A könyvírás mint üzlet. Tippekkel készültem, hogy megjöjjön a kedved a könyvíráshoz. Tedd fel magadban a kérdést! „El tudok adni napi 5 könyvet egyedül vagy 15-öt könyvesboltokon keresztül (online/offline)?” Ha eddig nem gondolkodtál saját könyvben, akkor ezután biztosan megfordul a fejedben. Még mindig nagyon sokan olvasnak könyveket, legyen az szakmai vagy regény…, így igenis elég jó piacod lesz, csak meg kell találnod a témát.
6. vállalkozási ötlet: Könyvírás, magán könyvkiadás
Tudtad, hogy Angliában a lakosság több mint 40%-a szeretne könyvírásból megélni? Tudni kell, hogy ez is egy szakma, könyvet írni nem is olyan könnyű, az emberi lustaság közbeszól. Itt van viszont jó példaként Oravecz Nóra. Ő a sikereit annak köszönheti, hogy jól menedzseli magát. A blogját naponta több ezren olvassák és csak úgy ontja magából a könyveket. De több területen is lehet látni jó példákat. Menj csak be a könyvesboltokba és nézz körül a magyar szerzők környékén. Ha valaki viszont saját magánkiadásban gondolkodik, akkor még nagyobbat is szakíthat, mint egy átlagos szerző, ha egy kicsit kitanulja a marketinget.
Na, de várjunk csak! És ez? Motiválni fog: Így kereshetsz egy év alatt 124 millió forintot csak könyvekkel!
Miről írj könyvet?
Van néhány tippem.
- Menj be egy könyvesboltba és inspirálódj. Meg fogsz döbbenni, milyen könyvek vannak. És azt fogod mondani: “Héé, ez nekem is menne.”
- Ha egy ütős és érdekes ötletre vágysz: 47. ötlet – közösségi könyvírás
- Ez sem rossz ötlet: Ilyet még nem láttam! Zseniális! Így adj el egy szinte üres könyvet!
- Egy új kondis, fitness, étrendes, applikációkról szóló… könyv? Miért ne?! Mindig van, aki új egy adott területen, vagyis “újszülött”. Mint te most a könyvkiadás piacán. Nem? Mindig lesz kinek írni.
Blogból könyv?
Igen! Egyszer olvastam egy jó tippet egy külföldi blogban, ami annyira evidens, hogy megtetszett. A tipp az volt, hogy írj úgy blogbejegyzéseket, hogy abból akár később könyv is lehet. Én így kezdtem neki az egyik cikksorozatomnak. Azt bele is fogom tenni a könyvembe, természetesen kibővítve, átírva… de már milyen jó vázlatom van, igaz? Ez igaz lehet bármire, de akár azt is lehet, amit a 47. vállalkozási ötletben leírtam – tudod, a közösségi könyvírás.
Célpiac: Könyvvásárlók. Ki olvas ma könyvet? Hm… láttad, milyen tömeg van a könyvesboltokban? Akkor ez pipa.
“Szállítók”, partnerek:
Könyvkiadók, lektorok, ők segítenek neked elvégezni a munkát. Nem kell hozzá az, hogy nyelvzseni legyél, nézd meg a Minner.hu-t, itt-ott van hiba, de már rá van szabadítva az oldalra egy korrektúrázó, aki folyamatosan javítja a cikkeket.
Konkurencia: Minden író, de valójában aki könyvet olvas, szeret többet is megvenni.
Megvalósítás, üzlet:
1. Válaszd ki, milyen területen akarsz írni – ez az első lépés.
2. Alakítsd ki, hogy ehhez milyen blogra van szükséged (vagy más egyéb eszközre), itt miről fogsz írni, ami jól bevezeti a későbbi könyvedet – ez lesz a felvezető.
3. Írjál sok tartalmat, szerezz követőket, beszélgess velük, fórumozz, Facebookozz,.., vagyis építsd ki a közönséged!
4. Akár a könyvedet is elkezdheted írni 1-2 fejezetig a blogodba, nézd meg, mit szólnak hozzá, várnák-e a folytatást…itt már el is dől, hogy csináld-e tovább, vagy ne.
5. Találkozz az olvasóiddal, sőt ajánld fel nekik, hogy ők is beleszólhatnak a folytatásba.
Marketing: Ezernyi ötletem lenne, de a legjobb az, ha egy olyan szerző recepjét írom le, aki évente 100 millió forintot keres belőle:
Mark Dawsonról van szó. Mit csinál, hogy ilyen sok pénzt keres?
- Először is ügyes marketinges. Rájött, hogy a könyvírás mellett értenie kell ehhez is. Nemcsak a személyes márkaépítésre helyezi a hangsúlyt, hanem a könyveit online marketingen keresztül értékesíti. Költ is rendesen reklámra.
- Az egyik ötlete, hogy kapsz ingyen könyvet, csak add meg az email címed (ebook). Ezek persze olyan könyvek, melyekből szeretnél többet is elolvasni tőle.
- Az email érdekessége, hogy tudsz külön rájuk hirdetni pl. Facebookon (általában ugyanazt az emailt adják meg, amit ott használnak). És ő sokat költ reklámra, 370 dollárt naponta, de több mint dupla megtérüléssel számol (megjegyzem azt, hogy átszámolva négyszeres megtérülése van). Mindent tud a felhasználóiról, olvasóiról.
- Blogol.
- Minden levélre válaszol.
- Közönségtalálkozókat szervez.
- Íróknak tart szemináriumokat, tanácsokat ad…
Profitvárakozás:
10 ezer eladott példánynál már nagyobb bevételed is lehet, kb. 3-10 millió forint, de ennél sokkal több is. Olvasd tovább! Tv-s szereplésekből is lehet szakítani, illetve a blogod forgalmából még inkább.
Egyre népszerűbb a szerzői könyvkiadás. Keress rá! A Minner hamarosan elkészülő könyvét is így adom ki. Pár tízezer forintba kerül, hogy kapjon ISBN számot; a tördelés és lektorálás is megvan 30-50 ezer forintból. Ezután már csak a 350-500 Ft/könyv nyomtatási költség és természetesen a hirdetési költség lesz a számottevő. Nem sok, igaz? Én is megdöbbentem, ha azt számolom, napi pár darab eladásából így elég nagy profitra lehet szert tenni. Én azt számoltam, hogy napi 3-5 könyvet tudok majd eladni átlagban, ami már napi fix 10-15 000 forint bevételt jelent. Hát még azután, miután bejuttatom a boltokba. Először természetesen saját magam értékesítem. És a legjobb az egészben, hogy csak 5% az áfatartalom a könyvön.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te üzleted:
Újságokban leközölsz egy-egy fejezetet, vagy részt, illetve írsz valamilyen szakmai részt…
További lehetőségek, bővülés
Arra, hogy megfilmesítenék kevés az esély, de ki tudja. További bevételed lehet az egyedi szponzorokból… Az 5. pontban amikor azt írjuk, hogy ajánld fel a követőidnek, hogy beleszólhatnak a folytatásba, az üthet a legnagyobbat, akár erre külön céget is érdemes lehet alapítani, több írót bevonva. A felhasználókat érdekelheti.
Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.
További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.
[adrotate banner=”5″]