10-15 éve még elképzelhetetlen volt alkohol és cigaretta nélkül elindulni az éjszakába, ma azonban egyre kevésbé furcsa ha valaki nem iszik. Átmenetileg a pandémia éveiben ugyan megnövekedett az alkoholfogyasztás, azonban az utóbbi időben valami változott. Nekem is feltűnt, hisz egyre több videóval találkozok, ahol arról számolnak be, hogy csatlakoztak a “sober curious” mozgalomhoz, azaz józan(abb) életvitelhez. Ők azok, akik tudatosan kevesebbet, vagy egyáltalán nem fogyasztanak szeszt. Persze ez nem minden fiatalra igaz, de figyelemre méltóak az alábbi számok.
A felmérések szerint tényleg kevesebbet iszunk:
- A Berenberg Research kutatása szerint a Z generáció alkoholfogyasztása 20%-kal alacsonyabb, mint a millenniumi generációé.
- Az ausztráliai New South Wales Egyetem által végzett felmérés azt találta, hogy a 18-24 évesek 44%-kal kevesebbet isznak (forrás: globalnews.ca).
- Warner Boin kaliforniai sommelier privát kutatást is végzett minek okán látványosan csökkent a borfogyasztók száma. A megkérdezettek fele egészségügyi okokra panaszkodott, az alkoholt “folyékony méreg”-ként, vagy “2024 cigarettája”-ként emlegetik, ráadásul a másnapi panaszok is ellene szólnak a bormámoros estéknek.
- A Gallup felmérése arra jutott, hogy a fiatalok szerint a kis mértékű alkoholfogyasztás is árt,
- a CGA’s outlet index online felméréséből pedig olyan válaszok születtek, miszerint a régimódi típusú kocsmákat barátságtalannak tartják, és nem alkohol központú, hanem közösségi élmény teremtő programokra vágynak (pl.: (élő) zenei koncert, karaoke, tematikus estek, játék és gaming lehetőségekkel)
Másra vágynak, azonban nem szeretnének kimaradni a baráti programokból. Szerinted érdemes lehet rájuk (Tudatos józanok) kiszolgálására vállalkozást építeni?
A Jack Daniels whiskey-ről híres cég a Brown-Formen így reagál a alkohol biznisz megpróbáltatásaira: Idén tavasszal bezárja hordógyártó üzemét a cég, az eszközeiket eladják, és ezentúl külsős beszállítótól rendelik majd a hordókat. Persze ez leépítéssel is jár, cirka 210 munkavállalót küldenek el. Elmondásuk szerint a megspórolt összeget (~70-80 millió dollárt) a növekedéshez szükséges stratégiára fordítják majd. Érdekes döntés, főként azért, mert nehézségek oka a megváltozott fogyasztói szokásokból ered (kevesebben isznak alkoholt, idősek pedig pont a szeszen spórolnak).
Túlmutat ma már a választék az alkoholmentes sör vagy bor kínálaton, mutatjuk mivel rukkoltak elő az italgyártók:
A cikket teljes terjedelmében a Minner Előny tagok olvashatják. Kerülj előnybe! Megnézzük még, hogy a piacon milyen alkoholos és nem alkoholos trendek, próbálkozások vannak, vagyis hogyan reagál a piac erre a jelenségre.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Olvasnál még? Itt a cikkajánló:
- Meríts ihletet az idei év legjobb kollaborációs ötleteiből
- A Stanley-sztori: Hogyan őrült meg az internet egy termoszért?
- Visszautasították a Cápák közöttben, befektetőként tért vissza. A Ring alapító története
Forrás:
https://telex.hu/eletmod/2024/09/11/fiatalok-csokkeno-borfogyasztas-alternativ-italok-alkoholmentesitett-borok-verjus-must
https://minner.hu/kombucha-hard-seltzer-kraftsor-trendek-melyikbe-eri-meg-belevagni/
https://minner.hu/egy-uj-italkategoriat-teremtettek-tobb-tizezer-palack-fogy-evente-a-cselesbol/
Kép: Canva