Természetesen a személyes slepptúrák, partnerlátogatások továbbra is működnek. Tapasztalatok alapján is a bizalomépítés egyik legjobb formái. A nyomtatott katalógus, szórólap is hasznos lehet… vagy legalábbis annak tűnik. Emlékszem, a családi kereskedésünkben általában én lapozgattam ezeket, de legtöbbször pár nap múlva már a kukában végezték.
Ma, amikor minden egyes partnerkapcsolatért, rendelésért meg kell küzdeni, érdemes modernebb megoldásokban gondolkodni. Ilyen megoldás a saját applikáció.
Honnan is jött az ötlet, hogy ezzel előálljunk?
A Webinit fejlesztőcég mutatta meg nekünk a Mirbest sajátmárkás élelmiszereket forgalmazó vállalat applikációját.
A Mirbest célja az volt, hogy ne csak a végfelhasználóknak, hanem a viszonteladó partnereknek is részletes, kereshető, könnyen kezelhető termékadatbázist adjon a kezébe.
Egy applikációval kézben tartják a kommunikációt, az értékesítést és még a brandépítést is.
A fejlődő cégek mindig keresik azt, hogy mivel lehet kiemelkedni. Itt egy lehetőség, az applikáció, ami számos előnnyel rendelkezik, lásd lejjebb.
Ma, amikor a vevők már az összetevőket, allergéneket is mobilról vadásszák ki, egyszerűen nem lehet megengedni magunknak, hogy csak egy szórólap legyen a kapcsolat köztünk és a partnerünk között.

Miért éri meg applikációt fejlesztened viszonteladók és a vevők kiszolgálására?
- Termékinformációk azonnal elérhetők: nincs többé elveszett PDF katalógus, vagy hetekkel később frissített árlista. Mindent valós időben tudsz módosítani.
- Gyors keresés, egyszerű szűrés: Akár allergénekre, akár kiszerelésre szeretnének szűrni a vevőid, azt pár kattintással megtehetik. Ez hatalmas könnyebbség nekik, és neked is
- Akciók, újdonságok azonnali kommunikációja: push üzenetekkel, értesítésekkel egy gombnyomással eléred a partnereidet.
- Viszonteladói lojalitás növelése: ha könnyű rendelni, könnyű információt szerezni, az ügyfél maradni fog!
- Egyszerűsített rendelési folyamat: saját kosár, kedvenc termékek, gyors újrarendelés funkciók, mind-mind gyorsítják az értékesítést.
- Egy app, több célcsoport: : Külön tudod kezelni a vevői és viszonteladói funkciókat, tartalmakat
- Webappként is használható: Az applikáció funkciók be tudnak épülni a weboldaladba is.
- Mérhetőség, azonnali információk: Akár a vevők, akár a partnerek applikáció használatából azonnali információkat tudsz leszűrni. Például kiemelkedő érdeklődésre adott kategória, termék iránt. Népszerű allergénekről, keresési szokásokról. Máris óriási segítség akár a gyártás, akár a forgalmazás szempontjóból.
- AI funkciók: Az AI tovább bővíti a felhasználhatóságát az applikációnak.
Ha már van egy erős viszonteladói hálózatod, ne csak terméket adj nekik, hanem adj élményt, gyorsaságot és adatvezérelt támogatást is! Ez az a fejlődés, amit mostanában kerestél! Nézz utána, milyen applikáció-fejlesztési lehetőségek lennének a vállalkozásodra szabva!
A következő meetingen erről fogtok beszélgetni
Több olyan segítséget hoznék még, hogy előrébb lendítsük az applikációs projekteteket, A következő megbeszélésen érdemes lehet megvitatnotok, milyen tapasztalatotok van, akár kérdezgetni a partnereket, vevőket.
Miért most van itt az ideje applikációt fejleszteni?”
A fogyasztók digitális elvárásai nőne. A vállalkozások, partnerek, viszonteladók körében egyre több a fiatalabb döntéshozó, akik keresik az innovatív beszállítókat, online kutatna.
Ezeket a kérdéseket érdemes feltenni a vevőidnek, partnereidnek
- Hogyan szoktak titeket megkeresni? Milyen infót hiányolnak?
- Szeretnék-e gyorsabban, egyszerűbben hozzájutni termékinformációkhoz?
- Ha lenne applikáció, mely funkciók érdekelnék őket? (pl. keresés allergénre, kedvenc termék lista, akciók appon belül)
- Milyen digitális csatornán szokták követni az újdonságokat (web, social, hírlevél, vagy már inkább app?)
- Van olyan beszállítójuk, akinek már van saját applikációja? Ha igen, mi tetszik benne?
Versenyelőny: ha neked van appod, másnak meg nincs
- A döntéshozók szeretnek egyszerűsíteni. Ha egy appban könnyebben, gyorsabban találnak információt nálad, mint másnál, akkor nálad fognak rendelni.
- Egy applikációval jobban „benn tudsz lenni” a mindennapjaikban, nem kell mindig hírlevelet írni, telefonálgatni.
- A partnerek, akik rendszeresen használják az appot, erősebben kötődnek a márkádhoz.
- Egyfajta hűségprogramként is gondolhatsz rá, akár extra kedvezményekkel ösztönözni a használatára a kereskedőket, vagy akár a vevőket is.
Milyen funkciókkal indulnátok? Ezt tudtad?
Az applikáció nem kell, hogy az első naptól mindent tudjon.
- Már egy alapfunkciós verzió is óriási versenyelőnyt jelenthet.
- A Webinit fejlesztőcéggel például úgy tudsz indulni, hogy egy alapverziót elkészítenek, ami a legminimálisabb funkciókat tartalmazza, majd később folyamatosan bővíthető az app.
- Minél előbb lépj piacra vele, és még költséghatékony is lesz így, sőt tervezhető.
Lépjünk vagy ne lépjünk? A konkurencia is keresi a lehetőségeket
Mi történik, ha te nem lépsz, de a konkurensed igen? Gondold végig: egyetlen applikációval elérhetik a vevőidet, akiket te most még hírlevéllel, nyomtatott katalógussal vagy telefonos kampányokkal próbálsz megfogni. Aki könnyebb, gyorsabb élményt ad, annál fognak vásárolni.
Nehéz, de ezt a kockázatot is ki kell mondani: egy jó app akár viszonteladókat is átcsábíthat a konkurenciához.
Időzítés
Egy projekt esetén érdemes mérlegelni, hogy mikor is vágjunk bele. Például mikor lesz szezonotok? Mire belevágsz, megtervezitek az első funkciókat, elkészül a fejlesztés, és elindul a tesztelés, már eltelhet néhány hónap.
Ha most lépsz, karácsonyra, vagy egy fontos szezonra már teljes lendülettel tudsz az appoddal dolgozni! Más szavakkal: ha most még csak gondolkozol rajta, az azt jelenti, hogy fél év múlva lesz kész. Ha viszont most döntesz, fél év múlva már élvezheted az előnyeit!
A következő lépés, hogy tájékozódjatok a lehetőségeitekről. Keressétek meg az applikáció fejlesztő partnerünket a Webinitet! Kattints ide!
Fotó: Envato License