Hozd ki a maximumot a piacterekből, legyél piactér kereskedő, akár magyar (eMag, Pepita, Kifli) akár nemzetközi piacon például az Amazonon, Zalando-n, Allegro-n! Már itthon a Decathlonnak is van piactere, de hamarosan MediaMarktnak is lesz, a piac tehát ebbe az irányba mutat! Ettől még természetesen kell saját webáruház is, hiszen az sem jó, ha túl nagy a kitettség a piacterek felé, ám érdemes lehajolni a piacterek által nyújtott profitért. Igen jól olvastad, lehet profitot elérni.
Lépjünk túl azon, hogy a piactér ellenség.
A modern kor viszonteladói a piacterek?! Vagyis mondhatjuk azt is, hogy a modern online kereskedelem viszonteladói a marketplace-ek. Meg lehet találni azt a stratégiát, ami beleillik adott kereskedő üzleti modelljébe. A piacterek tudják értéküket, hogy egyre többen használják őket keresésre is, továbbá márkaismertséget is növelnek, és persze vásárlókat terelnek hozzád. Ennek ára van, de számolj utána, hasonlítsd össze egyéb marketingkiadásaiddal. Ha egyébként a piactér % nem fér bele, akkor gond lehet nálad egyébként is a megtérüléssel, pénzügyekkel.
Először csak szűk termékkínálattal, kategóriával menj a piacterekre. Nem minden termék piactérképes! Ezt jegyezd meg! Tehát kezdj csak egy-két termékkel, vagy csak egy kategóriával. Ha párhuzamot hoznék ez olyan, mint amikor helyi üzletláncba szeretnéd bevinni a termékpotfóliódat. Nos a polcra nem fér fel minden terméked, így egy szűk kínálatot tudsz csak oda vinni, lehet csak a termékeid 5-10%-át.
Nincs piactérképes terméked? Remélem van olyan kereskedelmi attitűdöd, hogy erre a következő lépés az lesz, hogy keresel.
Összekötések, integrációk – ne ezen bukj el!
Fontos, hogy időt vagy technológiát invesztálj abba, hogy valóban a megfelelő kategóriába kerüljön a terméked! Nézz körül, hogy milyen digitális megoldások vannak erre, például az EasySales. Azt kell megoldanod, hogy a webshopodból egy feed elég legyen ahhoz, hogy több piactér esetében is a megfelelő kategóriába kerüljön a termék, és akár azonnal változzon is az ár.
Szerezz vásárlókat úgy, hogy marketingcsatornaként használod a piactereket!
Készletkisöprést, vagy régóta beragadt készletet ezentúl próbáld eladni piactereken és terelj onnan vásárlókat a webshopodra. Kérlek ne ellenségként tekints rájuk, hanem lehetőségként, és nem ők fizetnek azért, hogy erről írjak. Mi itt a Minnernél azt keressük hogyan lehet jobban csinálni. Látom ahogyan az Amazonos szakértőink nemcsak ott, hanem hazai és környező országokban is a piactereket ügyesen használják az e-kereskedelmi stratégiájukban. Mivel a forgalom az első egy kereskedőnél, így neked is javaslom kezdj el más szemmel nézni erre a piacra. Ahogy feljebb említettem, ne abban gondolkodj, hogy innentől csak a piactér, hanem abban, hogy ők csak egy lehetőség, amit ki tudsz használni.
Vélemények értékelések nélkül itt sem megy
Bár saját webshopra is érdemes véleményt, értékelést gyűjteni, a piactereken ez még fontosabb. A vásárlók a piactereken gyűjtött értékeléseket hitelesebbnek gondolják, sőt lehet ettől még a te webshopodban veszik meg a terméket. Amazonosaink többször említették, hogy jön átmenő forgalom is a piacterekről, vagyis a piactéren rátalál a termékre a fogyasztó, majd felkeresi a weboldalukat.
És itt jó figyelni, hogy miként is töltöd fel a terméket. Látod a 91 értékelést partnerünk termékeinél a Cosorinál?
Na igen, ez termékvariációként van fent, így jó mert egy termékre jön az értékelés. Nos ezért fontos a feljebb már említett megfelelő integrációk megtalálása.
Termékleírások
Ne nehezítsd meg a saját dolgod! Már feljebb említettem, hogy szűk termékkínálattal menj a piacterekre. Mivel kevés termékre koncentrálsz, így tudsz jobb termékleírást készíteni, és az eladói oldaladat is felturbózni (szöveg, kép, piktogramok). Javaslom: Marketing stratégia képzés. Kezdőtől középhaladóig – Fontos! A piactereken új célcsoportot is elérhetsz, érdemes ezt figyelembe venni a termékleírásoknál, képeknél.
Az olyan termékek, amelyek készletpörgési sebessége nagyobb, előrébb rangsorolják a piacterek.
Fontos szempont még a vélemények, értékelések is, továbbá az adott termékoldalon lévő konverziót is figyelembe veszi az algoritmus.
Hirdess a piactereken
Használd a PPC hirdetéseket, kiemeléseket a piactereken belül, invesztálj az értékelésekbe (szánj rá időt). Sajnos már nincs ingyenebéd a piactereken sem. Bár lehetséges, hogy el tudsz adni csak azzal, hogy listázod a termékeidet, de a piacterek PPC kampányait is érdemes használni. Ahogy feljebb említettem már, bizony új szemléletmódot kell felvenned. Gondolj bele, hogy például itthon az eMag, vagy külföldön az Amazon a termékkeresésekben egészen magas %-ot képvisel. Az eMagot naponta 286 000-szer nézik meg a felhasználók, azaz több százezer keresést ejtenek meg. Kerülj eléjük! Te vagy a kereskedő, te tudod
Próbáld ezt ki! Tudod marketing alapszabálya a tesztelés!
Építs a piactér vásárlókra, regisztrált felhasználókra. Próbáld ki például eMag esetében az ottani termékoldalaid hirdetését. A hirdetési motorok elég jól megtalálják adott piactér felhasználóit (te magad is rásegíthetsz, hogy kizárod a saját weboldal vásárlóit). Ahogy ez is, tesztelés, tesztelés, tesztelés. Ha látod, hogy konverziót hoz, akkor taposd a gázt! Több százezer regisztrált eMag felhasználó van, 1 milliónál is többen töltötték le az eMag appot. Nem reklámozni akarom, azt akarom keress pénzt belőle!
Hiányzik még valami? Olvasnál erről többet?
Gyere vissza később a Minnerre. Egy cikkben nem lőhetünk el minden információt, lesz itt még a témában podcast, cikk, videó… Tehát heti egyszer érdemes felnézned a Minnerre!
A Shoptet nemcsak a Minner cikkek támogatásával segít téged kiaknázni az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket, hanem digitális szolgáltatásai megkönnyítik e-kereskedői mindennapjaidat. Kattints ide és fedezd fel a lehetőségeket!
Kapcsolódó kurzusok
- Amazon 101: FBA és FBM értékesítés online képzés
- Közösségi média poszt ötletek – Letölthető ötletek
- Kampánykészítés online kurzus
Fotó: Envato License