Kevés alkoholt isznak a fiatalok. Hopp! egy új márkának ötlete támadt! Vállalkozók versenye 2. rész

Dátum

Megosztás

A fiatalok amit nem költenek el alkoholra, azt elkölthetnék HopTea-re. Ez az ötlete támadt a vállalkozónak. Komlót, vagyis sör alapanyagot bekeverték teával. És finom! Az embereknek ízlik, kiváncsi vagyok mit tud elérni így egy új márka. Új vállalkozókat avatunk a Vállalkozók versenye új műsorunkkal, amit a Minner és a Brancs közösség közösen szervez. Itt most három vállalkozást mutatunk be, az előbb említett új italmárkát, egy webshop gyorsító szolgáltatás (khm…), és egy AI chatbot startup ismerhettek meg.

Ez itt a vállalkozók versenye. A cégvezetők, leendő vállalkozók bemutatják terméküket, szolgáltatásukat, vállalkozásukat. A szakmai zsűri keresztkérdésekkel méri fel a versenyző üzleti rátermettségét. Azt keressük, hogy melyik termék, szolgáltatás állja meg a helyét a piacon.

A szakmai zsűri: Mándó Milán – Minner, Kövesdi Gábor – Brancs, Murvai Tamás – Brancs

AI Chatbot – Write&Go

A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói

  • Az ötlet röviden: Weboldalra telepíthető olyan chat, ami ügyfélszolgálati és sales megoldást is tud nyújtani az ügyfeleknek, mindezt AI technológia segítségével. Többnyelvűsége miatt még inkább kiszélesíti a szolgáltatás előnyét.
  • Olyan cégek használják már a szolgáltatást, mint a Balázs Kicks.
  • Weboldal: https://www.writengo.hu/

Minner véleményezés:

Engem megvettek, meggyőztek. Bár még mindig kérdéses az emberek mennyire fogják használni, de olyan alacsony belépési költsége van az ilyen chatnek, hogy minden cégnek érdemes lehet bekötni. Az olyan nagy piaci szereplők is használnak ilyen rendszereket, mint az eMag. A BalázsKicks-nél például napi 150-en használják a felhasználók, tehát jól látszik megmozgatja az embereket.

Tehát alapból egy jól felépített rendszernél (ügyfél oldalon) valóban kiválthatja az ügyfélszolgálatot is.

Természetesen engem a sales funkció győzött meg legjobban, amikor is ajánlani tud terméket, szolgáltatást a chaten keresztül és ezt linkeli is az embereknek. Mivel látjuk mit chateltek az emberek a robottal, így tudjuk fejleszteni a tartalomadatbázist.

Ami nehezítheti a vállalkozás előretörését, hogy a cégek többségénél a weboldalon kevés a releváns szöveg és gyenge az adat, amiből dolgozna tudna az AI. Értem itt például a termékleírásokra, vagy szolgáltató cégnél a weboldalán nincsenek kibontva rendesen a szolgáltatások. Tehát maga az ügyfél a szolgáltatás ellensége. Ehhez megfelelő onboarding folyamatra lesz szükség egy-egy új ügyfélnél, mert elkezdi használni, könnyen beköti a webshopra, de ezzel foglalkozni kell. Tehát ezzel lesz házi feladat.

WooDevOps – Webshopok gyorsítása, hibakeresés, IT support

A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói

  • Az ötlet röviden: Woocommerce webáruházaknak nyújtanak IT supportot, szerverüzemeltetést webshop gyorsítást. Utóbbi fontos, hiszen a vásárlók türelmetlenek és akár 3 másodpercen is múlhat az, hogy nem költenek el milliókat.
  • Weboldal: https://woodevops.com/

Minner véleményezés

Nagyon érdekes, hogy abszolút nem tárhelyszolgáltató oldalról közelíti meg a vállalkozó ezt a piacot. Eközben az ügyfelek, ahogy ő is elmondta nagyon nem értenek ehhez a területhez. Ez az információhiány is jelentheti azt, hogy nehéz átütni az ügyfélnél, hogy mi is ez, miért kell neki. Ami túl bonyolult annál lehet fel sem ismeri azt a probémát, amit megold, vagy meg kell találnunk azt, amire valóban harapnak. Továbbá nem fizeti meg, fel sem tudja mérni az értékét

Maga a szolgáltatásra úgy gondolom szüksége van a cégeknek, webshopoknak. Érdekesség, hogy a legtöbb webshop hiába digitális vállalkozás, de nincs bejáratott IT-sa. Mintha egy étteremben nem lenne szakács. Jó piac! Viszont a Woocommerce terület lehet kicsi, bár lehet ezt nemzetközi piacon is nyújtani. Megnyugodtam, keresni fog pénzt!

A komlós tea – HopTea

A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói

Minner véleményezés:

Már többször foglalkozunk mi is a Minneren, hogy a fiatalok egyre kevesebb alkoholt isznak. Hol van már az az idő, mikor tele voltak a kocsmák fiatalokkal! Az igények változnak, de eközben azért ők is vágynak izgalmas italokra. Az alkoholmentes üdítők piaca eközben 30%-kal növekszik.

#kutatás: A Berenberg Research kutatása azt mutatja, hogy a Z generációnál 20%-al kevesebb az alkoholfogyasztás, mint a millenial generációnál. Egy másik kutatás, amelyet az Australia’s University of New South Wales csinált azt mutatja, hogy a 18-24 évesek 44%-al kevesebbet isznak (forrás: globalnews.ca).

Korábbi Minner cikkünkben írtuk (idén), hogy naponta 2 kisüzemi sörfőzd zár be Európa-szerte.

A piac tehát adott, de közben van itt egy nagy nehézség, ahogy a videóban is rávilágítottam. Ilyen FMCG termék esetében akkor tudnak sikert elérni, ha a hozzáférhetőséget megoldják. Ha nem tudod beszerezni sűrűn a terméket, akkor nem fogod vásárolni. Tehát ha nehéz beszerezni, akkor pont nem jön ki majd a matek, nem tudják skálázni a forgalmat.

A cégről azóta megtudtam, hogy egyetemista, fiatal célközönségnél pont most tesztelték az italokat, és igazán jó fogadtatása volt a terméknek. Kapcsolatokat is kialakítottak, hogy elérjék többször is akár a megcélzott több száz fiatalt.

Vállalkozók versenye videók, elemzések, további vállalkozói bemutatkozók:

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!