Készlethiány miatt virágzik az ajándékkártyák piaca

Dátum

Megosztás

Van üzleted, webshopod, vállalkozásod? Akkor már a cikk elején vidd el azt a tippet, hogy vezess be ajándékkártya, ajándékutalvány ajánlatot a vállalkozásodba. 2021-ben már nemcsak a koronavírus nehezíti meg a mindennapjainkat, hanem szembesültünk a magasabb inflációval, a készlethiánnyal (főleg chiphiány miatt), vagy éppen az ellátási láncok problémája miatt csökkent termékkínálattal. Mondhatod magadban, hogy így is roskadoznak a polcok, bármelyik bevásárlóközpontba bemész, azt látod van ott minden. Jogos is a meglátásod, de ami most megfigyelhető az ajándékkártya piacon, arra te is felkapod a fejed.

Statisztika

A trendek most aztán gyorsan elérnek minket is. De először kezdjük egy nyugati statisztikával. A MorningBrew számolt be a National Retail Federation kutatásáról, miszerint 50%-kal nőtt tavalyhoz képest az ajándékkártya vásárlások száma, míg 2019-hez képest ez már 200%-os növekedés (USA). Az emberek most nagyobb eséllyel választják ajándékként az ilyen kártyákat. Aki eddig 0-át adott, most akár 2-3 ismerősének is így ajándékoz.

Mi a helyzet Magyarországon?

Azt már látni a hazai statisztikákból is, hogy csak az ajándékkártya szóra a Google-ban a tavaly karácsonyi időszakban (október 15. – december 24.) már a korábbi évhez képest is 51%-kal többen kerestek rá. Azért ez pont olyan magas adat, mint a fenti kutatásban.

A Google kulcsszótervező (lásd itt ingyenes anyag 1. videó) pontos adatot ad nekünk az ilyen statisztikákra, számokra, tendenciákra – főleg ilyen konkrét esetben.

+információ: Itthon ajándékkártyaként és ajándékkutalványként is használjuk. Utóbbit találtam most több helyen is.

Mit mutatnak a kutatások, nemzetközi tapasztalatok. Miért jó egy cégnek bevezetni az ajándékkártyát

A Blackhawk tanulmánya szerint a fogyasztók a kártyák beváltásakor 60%-al többet költenek az ajándékutalvány értékénél a kereskedőknél. Ez az adat már meghozza a kedvünket, hogy mi is alkalmazzuk.

Folytatjuk, de egy kis kitekintés, mi is bevezettük!

Nem véletlen, hogy a MinnerAkadémián is bevezettük az ajándékkártya opciót. Bár te aki olvasod, inkább magadat fogod meglepni a képzéssel, de persze nem akadályozzuk meg, hogy vállalkozó, cégvezető, marketinges ismerősödnek kedveskedj egy MinnerAkadémia kurzussal. Hajrá! Igaz nálunk konkrétan az adott képzést tudod beszerezni, nem összeggel töltöd fel. Üzleti képzések ajándékba. https://minnerakademia.hu

Az ingyen pénz, vásárlás élménye

A kutatásokból látni, hogy a fogyasztóknak egyfajta vásárlási élményt ad az ajándékkártya elköltése. Egy program is, és úgy érzik ajándékként többet kaptak így, mintha konkrét terméket kapnának.

Az online ajándékkártyák, ajándékutalványok egyre népszerűbbek. Az ajándékkártyák megoszlása: (offline és online) a fogyasztók 2021-ben 29%-ban az online ajándékkártyát választották, míg ez a szám 2020-ban még csak 19,6% volt (össz ajándékkártya piacból), derült ki az InMarket kutatásából. Tehát online is érdemes értékesíteni, erősen növekszik a piaca. Azért a boltokban található ajándékkártyák még vezetik a statisztikákat (pl. DM, H&M, Zara…).

Na várjunk csak! Erre egy startup? Ajándékkártya gyűjtő oldal? Hm

Csak egy kósza gondolat persze, azért ez több felmérést igényelne, de ugye akkor kell élni a lehetőséggel, amikor az épp ott van. Na, ezen elgondolkodok! De akkor már cégeknek ilyen beváltási rendszert is csinálni…

  • Volt is az egyik cikkben szó a Govalo cégről, akik szintén érzik ennek a piacnak a növekedését, mert pont azzal foglalkoznak, hogy a webshopoknak adnak olyan rendszert ami segíti levezényelni az ajándékkártya értékesítést, beváltást.
  • Most jutott eszembe, hogy a BónuszBrigád csődjénél valami hasonló ötletem támad. De erre is át lehet tenni, tehát adjuk a rendszert és közben össze is gyűjtjük az ajánlatokat és ha rajtunk keresztül veszik X pénzt kapunk a partnertől. Lásd cikk Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…
  • Most van szezon, szóval lehet erről lekéstünk. De jövőre? Lehet, hogy bekerül a 2022-es vállalkozási ötletekben? Körbe kérdezem a piaci szereplőket és kiderül. Azért csak nézz rá a többi üzleti ötletre is! Kattints ide!

Forrás: https://www.morningbrew.com, chainstoreage.com

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!