Hazánkban is piacra lép a BYD kínai elektromos autógyártó 3 modellel. Mennyire fogja felkavarni az állóvizet a prémium hatású autó a megfizethetőbb áraival? A TikTokos keresések között egy Google-re átvezető linkkel találkozott pár felhasználó. A TikTok és a Google partnerségéről volna szó? Vagy szimplán a third-party alkalmazás tesztelése folyik publikusan? Eközben a Fornetti lett Európa legjobb franchise hálózata. 17 országban, 3500 ponton napi 1 millió embert szolgálnak ki. A Michelin Guide, aki a legjobb éttermeknek adott csillagot, most kulcsokkal fogja jutalmazni a legjobb szállodákat. Jönnek az első Michelin kulcsos szállodák 2024-től.
A mikrofonok mögött Nyiri Donát és Sólyom Eszter.
Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:
Heti híreink és témáink:
0:00 – Intro
0:45 – BYD hazai jelenléte
08:20 – Google kereső a TikTokban
16:22 – A Fornetti franchise díjat kapott
22:35- Micheling csillag a hotelekben
Piacra lép Magyarországon a BYD
A kínai BYD autógyártó jelenleg Európa 18 országában értékesít és céljuk, hogy 2030-ra az elektromosautó piacon a top3-ba kerüljenek. Ennek egy következő lépcsőfoka, hogy piacra lépnek nálunk is.
A Build Your Dreams márka az Atto 3, a Doplhin és a Seal modelleket kezdi értékesíteni hazánkban. Ezekkel jól lefedi az európai igényeket, a Seal egy hagyományos sedan, az Atto 3 egy a most legtrendibbnek számító SUV, a Dolphin pedig egy kisebb városi crossover. A márka abban a megfizethető prémium szerepben próbál tetszelegni, amit itthon eléggé szeretnek az emberek. Ez azt jelenti, hogy nagyon is versenyképesek az árai, miközben az autók egyáltalán nem gagyik.
Akkutechnológiában a világ élvonalában vannak, hatékonyságban és biztonságtechnikailag is. A legkisebb kocsijuk is elmegy 340 km-t, míg a takarékosabb kivitelű Seal 570-et is tud. Emellett elektromos autó viszonylatban is jól gyorsulnak, jók a használt az anyagok, az infotainment. Szinte minden magyar tesztelő áradozik róluk, hogy bizony ez a Kína már nem az a Kína. És hát az árak, a Dolphin olcsóbb, mint egy Suzuki, a Seal pedig olcsóbb, mint a kategóriájába tartozó BMW vagy Tesla, miközben nem tud kevesebbet se távban se teljesítményben.
Mi a tanulság? Betört a piacra egy új szereplő, aki felkavarhatja az állóvizet. Ha félretesszük a Kínai kormánnyal, politikával, ideológiával való problémákat és csak üzletileg nézzük megjelent a piacon egy tőkeerős komoly cég, akik komolyan gondolják hogy szeletet vágnak maguknak a tortából. Meglépnek olyan fejlesztéseket, árakat és vevői igények megvalósítását, amit sok más szereplő a bebetonozott helyzete miatt rég nem.
Észbe kell kapniuk az Európai és Japán gyártóknak, ha egy Kínai cég elkezdi elszipkázni az eladásokat, mert ugyanazt tudja nyújtani minőségben, hatótávban, teljesítményben, felszereltségben, csak 20%-al olcsóbban. El kell kezdeniük keresni és innoválni, hogy adjanak többet vagy hogy menjenek lejjebb árakban.
Forrás: Autónavigátor
Tiktok & Google házasság?
Néhány TikTok felhasználó Google keresési linkekkel találkozott az appon belül. A TikTokos keresési találatok között van elhelyezve egy javasolt link, hogy ugyanerre a kulcsszóra keressen a felhasználó a Google-ben, miközben egy pop-up arra figyelmeztet, hogy „A TikTok nem támogatja és nem vállal felelősséget a Google keresési eredményeiért.”

A TikTok egy képviselője megerősítette a Business Insidernek, hogy third-party integrációkat tesztelnek az alkalmazásban és a Google keresés is egy ilyen, amivel a tesztidőszak alatt néhány felhasználó találkozhat. A keresőóriás a megkeresésre nem válaszolt, hogy vajon fizetett együttműködésről van-e szó.
Mindez azután történik, hogy egyre nagyobb szerepet kap a TikTok a keresési piacon, elszívva a Google piaci részesedésének egy részét. Lehetséges, hogy a cég egy TikTokkal való együttműködéssel próbálja a keresési forgalmat visszaterelni magához, de egyelőre nem világos, hogy egy állandó funkció lesz-e ez, és egyáltalán a Google fizet-e érte.
A hír háttere, hogy épp trösztellenes eljárás folyik a Google ellen. Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma azt állítja, hogy a Google jogellenesen tartotta fenn keresési dominanciáját azáltal, hogy drága üzleteket kötött olyan cégekkel, mint az Apple, amelyek a Google-t tartják alapértelmezett keresőmotorként a termékeken.
Források: https://searchengineland.com/, https://www.theverge.com/
A Fornetti Európa legjobb franchise hálózata
Talán nem is tudtad eddig, de a Fornettit 1997-ben alapította Palást József, szóval igen, eredetileg magyar cégről van szó. A fagyasztott, helyben kisütött pékáruk úttörője volt a cég, ők hozták be ezt Magyarországra, de rengeteg forradalmi újítást hoztak az iparágba és a pékségekbe. Ők árultak először például kimérhető mini termékeket.
Amellett, hogy technológiailag jártak a teljes iparáguk előtt, üzletileg is igencsak előrehaladtan gondolkodtak. Elsők között ismerték fel itthon a franchiseban rejlő lehetőségeket. 2015-ben kerültek egy svájci cégcsoport tulajdonába, akiknek 60 sütőipari márka van a birtokában.
A Fornetti mára 17 európai országban értékesít összesen 3500 ponton. Ennek körülbelül a fele in-store bakery, mint mondjuk egy Sparon belül egy külön Fornettis pult, a másik fele pedig franchise üzlet.
Az Európai franchise szövetségtől kaptak most egy rangos díjat, amivel az év legjobb hálózata lettek. A covid alatt is folyamatosan üzleteket nyitottak, és jelenleg is gőzerővel zajlik a meglévő boltok korszerűsítése. Napi 1 millió ember vásárol náluk a kontinensen.
Forrás: index.hu
Michelin kulcs: jön a hotelek minősítése
A világhírű Michelin Guide, amely a legjobb éttermeket csillagokkal jutalmazza, most a legjobb szállodák kulcsszimbólumos minősítését tervezi.
A szálláshelyeket 5 szempont alapján bírálják a rejtélyes Michelin-ellenőrök:
- a gasztroélményhez való hozzájárulás,
- a belsőépítészeti és építészeti kiválóság,
- az egyediség,
- a szolgáltatás minősége,
- valamint a kényelem, az élmény, és az ár közötti összhang.
A több mint százéves étteremkatalógusos cég a Tablet Hotels szálláskeresővel négy éve dolgozik az első szállodák kiválasztásán; a listán jelenleg 120 ország 5300 szállodája szerepel. A legjobb szállodák listáját 2024 első negyedévében teszik közzé, a pontos időpont és a formátum egyelőre nem ismert, írja a Forbes.hu.
Az eredeti Michelin Guide a francia Michelin gumiabroncs-gyártó cég zseniális tartalommarketing fogása volt: azért állították össze egy katalógusba a Franciaország népszerű útvonalai mentén található éttermeket, szállodákat, autószerelőket, és benzinkutakat hogy többeknek megjöjjön a kedve autóba ülni, nőjön a kereslet az autókra, azokkal járjanak sokat, koptassák a gumit, és ezáltal többen vásároljanak autógumit a Michelin-nél.
Azóta a Michelin csillagok önmagukban is jó üzletté váltak. A Michelin guide weboldalán keresztül érkező asztalfoglalások után jutalékot kap a cég (terítékentként 1 eurót). A készülő szállodaértékelő üzleti modellje ugyanez: a Michelin 5 éve felvásárolta a Tablet Hotels online szállásfoglalót ahol butik- és luxusszállodákban lehet szobát foglalni. Nem meglepő módon minden kulcsot kapó szálláshely elérhető lesz a kiadvány honlapján, a foglalások után pedig a piaci normáknak megfelelő 10-15%-os jutalékot kap a cég.
Forrás: Forbes.hu
Korábbi hírszemlék:
- Vásárolj most fizess később Magyarországon is – Újabb csődhullám – AI figyeli a munkád – 2023.10.27.
- Veszélyben a bútor piac – Jön a Netflix merch – Problémák a Facebooknál – 2023. 10. 20.
- Lush kollaborációs marketing sikere – Fogyókúrás gyógyszer üzleti hatása – Bormarketing – Hírszemle – 2023. 10. 14.
- A dinamikus árazás térnyerése – Kínában élőzik az AI – TikTok paradigmaváltás #hírszemle – 2023. 10. 06.
Kiemelt kép forrása: Unsplash