43. üzleti ötlet: Csináld meg az európai Wish-t

Az emberek szeretnek spórolni, illetve olcsón vásárolni. Bárhogy nézzük, ha itthon is veszünk valamit, akkor az nagy százalékban kínai termék. Sőt az emberek előszeretettel rendelnek ilyen termékeket is, mert olcsó…  Az ötletbe belevittem egy kis csavart, ami segít neked abban, hogy mikor valóban elkezded a webshopod, akkor még gyorsabban jöjjenek a vevők. Már többen is rendelnek online, így könnyű őket rávenni arra is, hogy például ellenőrzött kínai oldalról rendeljenek. Te pedig ebből profitálni tudsz,.

43. vállalkozás ötlet: Közvetíts kínai, vagy európai termékeket. Legyél te az európai Wish

Alap ötlet, mielőtt elkezdenéd, vagy a 0. lépés:
Jó ötlet lehet először csak Aliexpress partnerprogramban való részvétel, erre egy blog vagy portál létrehozása. 
Az Aliexpress az Alibaba e-kereskedelmi portálhoz tartozik, itt kis mennyiségben is vehetsz termékeket (míg az Alibaba-n főleg vállalkozók vásárolnak 100-1000-1000 darab terméket).
Mit adsz te a weboldaladon? Leírásokat, segítségeket, vám és megrendelési infókat. Termékeket linkelsz be, top listákat csinálsz. Akár fórumot is üzemeltethetsz a weboldalon, így a látogatókat is megtartod, lekötöd a figyelmüket. Ha nőni fog a volumened, úgy nő a profitod is. Az Amazon partnerprogramja mellett az Aliexpress kínálja a legjobb jutalékot. 4%-ot kapsz forgalom után (minden eladás után).
Fontos! Ezt csináld legalább félévig és még ha nullán is jössz ki már kitapasztaltad, hogy mivel tudod megszólítani az embereket, már van közösséged, már látogatott a blogod, marketing csatornáid. És vezesd be a webshopod!
Sőt bevetheted azt a trükköt, amit az Wish csinál: A Wish.com Facebook marketing trükkje napi 3 millió vásárlót eredményez

Továbblépés félév vagy 1 év után:
Miután kitapasztaltad kockázat nélkül tudsz bele vágni abba, hogy valójában egy webshopot üzemeltess. Élnek és virulnak azok a webshopok, akik kínai termékeket közvetítenek. Igen, a vásárlók meg tudják venni Aliexpressen vagy Wishen, de ki akar várni a termékére. Csapj oda a piacnak!

Ugyanez működhet Amazon-on is, szóval úgy is, hogy te először Amazon partner leszel és utána Amazon FBA üzletbe vágsz bele, vagy saját márkás termékkel.

Célpiac: Azokat céloznám meg, akik aktívan vásárolnak online (vagy pl. vateráznak…)
Konkurencia: Néhány oldal már hasonló profillal megjelent, egyik se valami profi és hamar abba hagyták 
Megvalósítás, üzlet:
1. Először is rendelj te is valamit, nézd meg mikorra jön meg, addig építsd fel a weboldalad (WordPress motor is elég.)
2. Lépj be a partnerprogramjukba. > https://portals.aliexpress.com/
3. Készíts leírásokat, videókat. Írj a vám szabályokról (több helyen már elolvashatod)
4. A weboldaladon blogtartalmat is írj. Pl. toplisták, megbízható eladók….
5. Legyen Facebook lapod, sőt Instagrammod, és oda posztolj termékekről képeket, linkekkel….(persze a te követő linked legyen bent, link rövidítővel meg is tudod oldani, hogy esztétikus legyen.
6. Hírlevél feliratkozást csinálj, és küldj hetente egy hírlevelet.
Profit várakozás:
A forgalom 4%-át kapod meg, tehát ezzel kell kalkulálnod. De így is megéri, hiszen neked csak látogatókat kell vinned az ő oldalukra, semmi más költséged nincs, ami a látogatók vásárlásához kapcsolódik.

[adrotate banner=”5″]

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek