53. üzleti ötlet: Időbarter, munkabarter. Egy új fizetési eszközt tudsz így bevezetni

Igaz, hogy én nem szeretem a barter megoldásokat, hiszen az gazdaságilag nem visz előre, mégis mikro szinten hasznosak lehetnek, és az emberek spórolhatnának vele. Mint tudjuk, az idő pénz. A következő ötletem tehát ebből indul ki.

Figyelem! Ez az ötlet 2018 és 2019-ben is aktualizálva lett. Döbbenet egyébként, hogy ezt már 2015-ben megírtam.

Repül az idő, ha már időről szól a cikk.

53. ötlet: Időbarter weboldal, add bérbe az idődet, és te is kapsz érte időt, amit felhasználhatsz

Több megközelítése is létezik az ötletnek.
Az első legyen egy olyan portál, ahol a magánszemélyek/cégek/munkavállalók feltehetik, hogy mit tudnak felajánlani barterbe, és ezért mit szeretnének. Így az oldalon akár az is megoldható, hogy egyszerre több ajánlatot úgy összekapcsol, hogy azok mindegyike teljesüljön.
Másik megközelítés, ami talán egyszerűbben kivitelezhető, hogy a barterért cserébe mindenki kap valamilyen egységet, pl. időegységet. Így lesz egy ún. pénz is a háttérben, de még sincs pénzmozgás. Ez segíti a munkák közvetítését. Ő felajánl valamit, más pedig az idejével tudja “kifizetni”, ha azt az adott terméket/szolgáltatást szeretné. Utóbbival egy probléma van csak, valamit nem lehet időben mérni, bár mindent át lehet számolni, most meggyőztem magam.
Például: Én  4 órámat rászánom a te marketingedre. Kapok 4 órányi időt tőled. A 4 órámból felhasználók 30 percet, mert egy könyvelőtől kérdeztem valamit. 2 órát mondjuk mert, valaki segített videót vágni. Maradt 1,5 órám még, de közben vállalhatok valamit, amihez értek és gyűjthetem az órákat.

Miből lesz a bevétel?

Egyrészt szedhetsz a regisztrációért díjat, vagy havidíjat. Lehet olyan is, hogy csinálsz prémium részt, ahol több funkciót kaphatnak a felhasználók, amiért még többet kell fizetniük. Egyéb reklámokból, rendezvényszervezésből is lehet bevételed. Az egyéb reklám az érdekes. Sokszor megeshet, hogy nem a barter megoldást választja a felhasználó, hanem inkább egy másik cég ajánlatot fogadja el, ami viszont ott szerepel reklámban nálad. Sok cégnek lehet ez a “belépő terméke”, és utána upsell termékekkel bombázza a barter megállapodásban “megszerzett” ügyfelet.
Egyébként honnan lesz alap idő az egészben? Én adnám nekik ajándékba. Például, az elején a regisztrációért X óra, aztán ha megosztják az idővonalukon X órát kapnak…

+ötlet a megvalósításra – Kriptovaluta
Ha már itt vagyunk a kriptovaluták korában, akkor ezzel is összekapcsolható. Akár megmaradhat, hogy időt kap, de akár valamilyen erre kitalált kriptovaluta is lehet.
Van egy magyar csapat, a Mikron, akik háttérrendszer tudnának neked ehhez adni. Vagyis elszámolást, kriptovalutát kaphatnának a felhasználók, amit ugyanúgy beválthatnak az oldalon belül, de akár el is adhatják és forintosíthatják.

Célpiac: Reklámozók közül szakemberek, szakember közvetítő portálok
Konkurencia: Kiemelkedő konkurenciáról én nem tudok, még senki sem épített erre nagy felhasználóbázist.
Megvalósítás, üzlet:
1. Készítsd el a weboldalad, itt viszont kell jó programozói tudás, hiszen kell valami jó elszámolási rendszer, ami méri, hogy ki hány órát dolgozott, és azért ő mit tud majd igénybe venni, mennyi “időpénzt” kap…
2. Akár értékelő rendszert is, vagy véleményező rendszert is bevezhetsz, mégis tudják a felhasználók, hogy adott illető tényleg érte ahhoz, amit kiírt.
3. Miután kialakult melyik területre keresnek többen is bartermunkát, úgy már körvonalazódni fog, ki is reklámozhat nálad.
4. Persze a sima egyszerű google adsense bevétel is az elején rásegít majd a dolgokra.
5. Ha ehhez még applikációt is készítesz, akkor pedig még inkább számíthatsz nagyobb google bevételre.

Profit várakozás:
Lehet, hogy félévig nem sok profitot fogsz látni, de később a kiemelt hirdetésekből, google hirdetésekből havi 200-500 ezer forintot is kereshetsz, ha nem többet. Ez pont olyan, amit külföldre is tovább tudsz vinni, igazi startup ötlet, illetve el is tudsz adni jó pár millióért (lehet még dollárban is).

Vicces, de itt pont az idő, ami sokba fog kerülni neked, szóval türelmesnek kell lenned, míg profitra fordul az ötlet. További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

[adrotate banner=”5″]

Fotó: sxc.hu

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek