Kereskedő céged van? Viszonteladókkal dolgozol? Ezért legyen applikációd! 

Dátum

Megosztás

Természetesen a személyes slepptúrák, partnerlátogatások továbbra is működnek. Tapasztalatok alapján is a bizalomépítés egyik legjobb formái. A nyomtatott katalógus, szórólap is hasznos lehet… vagy legalábbis annak tűnik. Emlékszem, a családi kereskedésünkben általában én lapozgattam ezeket, de legtöbbször pár nap múlva már a kukában végezték.

Ma, amikor minden egyes partnerkapcsolatért, rendelésért meg kell küzdeni, érdemes modernebb megoldásokban gondolkodni. Ilyen megoldás a saját applikáció.

Honnan is jött az ötlet, hogy ezzel előálljunk?
A Webinit fejlesztőcég mutatta meg nekünk a Mirbest sajátmárkás élelmiszereket forgalmazó vállalat applikációját.
A Mirbest célja az volt, hogy ne csak a végfelhasználóknak, hanem a viszonteladó partnereknek is részletes, kereshető, könnyen kezelhető termékadatbázist adjon a kezébe.
Egy applikációval kézben tartják a kommunikációt, az értékesítést és még a brandépítést is. 

A fejlődő cégek mindig keresik azt, hogy mivel lehet kiemelkedni. Itt egy lehetőség, az applikáció, ami számos előnnyel rendelkezik, lásd lejjebb. 

Ma, amikor a vevők már az összetevőket, allergéneket is mobilról vadásszák ki, egyszerűen nem lehet megengedni magunknak, hogy csak egy szórólap legyen a kapcsolat köztünk és a partnerünk között.

Miért éri meg applikációt fejlesztened viszonteladók és a vevők kiszolgálására?

  • Termékinformációk azonnal elérhetők: nincs többé elveszett PDF katalógus, vagy hetekkel később frissített árlista. Mindent valós időben tudsz módosítani.
  • Gyors keresés, egyszerű szűrés: Akár allergénekre, akár kiszerelésre szeretnének szűrni a vevőid, azt pár kattintással megtehetik. Ez hatalmas könnyebbség nekik, és neked is
  • Akciók, újdonságok azonnali kommunikációja: push üzenetekkel, értesítésekkel egy gombnyomással eléred a partnereidet.
  • Viszonteladói lojalitás növelése: ha könnyű rendelni, könnyű információt szerezni, az ügyfél maradni fog!
  • Egyszerűsített rendelési folyamat: saját kosár, kedvenc termékek, gyors újrarendelés funkciók, mind-mind gyorsítják az értékesítést.
  • Egy app, több célcsoport: : Külön tudod kezelni a vevői és viszonteladói funkciókat, tartalmakat
  • Webappként is használható: Az applikáció funkciók be tudnak épülni a weboldaladba is. 
  • Mérhetőség, azonnali információk: Akár a vevők, akár a partnerek applikáció használatából azonnali információkat tudsz leszűrni. Például kiemelkedő érdeklődésre adott kategória, termék iránt. Népszerű allergénekről, keresési szokásokról. Máris óriási segítség akár a gyártás, akár a forgalmazás szempontjóból. 
  • AI funkciók: Az AI tovább bővíti a felhasználhatóságát az applikációnak.

Ha már van egy erős viszonteladói hálózatod, ne csak terméket adj nekik, hanem  adj élményt, gyorsaságot és adatvezérelt támogatást is! Ez az a fejlődés, amit mostanában kerestél! Nézz utána, milyen applikáció-fejlesztési lehetőségek lennének a vállalkozásodra szabva!

A következő meetingen erről fogtok beszélgetni

Több olyan segítséget hoznék még, hogy előrébb lendítsük az applikációs projekteteket, A következő megbeszélésen érdemes lehet megvitatnotok, milyen tapasztalatotok van, akár kérdezgetni a partnereket, vevőket. 

Miért most van itt az ideje applikációt fejleszteni?”
A fogyasztók digitális elvárásai nőne. A vállalkozások, partnerek, viszonteladók körében egyre több a fiatalabb döntéshozó, akik keresik az innovatív beszállítókat, online kutatna. 

Ezeket a kérdéseket érdemes feltenni a vevőidnek, partnereidnek

  • Hogyan szoktak titeket megkeresni? Milyen infót hiányolnak?
  • Szeretnék-e gyorsabban, egyszerűbben hozzájutni termékinformációkhoz?
  • Ha lenne applikáció, mely funkciók érdekelnék őket? (pl. keresés allergénre, kedvenc termék lista, akciók appon belül)
  • Milyen digitális csatornán szokták követni az újdonságokat (web, social, hírlevél, vagy már inkább app?)
  • Van olyan beszállítójuk, akinek már van saját applikációja? Ha igen, mi tetszik benne?

Versenyelőny: ha neked van appod, másnak meg nincs

  • A döntéshozók szeretnek egyszerűsíteni. Ha egy appban könnyebben, gyorsabban találnak információt nálad, mint másnál, akkor nálad fognak rendelni.
  • Egy applikációval jobban „benn tudsz lenni” a mindennapjaikban, nem kell mindig hírlevelet írni, telefonálgatni.
  • A partnerek, akik rendszeresen használják az appot, erősebben kötődnek a márkádhoz.
  • Egyfajta hűségprogramként is gondolhatsz rá, akár extra kedvezményekkel ösztönözni a használatára a kereskedőket, vagy akár a vevőket is. 

Milyen funkciókkal indulnátok? Ezt tudtad?
Az applikáció nem kell, hogy az első naptól mindent tudjon.

  • Már egy alapfunkciós verzió is óriási versenyelőnyt jelenthet.
  • A Webinit fejlesztőcéggel például úgy tudsz indulni, hogy egy alapverziót elkészítenek, ami a legminimálisabb funkciókat tartalmazza, majd később folyamatosan bővíthető az app. 
  • Minél előbb lépj piacra vele, és még költséghatékony is lesz így, sőt tervezhető. 

Lépjünk vagy ne lépjünk? A konkurencia is keresi a lehetőségeket
Mi történik, ha te nem lépsz, de a konkurensed igen? Gondold végig: egyetlen applikációval elérhetik a vevőidet, akiket te most még hírlevéllel, nyomtatott katalógussal vagy telefonos kampányokkal próbálsz megfogni. Aki könnyebb, gyorsabb élményt ad, annál fognak vásárolni.

Nehéz, de ezt a kockázatot is ki kell mondani: egy jó app akár viszonteladókat is átcsábíthat a konkurenciához.

Időzítés
Egy projekt esetén érdemes mérlegelni, hogy mikor is vágjunk bele. Például mikor lesz szezonotok? Mire belevágsz, megtervezitek az első funkciókat, elkészül a fejlesztés, és elindul a tesztelés, már eltelhet néhány hónap. 

Ha most lépsz, karácsonyra, vagy egy fontos szezonra már teljes lendülettel tudsz az appoddal dolgozni! Más szavakkal: ha most még csak gondolkozol rajta, az azt jelenti, hogy fél év múlva lesz kész. Ha viszont most döntesz, fél év múlva már élvezheted az előnyeit!

A következő lépés, hogy tájékozódjatok a lehetőségeitekről. Keressétek meg az applikáció fejlesztő partnerünket a Webinitet! Kattints ide

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!