Józanul a kocsmában – Változik az alkohol biznisz

10-15 éve még elképzelhetetlen volt alkohol és cigaretta nélkül elindulni az éjszakába, ma azonban egyre kevésbé furcsa ha valaki nem iszik. Átmenetileg a pandémia éveiben ugyan megnövekedett az alkoholfogyasztás, azonban az utóbbi időben valami változott. Nekem is feltűnt, hisz egyre több videóval találkozok, ahol arról számolnak be, hogy csatlakoztak a “sober curious” mozgalomhoz, azaz józan(abb) életvitelhez. Ők azok, akik tudatosan kevesebbet, vagy egyáltalán nem fogyasztanak szeszt. Persze ez nem minden fiatalra igaz, de figyelemre méltóak az alábbi számok

A felmérések szerint tényleg kevesebbet iszunk:

  • A Berenberg Research kutatása szerint a Z generáció alkoholfogyasztása 20%-kal alacsonyabb, mint a millenniumi generációé. 
  • Az ausztráliai New South Wales Egyetem által végzett felmérés azt találta, hogy a 18-24 évesek 44%-kal kevesebbet isznak (forrás: globalnews.ca).
  • Warner Boin kaliforniai sommelier privát kutatást is végzett minek okán látványosan csökkent a borfogyasztók száma. A megkérdezettek fele egészségügyi okokra panaszkodott, az alkoholt “folyékony méreg”-ként, vagy “2024 cigarettája”-ként emlegetik, ráadásul a másnapi panaszok is ellene szólnak a bormámoros estéknek. 
  • A Gallup felmérése arra jutott, hogy a fiatalok szerint a kis mértékű alkoholfogyasztás is árt
  • a CGA’s outlet index online felméréséből pedig olyan válaszok születtek, miszerint a régimódi típusú kocsmákat barátságtalannak tartják, és nem alkohol központú, hanem közösségi élmény teremtő programokra vágynak (pl.: (élő) zenei koncert, karaoke, tematikus estek, játék és gaming lehetőségekkel)

Másra vágynak, azonban nem szeretnének kimaradni a baráti programokból. Szerinted érdemes lehet rájuk (Tudatos józanok) kiszolgálására vállalkozást építeni? 

A Jack Daniels whiskey-ről híres cég a Brown-Formen így reagál a alkohol biznisz megpróbáltatásaira: Idén tavasszal bezárja hordógyártó üzemét a cég, az eszközeiket eladják, és ezentúl külsős beszállítótól rendelik majd a hordókat. Persze ez leépítéssel is jár, cirka 210 munkavállalót küldenek el. Elmondásuk szerint a megspórolt összeget (~70-80 millió dollárt) a növekedéshez szükséges stratégiára fordítják majd. Érdekes döntés, főként azért, mert nehézségek oka a megváltozott fogyasztói szokásokból ered (kevesebben isznak alkoholt, idősek pedig pont a szeszen spórolnak).

Túlmutat ma már a választék az alkoholmentes sör vagy bor kínálaton, mutatjuk mivel rukkoltak elő az italgyártók:

A cikket teljes terjedelmében a Minner Előny tagok olvashatják. Kerülj előnybe! Megnézzük még, hogy a piacon milyen alkoholos és nem alkoholos trendek, próbálkozások vannak, vagyis hogyan reagál a piac erre a jelenségre.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Olvasnál még? Itt a cikkajánló:

Forrás:
https://telex.hu/eletmod/2024/09/11/fiatalok-csokkeno-borfogyasztas-alternativ-italok-alkoholmentesitett-borok-verjus-must
https://minner.hu/kombucha-hard-seltzer-kraftsor-trendek-melyikbe-eri-meg-belevagni/
https://minner.hu/egy-uj-italkategoriat-teremtettek-tobb-tizezer-palack-fogy-evente-a-cselesbol/

https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2025/01/jack-daniels-leepites?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0jBdPJ9AZ53I3_dxoCr3UZ0QBBXPmV4uVJb9tYzL1av6PtdAhzbMNu8Vk_aem__-tSrKZj5YfytJM1Gi4G5A#google_vignette

Kép: Canva

Pál Bettina
Pál Bettina
Fellobbantom benned a vállalkozói tüzet! Az üzleti világ legizgalmasabb történéseit kutatom, hogy megmutassam, mit tanulhatunk belőlük – és hogyan fordíthatjuk őket a vállalkozásod javára. Különösen akkor érzem magam elememben, ha a szervezetfejlesztés, a pszichológia és a filozófia találkozási pontjairól beszélhetek. Hiszem, hogy a siker kulcsa az új perspektívák felfedezése – és ebben én leszek az iránytűd!

Kapcsolódó cikkek