A Wish.com Facebook marketing trükkje napi 3 millió vásárlót eredményez

Láttál már bizarr Wish.com reklámot? Magyarország is egyik fő célcsoportja az amerikai startupnak, webáruháznak. Gondolnád, hogy amerikai a cég? Igen, de erről később. Szóval biztosan láttál már olyan hirdetést Facebookon, amit fent is látsz a borítóképen, vagy amiket lejjebb megosztottam. Mi bennük a közös? Az, hogy érdekes vagy bizarr, vagy egyedi dolog, tárgy szerepel a reklám hirdetésekben. Például nem tudom, hogy ki vesz olyan övtáskát, amibe a gyerek el tudja végezni a kis és nagy dolgát?  Ezt látod az alábbi képen, alatta folytatom.

Mit érnek el? Ezekkel? Hogy rákattintasz, hogy mi ez? Ilyen tényleg van?  És már ott is vagy a weboldalon. 

Mi a Wish? Mekkora cég?

Egy lengyel és egy kínai informatikus alapította. Peter Szulczewski a Google-nél dolgozott,  míg a másik alapító Danny Zhang a Yahoo-nál. Először a Wish egy olyan oldalként indult, amibe az emberek feltölthették volna mi a kívánságuk, vagy ajándékötleteket osztanak meg egymással, és az oldalon történő egymás közötti tranzakciókból ők lecsípnek egy kicsit. Ez nem jött be, nem lett robbanásszerű. Közben viszont figyelték az adatbázist, statisztikát vezettek arról, hogy ki mit néz meg. És rájöttek egy érdekességre, hogy bár az emberek rá-rá kattintottak az érdekes, egyedi termékekre, de közben impulzusvásárlóként viselkedtek, és a “normál” termékeket is megvették. Erre alapozva átalakították az üzleti modellt. Rájöttek, hogy összekötik a kínai gyárakat a felhasználókkal, és ebből veszik le a jutalékot. 15%-ot, minden vásárlásból. Na és itt jött a marketing trükk, de még először egy két érdekes információ a cégről: 2013-ban indult, és 2015-ben már az Alibaba és az Amazon is 10 milliárd dolláros felvásárlási ajánlattal környékezte meg a céget, akik erre nemet mondtak. A céget közben megkörnyékezték a befektetők is, akik az elmúlt években 1,3 milliárd dollárt helyzetek ki a startupba. Kell is a tőke, mert csak a tavaly karácsonyi kampány alatt 100 millió dollárt költöttek Facebook reklámra.

A Wish marketing trükkje

Kihasználták a Facebook okos algoritmusát, és természetesen összekapcsolták a sajátjukkal is. Ezután már csak annyit kellett csinálniuk, hogy főleg a bizarr, érdekes termékeiket reklámozzák. A felhasználók ahogyan a lájkvadász cikkekre, úgy ezekre a termékekre is kattintottak. És bár nem ezeket a termékeket vették, de az olcsó és virális reklámok segítségével a cég weboldalának és applikációjának a látogatottsága az egekbe szökött. A felhasználók már ott voltak az oldalon, és más termékeket is vásároltak, mondjuk furókészletet, locsolócsövet, vászonképet… A FB algoritmusa pedig még inkább megkönnyítette a dolgukat, mert olyan termékeket ajánl a felhasználóknak, amiket nagy valószínűséggel megvásárolnak (A Facebook algoritmus működéséről a Minner Facebook marketing videós oktatásában még több információt hallhatsz). Ma már napi 3 milliónál is több vásárlót szolgálnak ki.

További ilyen példák:

Hasonló karriert futott be ez az illető is egy webshoppal:

Emlékszel még arra a Minneres cikkre, hogy bátran vállalkozz, mert nem biztos, hogy azzal leszel sikeres, amivel elindulsz? Erre a legjobb példa Trevor Chapman. A napelemeket telepítő cégénél úgy érezte sokat dolgozik, kevés a pénz is, és még a családjával sem lehet. Gondolt egyet, és elindított egy webshopot, amiben kínai kütyüket, termékeket árult, mint amit fent a képen is látsz. Aztán már nem úgy folytatódik a sztori, mint a legtöbb új cégnél, mert 3 hónap alatt annyi bevétele lett, hogy fel is vásárolták 10 millió dollárért. Pedig csak annyit csinált, hogy mindent automatizált, online összekapcsolt. Na nézzük is mit csinált: A cikket itt tudod elolvasni: Kínai cuccokat árult az USA-ban és 3 hónap alatt 200 dollárból csinált 1 milliót, majd 10 millióért eladta az egész bizniszt

Forrás: Crunchbase.comWishAdGuesses/Twitter

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később