Láttál már bizarr Wish.com reklámot? Magyarország is egyik fő célcsoportja az amerikai startupnak, webáruháznak. Gondolnád, hogy amerikai a cég? Igen, de erről később. Szóval biztosan láttál már olyan hirdetést Facebookon, amit fent is látsz a borítóképen, vagy amiket lejjebb megosztottam. Mi bennük a közös? Az, hogy érdekes vagy bizarr, vagy egyedi dolog, tárgy szerepel a reklám hirdetésekben. Például nem tudom, hogy ki vesz olyan övtáskát, amibe a gyerek el tudja végezni a kis és nagy dolgát? Ezt látod az alábbi képen, alatta folytatom.
Mit érnek el? Ezekkel? Hogy rákattintasz, hogy mi ez? Ilyen tényleg van? És már ott is vagy a weboldalon.
Mi a Wish? Mekkora cég?
Egy lengyel és egy kínai informatikus alapította. Peter Szulczewski a Google-nél dolgozott, míg a másik alapító Danny Zhang a Yahoo-nál. Először a Wish egy olyan oldalként indult, amibe az emberek feltölthették volna mi a kívánságuk, vagy ajándékötleteket osztanak meg egymással, és az oldalon történő egymás közötti tranzakciókból ők lecsípnek egy kicsit. Ez nem jött be, nem lett robbanásszerű. Közben viszont figyelték az adatbázist, statisztikát vezettek arról, hogy ki mit néz meg. És rájöttek egy érdekességre, hogy bár az emberek rá-rá kattintottak az érdekes, egyedi termékekre, de közben impulzusvásárlóként viselkedtek, és a „normál” termékeket is megvették. Erre alapozva átalakították az üzleti modellt. Rájöttek, hogy összekötik a kínai gyárakat a felhasználókkal, és ebből veszik le a jutalékot. 15%-ot, minden vásárlásból. Na és itt jött a marketing trükk, de még először egy két érdekes információ a cégről: 2013-ban indult, és 2015-ben már az Alibaba és az Amazon is 10 milliárd dolláros felvásárlási ajánlattal környékezte meg a céget, akik erre nemet mondtak. A céget közben megkörnyékezték a befektetők is, akik az elmúlt években 1,3 milliárd dollárt helyzetek ki a startupba. Kell is a tőke, mert csak a tavaly karácsonyi kampány alatt 100 millió dollárt költöttek Facebook reklámra.
A Wish marketing trükkje
Kihasználták a Facebook okos algoritmusát, és természetesen összekapcsolták a sajátjukkal is. Ezután már csak annyit kellett csinálniuk, hogy főleg a bizarr, érdekes termékeiket reklámozzák. A felhasználók ahogyan a lájkvadász cikkekre, úgy ezekre a termékekre is kattintottak. És bár nem ezeket a termékeket vették, de az olcsó és virális reklámok segítségével a cég weboldalának és applikációjának a látogatottsága az egekbe szökött. A felhasználók már ott voltak az oldalon, és más termékeket is vásároltak, mondjuk furókészletet, locsolócsövet, vászonképet… A FB algoritmusa pedig még inkább megkönnyítette a dolgukat, mert olyan termékeket ajánl a felhasználóknak, amiket nagy valószínűséggel megvásárolnak (A Facebook algoritmus működéséről a Minner Facebook marketing videós oktatásában még több információt hallhatsz). Ma már napi 3 milliónál is több vásárlót szolgálnak ki.
További ilyen példák:
Hasonló karriert futott be ez az illető is egy webshoppal:
Emlékszel még arra a Minneres cikkre, hogy bátran vállalkozz, mert nem biztos, hogy azzal leszel sikeres, amivel elindulsz? Erre a legjobb példa Trevor Chapman. A napelemeket telepítő cégénél úgy érezte sokat dolgozik, kevés a pénz is, és még a családjával sem lehet. Gondolt egyet, és elindított egy webshopot, amiben kínai kütyüket, termékeket árult, mint amit fent a képen is látsz. Aztán már nem úgy folytatódik a sztori, mint a legtöbb új cégnél, mert 3 hónap alatt annyi bevétele lett, hogy fel is vásárolták 10 millió dollárért. Pedig csak annyit csinált, hogy mindent automatizált, online összekapcsolt. Na nézzük is mit csinált: A cikket itt tudod elolvasni: Kínai cuccokat árult az USA-ban és 3 hónap alatt 200 dollárból csinált 1 milliót, majd 10 millióért eladta az egész bizniszt
Forrás: Crunchbase.com, WishAdGuesses/Twitter