban. Nagyon kevés ötlet van, ami egyből eladja magát és csak úgy megrohamozzák a felhasználók. Szerinted a Facebook sikeréért mennyi millió dollárt kellett reklámra, marketingre költeniük? Na, de folytassuk a cikket.

2. Probléma
Tálalás. Sajnos a felhasználóknak nem tálalták az oldal előnyeit, se a bérbeadók, se a bérlők számra.

3. Probléma
Egyből az egész országban elindítani egy ilyen szolgáltatást? A legrosszabb ötlet volt. A felhasználók valószínűleg városon, településen belül fogják igénybe venni a szolgáltatást. Nyugodtan elég lett volna csak Budapesten, vagy valamelyik nagyobb városban elindítani a tesztet, és ha jönnek a számok úgy növekedni. Olcsóbb is így reklámozni.

4. Probléma
A marketingbe nem adtak bele valamit sokat.

Hibáztak?
Igen, egy jó ötletet nem tudtak megvalósítani. Sajnos nem mindenki való vállalkozónak ezt tudnod kell. Ha menne a szekér, most nem ebben a cikkben lennének.

Mit lehetne kihozni ebből az ötletből, hogy működjön?
A 12. ötletnél szinte egy az egyben erre gondoltam, amit a bérelheted.hu létrehozott. A mostani probléma leírásokból máris láthatod, milyen dolgok kellenek ahhoz, hogy ez működőképes legyen. Először csak egy városban teszteld le. Tálald sokszor az előnyöket. A média is felkapná az biztos most, hogy az Uber, Airbnb-vel vannak tele a hírek. Az ötlet tehát jó, már csak egy jó marketing és egy jó menedzsment kell hozzá.

A cikksorozat további részei:
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 1. rész: A videós startup
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 2. rész: Coolquest, alkalmi munka portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 3. rész: Videó CV, videó-önéletrajz álláskereső portál
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 4. rész: Bérelheted.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 5. rész: Celeb twittek
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 6. rész: Felsőfokon szakmai blogmagazin
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 7. rész: e-névjegy készítés
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 8. rész: Miteszel.hu
Startup kudarcok – Mit csináltak rosszul? – 9. rész: Codie

Fotó: Bérelheted.hu

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!