Kibújik a medve(piac) a barlangjából?

A február komolyan megingatta a részvénypiacok szereplőit, hatalmas zuhanások zajlottak. Az azonban még mindig kérdéses, hogy ez az állapot egyszeri alkalom volt csupán, vagy a befektetőknek készülniük kell a medvepiacra? A részvényekkel ellentétben a globális gazdaság javuló tendenciát produkál, legyen szó a növekvő GDP-ről vagy a csökkenő munkanélküliségről.

Februárban a részvénypiacok jelentős zuhanással indítottak. Az árkorrekció nem kerülte el gyakorlatilag a világ egyetlen részét sem; az USA-tól kezdve egészen Európáig, Japánnal bezárólag mindenki érintett volt. A visszaesés ráadásul olyan meredek volt, hogy például a „XIV“ (alacsony volatilitást kihasználó származékos pénzügyi eszköz) az elmúlt hét során elvesztette az elmúlt 5 évben szerzett összes nyereségét. Most az a kulcskérdés, hogy csak egyszeri zuhanásról volt-e szó, amely után a részvényárak ismét emelkedni kezdenek, vagy ez a medvepiac kezdete a tőzsdéken.

Az AKCENTA CZ szakértői úgy látják, hogy egyelőre csak az előző növekedés korrekciójáról van szó. A tavalyi év, és az idei kezdete után ugyanis egy sor mutató jelezte, hogy a részvénypiacokon erős a túlkereskedés. Ezt bizonyította a P/E ráta is, amely szembe állítja a részvény árát és a realizált nyereséget. Tapasztalatból tudható, hogy ha ez a mutató az USA-ban 23 fölé kerül, akkor előbb vagy utóbb jelentős korrekció következik be, amely most is beigazolódott. Hozzá kell tenni, hogy például az S&P 500 amerikai részvényindex P/E rátája folyamatosan saját, hosszú távú átlaga felett mozog.

Nem zárható ki tehát, hogy néhány zuhanásnak még tanúi lehetünk, noha ezek várhatóan sokkal enyhébbek lesznek, mint az elmúlt két hétben tapasztaltak. A részvényárak emelkedésének motorja ugyanis hosszú időn át inkább a pozitív hangulat volt, mint az alapvető adatok. Annak ellenére, hogy a cégek nyeresége mind az USA-ban, mind Európában jó ütemben nőtt, a részvények ára még ennél is gyorsabban. – mondta Filip Přibáň, az AKCENTA CZ szakértője.

Azt, hogy a piacok túlzottan optimisták voltak, a VIX volatilitás index is bizonyítja, amelyet gyakran neveznek félelem-indexnek is. Ez hosszú ideje olyan szélsőségesen alacsony értékeken mozgott, amelyekre korábban nem sokszor volt példa. Az elmúlt hét során azonban megtöbbszörözte értékét, és egy ideig egészen 50 pont körüli értéken mozgott. Miután a helyzet kissé lecsendesedett, értéke visszaesett 29 pontra. Noha a volatilitás emelkedése jelentős volt, a VIX-index szintje továbbra sincs különösebben szédítő értékeken, amelyek azt jeleznék, hogy szükségszerűen megismétlődnek az utolsó pénzügyi válság zuhanásai. Kétségkívül nőtt a nyugtalanság a piacokon, de egyelőre alapvetően nincs ok a pánikra. Ha a részvényindexek továbbra is folyamatosan gyengülnek, a zuhanások sokkal enyhébbek lesznek, és a helyzet hamarosan ismét megnyugszik.

Mit hoz nekünk a jövő?

A részvények február elején csak korrigálták a megelőző növekedést, értékük továbbra is meglehetősen magas, így nem zárható ki, hogy folytatódik az árcsökkenés. Amennyiben azonban ez bekövetkezik, a visszaesés várhatóan már nem lesz annyira erőteljes. Leginkább a piacok hangulatától függ az alakulása, így a rövid távú fejlődést szinte lehetetlen megjósolni.

Ugyanakkor most lehetőség nyílt a hosszú távú befektetők számára. A részvények ugyan még mindig drágák, de már sokkal elfogadhatóbb áron folyik a kereskedelem, ami növelhetné irántuk a keresletet. A globális gazdaság helyzete ráadásul most a legkedvezőbb, hiszen minden fejlett országban nő a GDP, és csökken a munkanélküliség. Habár fennállnak bizonyos kockázatok, hosszú távon semmi sem indokolja, hogy ne növekedjen a részvények ára és a cégek nyeresége. Így jelenleg nem helyénvaló a pánik, és várhatóan a helyzet hamarosan stabilizálódik, a részvényárak pedig ismét emelkedni kezdenek. A múlt heti zuhanásokat így mindenekelőtt figyelmeztetésnek kell tekinteni, vagyis hogy semmilyen növekedés nem tart örökké, és ha a részvények túlértékeltek, akkor előbb vagy utóbb bekövetkezik a korrekciójuk.

Szorosan ehhez kapcsolódó cikkek: 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek