44. üzleti ötlet: Licitvadászok, raktárból profit

Megvan az a sorozat, hogy Licitvadászok? Nos, ebben a sorozatban a nem fizető bérlők raktárait értékesítik. A raktáros cégnek is jó, hiszen bevételhez jut, az aukción résztvevők pedig kincsekhez juthatnak, profitálhatnak belőle. Térjünk is rá a raktárakra. Már itthon is egyre több cég foglalkozik vele, vagyis főleg magánszemélyek bérelhetnek kisebb helységeket, saját kulcsot kapnak, csak ők férnek hozzá meghatározott havidíjért csérébe. Sok fiatal úgy költözik ki külföldre, hogy ilyen helyeken helyezi el a holmiját, de sok devizahiteles is kisebb lakásba kényszerült, így a fölösleges cuccaikat ilyen bérelhető raktárhelyiségekbe helyezi el. De ez csak az egyik szegmens, a “b” ötlet részben egy másik megközelítést is olvashatsz. Lássuk!

Figyelem ez az ötlet is frissítve, aktualizálva lett 2018-ban, mert 2015 májusa óta (ekkor került fel ez az ötlet) újabb trendek kerültek a látóterembe és természetes új ötletek is jöttek ezzel kapcsolatban.

44. vállalkozás ötlet: Raktárhelyiség bérbeadása magánszemélyeknek, külön kialakított helyiségekben, vagy egy másik ötlet

a, ötlet:
Már meglévő cégek ötletét másoljuk most:
Két céget is vehetsz példának: A piacvezető selfstore.hu és a legnagyobb konkurense a euroministorage.hu. A Selftore árbevétele tavaly (2017-ben)  500 millió forint volt!, amiből 112 millió adózott eredmény (profit).
A kisebb 2-7 négyzetméteres raktárak bérleti díja 1500-3000 Ft/hó. A többség ezt veszi igénybe. A Selfstorage-nál például már több 1000 ügyél veszi igénybe ezt a szolgáltatást, átlag 15 nm-es helységeket bérelnek. A cég folyamatosan bővít. A piac még nem telített, vidéki nagyvárosokban is van rá igény, jelenleg a piac 60%-a van lefedve, van még tehát bővülési lehetőség.
b, ötlet:
Ha raktárak, akkor egyből eszembe jut az ún. fulfilment szolgáltatás. Aminek az a lényege, hogy a webáruházaknak egy cég raktárat és logisztikát biztosít. Tehát akár több kisebb-nagyobb webshopnak is. Nemzetközi piacon az Amazon csinál ilyet (Fullfilment by Amazon), itthon pedig a Webshippy. 
Ezek a cégek valójában a logisztikát, vagyis a csomagolást, adminisztrációt, csomagküldés megszervezését is megcsinálják a webshopok helyett. Polcokat, vagy raklapokat bérelnek a webshopok.
Van is egy plusz ötletem ehhez. Ha meg tudod oldani, akkor érdemes ezzel az ötlettel is összekapcsolni: 150. ötlet – több webshopokhoz tartozó offline bolt üzemeltetése – Kattints, mert…
Huhh, ezzel aztán igazi ütős ötlet lesz.

Célpiac: “a” ötlet esetében Főleg magánszemélyek, de a “b” ötlet esetében webshopok
Konkurencia: A piacvezető selfstore.hu és a legnagyobb konkurense a euroministorage.hu
Marketingben még eléjük lehet kerülni, ha a weboldalra kiírod az árat, akkor meg főleg. Sok helyen láttam azt hiányosságnak, felhasználói panaszként.
Megvalósítás, üzlet:
1. Ehhez az ötlethez mindenképpen kell raktár. Szóval költségesebb, mint bármelyik. Érdemes lehet kooperálni egy kihasználatlan raktár tulajdonosával. És együtt belevágni. Ne félj elmondani neki az ötletet!
2. Weboldalt készíts, ÍRD ki az árat, költségeket…
3. Kezdd el promózni, reklámozz a külföldre készülő magyarokra. Hirdess a városokban, szórólapokkal, illetve online….
4. Aktivizáld a Facebook lapod, készíts Instagram fiókot, és rakj fel képeket, arról is, hogy a bérlőid általában milyen tárgyakat helyeznek el nálad (persze kérj engedélyt a bérlődtől).

Profit várakozás:
Bevallom ezt nehezebb kikalkulálnom, hiszen a piacot annyira nem ismerem, a Selfstorage-ból kiindulva nagyon is jövedelmező ötletről van szó, hiszen folyamatosan bővülnek.

A Licitvadász dologra most nem térnék ki. Nehezebb azt megvalósítani, de ha beleírod a szerződésbe, hogy 6 hónap nem fizetés után kötbért fizet, vagy elárverezitek…

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek