Milyen új vállalkozások jönnek éppen létre? Arra gondoltunk, hogy megversenyeztetjük őket, mutatkozzanak be, és szakmailag is elemezzük őket. Egyből belevágva a közepébe: egy itthon egészen biztosan szűk kört elérő tücsökfehérje-szelet márkáról lesz szó. Igen, jól gondolod, erre még nincsenek felkészülve itthon az emberek, de már vannak eladásaik! Egy webáruház is bemutatkozik, akik a kotyogós kávézásra szeretnének felhúzni egy közösséget is, és persze eladni sok-sok kotyogóst. Ebben a cikkben még bemutatkozik egy szauna bikini márka, ami igencsak kérdéses piaci területet talált. Most akkor vége a mezítelen szaunázásnak? Vágjunk is bele, elemezzük szakmailag is a projekteket.
Ez itt a vállalkozók versenye. A cégvezetők, leendő vállalkozók bemutatják terméküket, szolgáltatásukat, vállalkozásukat. A szakmai zsűri keresztkérdésekkel méri fel a versenyző üzleti rátermettségét. Azt keressük, hogy melyik termék, szolgáltatás állja meg a helyét a piacon.
A szakmai zsűri: Mándó Milán – Minner, Kövesdi Gábor – Brancs, Murvai Tamás – Brancs
Tücsökfehérje – Cricks
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
- Az ötlet röviden: Tücsökfehérjéből készült fehérje szeletek, és további fehérje termékek, fehérjeturmixok értékesítése.
- A vállalkozás Vietnámból szerzi be a tücsökfehérjét (már több évtizede foglalkoznak ezzel a térségben) és egy hazai gyártócég készíti nekik a fehérjeszeleteket a behozott alapanyagból. Már van az alapítóknak is tücsökfarmjuk, de az még kicsi méretű és még csak tesztelik milyen erőforrás igénye van.
- A cég már 3000 terméket eladott.
- Weboldal: https://cricks.farm/
- Brancs közösségi finanszírozó kampányuk: https://brancskozosseg.hu/sport-eletmod/cricks-superfood-backed-by-science
Minner véleményezés:
Nézd meg a videót is, mert ott rajtam kívül még két zsűri tag is véleményezi a projekteket. Én most teljesen más témát hozok be a videóban elmondott, kérdezett témáimhoz képest.
A magyarok nagyon elutasítóak ezzel a termékkel kapcsolatban. Ezt láttuk akkor is már, amikor megosztottuk ezt a projektet a Minner közösségi média csatornáin. A célközönség tehát egyrészt itthon túl szűk még ehhez, és inkább a termékéletgörbében az innovátor szakaszban lévők fogják először megvenni a terméket.
Eladás szempontjából tehát bár jó cél, hogy bejussanak retailbe, de a kiskereskedők még ettől azért óckodnak, féltik a reputációjukat. És mivel nem fogják ők sem hirdetni ezt, hiszen ömlenének rá a negatív kommentek, így nem is keresnék a terméket.
Ha már negatív kommentek! Nos igen, ez a termék amennyire izgalmas, annyira nehéz hirdetni például a közösségi médiában. Egyszerűen mindig küzdeni fognak a sok negatív kommenttel.
Más értékesítési csatorna után kell nézniük emiatt az első 5 évben, sőt inkább 2030-ig. Mert ne legyünk naivak, egy FMCG termék esetében itt valóban skálázni kell a forgalmat, hogy ez a sok munka megérje. Egy ilyen jó megoldás lehet például a személyi edzőkön keresztül való értékesítés. A fogyasztó rajtuk keresztül ismerné meg a terméket, ismerné meg jótékony és környezettudatos hatását.
A másik oldalon pedig e-mail marketing edukációra építenék. Behúznám különböző hirdetésekkel a fogyasztót egy hírlevél automatizációba, és ott osztanám meg vele úgy 30 e-mailen keresztül az információkat, zárt körben.
Harmadik megoldás lehet a Revolut módszer. Ajánlási rendszer bevezetése. Gondolj bele! A Revolut egy ilyen alacsony pénzügyi tudatossággal rendelkező országban érte el egyik legnagyobb sikerét és felhasználószám robbanását.
A projekt izgalmas, környezettudatos, de a magyar piacra nehéz lesz megtalálni a product market fit-et, vagyis piaci illeszkedést. Másik oldalt pedig ebbe most kell belevágni, mert a piacon jó ideje kerülgeti ezt a témát és ők még időben beléptek, mint első piaci szereplők. Ezt az előnyt kamatoztatni tudják később is, akár piaci sikerrel, akár azzal, hogy majd felvásárolják őket.
Kotyogós kávéfőző webshop + kávé közösség
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
- Az ötlet röviden: Kotyogós kávéfőző értékesítése és kávés közösség létrehozása
- A cégvezető úgy látja, hogy a vásárlási élmény növelésével érnék el, hogy piacot szerezzenek.
- Ez az induló vállalkozás napi 2 terméket ad el jelenleg.
- Weboldal: https://mymokka.hu/
Minner véleményezés:
Ma egy webshop nem tud úgy profitot elérni, ha csak egyszer ad el a vevőknek. Átlagosan 5000 Ft-ba kerül megszerezni ma egy új vásárlót (minden terméknél más, ökölszabályt mondom most), tehát egyszer később majd keresni fogod hol úszik el a pénz (profit, miért nem megy). Hát itt!
Még az exkluzív terméket is nézve a bruttó 16990 Ft-os termék árrése alacsony, tehát kell a visszatérő vásárló. Bár erre mondta azt az alapító, hogy a céljuk, hogy akár több kotyogós kávéfőzőt is vegyél, illetve fognak kávét és egyéb kiegészítőt is árulni.

Ettől függetlenül az alapítót, Demkó Istvánt féltem, hogy megfelelő forgalomra tudják-e skálázni, illetve az egy ügyfélből származó forgalom is magasabb tud-e lenni.
Másik oldalról nézve viszont a trend mellettük szól. Pont Frei Tamás nyilatkozta azt a napokban, hogy az emberek inkább otthon kávéznak és a kávézók forgalmát nehezebb már növelniük.
Az alapító úgy lőtte be, hogy 1,2 millió fő itthon a célcsoport, de ők nehezen mozgósíthatóak. Ezt úgy hidalnák át, hogy külföldre terjeszkednének. Erre hozott is példát, hogy Amazonon hasonló termékből 4500 db-ot adnak el csupán egy országot nézve. Nos itt már jobb kedvem ezt hallva a bemutatkozásnál (lásd videóban), mert piactereken keresztül eladni már kicsit másabb üzleti stratégia, és nem pénzégetést végeznek.
A másik oldal viszont, hogy MyMokka márkanév nekem azért nem tetszik, mert túlságosan leszűkíti a piacot. Már olyan alternatív italok törnek fel ezen a területen, mint a (Yerba) mate tea, matcha italok. Már nálunk az irodánkban is megkínáljuk ügyfeleinket matcha-ával, és egyre többen élnek vele, sőt egyre többen mondják keveset kávéznak.
Lásd itt: Magyar cégként az európai Amazonon. Lehetséges? Igen! Ez kell hozzá
Szauna bikini – Sagini
A bemutatkozó videó + a szakmai zsűri kérdései, reakciói
- Az ötlet röviden: Szauna bikini márka létrehozása, gyártás, értékesítés. 100% természetes alapanyagú (len, pamut, rami) SAGINI – a szauna bikini és társai, az egyberészes szaunaruha és szauna rövidnadrág. Továbbá törölköző és szauna lepedő értékesítése.
- A brancs közösségi finanszírozó kampánya: https://brancskozosseg.hu/divat-szepsegapolas/sagini-a-szauna-bikini
Minner véleményezés
Szembe menni egy megszokott rutinnal? Valahogy ez a termék piaci validációja nekem kétséges. Alapból szokás a mezítelen szaunázás (törölközőben), vagy másik megoldásként fürdőruhában.
Én ha bármit tanácsolnék az alapítónak, akkor az az, hogy áruljon fürdőruhát, ami jó szaunázásra is. Ez így, hogy ez a termék nem jó fürdésre (szaunázásnál a hidegfürdő??), teljsen megöli a használatát. Mert egyébként egy új fürdőruha márka abszolút elfér a piacon, és maga cél, hogy ez nem káros anyagokból készül még jó értékajánlat is lehetne.
A piac ott van, jól érzi, miért ne lehetne egy szaunamárkát kialakítani. A szaunázók fürdőruhája, ez marha jó ötlet! Remélem sikerül valami izgalmas dolgot kitalálnia.
Merre tovább?
- 2. rész: Kevés alkoholt isznak a fiatalok. Hopp! egy új márkának ötlete támadt! Vállalkozók versenye 2. rész
- 3. rész: 3 millió kutyagazdi közül lesz, aki megveszi? Vállalkozók versenye 3. rész
- Nézd meg a többi videót itt (töltöm fel hasonló cikként mind a 12 projektet): Vállalkozók versenye. Melyik projekt állja meg a helyét a piacon? Derítsük ki! – Minner…