50. üzleti ötlet: Airbnb vállalkozás ötletek – frissítve!

Az 50. ötlet után sincs megállás.  Egy picit keretet adva a cikksorozatnak az 1. ötlethez lesz kapcsolódó az 50. üzleti, vállalkozás ötlet, vagyis az albérletpiachoz, illetve az Airbnb-hez. Az elsőben az volt az alapfelvetés, hogy te segítetted kiadni a magyar lakástulajdonosoknak hosszútávra külföldieknek az albérleteket, tehát közvetítőként lépsz fel. Most is hasonló ötlet lesz. Biztosan hallottál már az Airbnb oldalról. Sokan használják már itthon is, sőt már a piac eléggé kialakult. Rengeteg profi kiadó van, továbbá az Airbnb mellett a Bookingra is feltöltögeti az ajánlatokat.

Figyelem! Ez az ötlet 2019-ben aktualizálva lett!

50. vállalkozás ötlet: Airbnb szakember, közvetítő a lakáskiadók és az Airbnb között, egyéb ötletek

Mikor 2019-ben írom a frissített ötletet (2015-ben jött ki az első verzió), akkor már az Airbnb láz kicsit alábbhagyott, vagyis már nem western időszakban vagyunk. Ez neked is jó, mert mind jogilag, mind piacilag amit már lehetett leteszteltek előtte korábban. Tovább új trendek alakultak ki, amit itthon még nem aknázott ki senki. Ami megfigyelhető:

  • Van jó néhány meglévő Airbnb-s, akik megunták már, de azért még csinálják.
  • Vannak, akik nagyon profit érnek el, akár 5-10 lakást is üzemeltetnek
  • Havi 186 ezret hoz egy átlagos pesti Airbnb-lakás – index.hu
    Több éves kutatás ért véget, ami a hazai Airbnb piacot vizsgálta. Kiderült, hogy főleg a 3 csillagos hotelek kárára nőtt az Airbnb piac. Itthon már 42 000 férőhellyel rendelkezik az Airbnb, a hotelek ezzel szemben 45 000-rel, tehát látszik, hogy lassan behozza a rövid távú lakáskiadás a hotelek férőhelyszámait. Bár kihasználtságban még mindig kétszer annyit rávernek a hotelek az Airbnb-s lakásokra. A budapesti Airbnb-s lakások több mint felét olyanok üzemeltetik, akik egyszerre több mint kettő lakást is kiadnak ilyen módon. További információk az index cikkében. 
  • Több belső budapesti kerületben (elsőként a VII.) 2019-es újdonság, hogy csak akkor lehet Airbnb-t üzemeltetni, ha a lakóközösség rábólint
  • Airbnb, rövid távú lakáskiadás szabályok itt
  • És ami újdonság még! Az idősebb lakáskiadók piaca nő most a leggyorsabban
    A tengerentúlon már az idős korosztály is belépett a lakáskiadók piacára, sőt ez növekszik most a leggyorsabban. Továbbá ők rendelkeznek a legjobb értékelésekkel is.
    Milyen érdekes igaz? Hát nem véletlen ennek a piacnak fellendülése. Egyre nagyobb probléma az elöregedett társadalom. Ez pedig egy jó alternatíva. Nemrég írtam egy albérlet kiadós példáról is, amikor idősek fogadnak be 18-35 év közöttieket maguk mellé. Az sem rossz üzleti modell, nyugdíjasokhoz közvetíteni bérlőket. Itt is valami hasonló lesz az ötlet! Olvasd tovább!

Ötletek ezek alapján:

  • Akik megunták a bizniszt, ők tovább adhatnák és ezen még keresnének is. Nemcsak ők természetesen, hanem te is! Eladnák a lakást (vásárlás) plusz a felfuttatott Airbnb-s profilt. Ennek a közvetítésében segítenél te, akár személyesen, akár erre létrehozva egy közvetítő oldalt. Segítesz a jogi ügyekben, az átadásban….
    1,5-2 milliót is érhet egy jól befuttatott lakáskiadói Airbnb-s profil, fiók.
  • Természetesen még erre épülve lehet az, hogy bizony sokan lennének még mindig azok, akik leadnák, kiszerveznék az üzemeltetést is. Bár nem válnak meg a piactól, de kiszervezik. Hidd el, aki benne van tudja, hogy mennyi munka van vele és a 10-20%-os üzemeltetési díjon bizony el fog gondolkodni.
  • Hm idősek? Lakáskiadók?
    Milyen érdekes igaz? Ez fent volt az előző blokkban. Az idős házigazdák sokkal jobb értékeléseket kapnak, mint a fiatalok, jobb házigazdának tartják őket a vendégek. Erre a piacra is lehet építeni, mivel az idős házigazdáknak kellhet szakértő, aki kezeli az online megjelenéseket, foglalásokat (bevásárlás….), míg ők a vendégekkel foglalkoznak.
    Nem is réspiacnak hívnám, inkább kék óceán piacnak.
  • Vagy keresel olyan lakáskiadókat, akik éppen albérlőt keresnek, felveted nekik az Airbnb lehetőségét, elmondod, hogy te segítesz a nyelvi korlátok áthidalásában. Ezért te a napidíjból 10%-ot kérsz. Cserébe te írod meg a hirdetést, beszélsz a foglalókkal… Például vidéken még kevés ilyen hely van, így érdemes rájuk koncentrálni.

Lesz olyan, akinek tippet adsz, és téged kikerül, nincs szüksége a te szolgáltatásodra, de elég 20 olyan lakástulajdonost találnod, akinek felcsillan a szeme!

Célpiac: Albérlet kiadók, apartmanok
Konkurencia: közvetítéssel nem sokan foglalkoznak, van piacod
Megvalósítás, üzlet:
1. Nyelvet beszélj, német és angol ajánlott
2. Ismerd meg az Airbnb felépítését, kezelését…
3. Keress olyan albérlet tulajokat, akik ki szeretnék adni lakásukat. Illetve vidéken apartman tulajokat keress. Továbbá az idős közönséget is érdemes lehet megfognod!
4. Mutasd meg nekik, hogy  10-25000 Ft -ot kérhetnek egy-egy éjszakáért a külföldiektől Airbnb-n keresztül. Tehát ebből havi 150-400 ezer forint bevételük származhatna.

Profit várakozás:
A 4. pontban leírt összegből te 10%-ot teszel zsebre. Megéri? 20-30 lakást, szobát viszel egyszerre. Havi 400 ezer forint. Persze lesz olyan, aki saját maga megoldja, és nem kell a te szolgáltatásod. De az országban találsz 20 olyan lakástulajdonost, akinek te tudsz segíteni?

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap! Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

[adrotate banner=”5″]

Forrás: Airbnb statistics
Fotó:  Sonnie Hiles /Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek