Veszélyben a bútor piac – Jön a Netflix merch – Problémák a Facebooknál

Dátum

Megosztás

A Netflix új bevételi forrást talált, méghozzá a Disney-hez hasonlóan belevág a merch piacba. A Facebook sorozatos hibáiról beszélünk, bugok, téves tiltások, amelyek megnehezítik a kisvállalkozások életét. A bútorpiacot vettük górcső alá, ahol több tendencia miatt is csökkenőben a forgalom. Vagy ez csak a covid kereslet kiugrás negatív hatása? Visszatérve a Netflixre, lehet az is, hogy lehetőség lehet ez most viszonteladóknak. Reméljük a cég olcsóbban adja majd a license-t! A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podacast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 2:36 – Problémák a Facebooknál – Direkt szivat?
  • 11:39 – Csökken a bútor piac és a modell is hibás?
  • 24:18 – Jönnek a Netflix saját merch termékei

Facebook marketing problémák, hibák nehezítik a kisvállalkozások marketingjét

Nem könnyíti meg a Facebook a kisvállalkozók életét. Összegyűjtöttem néhány friss, hasznos és fontos dolgot.

Kezdjük egy hibával.

Tiltásokat, poszt törléseket kapnak a Facebook oldal tulajdonosok, cégek. Például a Minner is kapott. Eltávolítottak egy posztunkat, mert elvileg kéretlen tartalmat osztottunk meg. Ha több ilyet kapunk, elvileg még tiltás is szóba jöhet. Lehet, hogy arra gyúrnak, hogy a kék pipát biztosan megvegyed.

Másik ilyen változás, hogy a hirdetéskezelőben a hirdetéssorozatban a célzásnál elsőre csak olyat látsz, hogy meg tudod határozni a minimum kort, és semmi mást. Nos az Advantage+ célközönség ráerőltetése a célja a FB-nak, amivel nyugdíjasok hada érkezik néha. ÁÁJJH Mark Zuckerberg!

A bekeretezett részre kattintva tudtok visszaváltani a régire. „Váltás az eredeti célközönség beállításra”.

A harmadik pedig, hogy nem is olyan régen küldték nekem, hogy egy hirdetésemből hiányzik a szöveg fele. Nos bár én hibáztam volna.

„A szöveg optimalizálása személyenként” funkció a hirdetés szinten be volt kapcsolva. Automatikusan bekacsolja a FB és simán levágta a szöveget. Csodálkoztam is, hogy miért ilyen drága most a hirdetésem. F………

Szóval most állítgatok. Advantage+ -val pedig elmennek a …

Na jó tegnap lehet túloztam, hogy még mindig szeretem a hirdetéseket beállítani.

Csökken a bútorpiac és még a modell is hibás?

Az elszálló ingatlan és albérletárat, valamint az infláció egyik nagy vesztese a bútorpiac. Egyre több országban számolnak be a forgalom jelentős csökkenéséről, ami van ahol, több mint fél éve tart. Az embereknek egyszerűen nincs pénzük berendezni a lakásaikat miután azt megvették/kivették. A bútorokkal együtt a lakásfelújítások száma is csökkent, ami amúgy a járványhelyzet enyhülésével kezdődött. A covid után sokan vissza akartak menni dolgozni, azóta pedig egyre többeket parancsolnak vissza az irodába. Egyre kevesebbet vagyunk otthon, így logikus, hogy a belső terek állapota és felszereltsége hátrébb szorult sokak prioritásai között. Most nem erre költünk, főleg amikor sokan az élelmiszerekkel és létszükségletekkel is nehezen gazdálkodnak. De van egy ennél nagyobb probléma is.

A bútorpiac jelenleg kevésben különbözik a fast fashion ruhavásárlástól. Nem veszünk életre szóló darabokat, mint a nagyszüleink. Teljesen megszokott, hogy olcsón akarunk bútort venni és az ezért kapott minőségben benne van, hogy a következő költözéskor a bútorok fele kuka lesz. Nem is csak azért, mert folyton új stílust erőltetnek ránk, hanem mert minőségileg nem bírnak el még egy szét- és összeszerelést. Egy ördögi kör játszódik le régóta. Az emberek olcsóbb bútorokat akarnak, a gyártók olcsóbb anyagokat használnak, olcsóbb munkaerőt, lapraszerelve kapod a cuccaid, miközben a közösségi média miatt a trendek is gyorsan változnak. Gyorsabban, mint ahogy egy átlagos ember bútort szeretne venni…

Egy friss kutatás alapján 2021-ről idénre 33-ról 53-ra nőtt azok aránya, akiknek kevesebb mint egyhavi megtakarítása van (Intrum közlemény).

Nem véletlen, hogy a Cápák közöttben is bemutatkozó Fóliás Juci ilyen sikereket ér el? Az Ikea sem véletlen, hogy az újrahasznosítás felé is nyúlt, sőt az sem, hogy több új lehetőséget is tesztel. Lásd itt: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

Új bevételforrást talált a streaming szolgáltató, jön a Netflix merch.

Új bevételnövelő lehetőséget talált a Netflix: a Disney példáját követve ráfeküdt a sorozataihoz kapcsolódó árucikkek értékesítésére. Azaz jön a Netflix merch. A Stranger Things-es „Hellfire Club” pólók például bestseller termékeik, de dobtak piacra Bridgerton inspirálta menyasszonyiruha-kollekciót is. Most viszont a One Piece élőszereplős sorozattal valami újat csináltak: már 18 hónappal a show megjelenése előtt elkezdték legyártani a termékeket, többek között a Zarával együttműködve ruhákat, sőt egy one piece-es táblacsokit is. Ez a Netflixnek kockázat, hiszen nem tudhatták előre, mekkora sikere lesz a saját gyártású sorozatuknak. A nyakukon maradó, leértékelt készletek pedig rontják a márka értékét. Mégis muszáj volt meglépniük, mert korábban már pórul jártak: amikor Jenna Ortega táncjelenete a Wednesday sorozatban virális trend lett, a rajongók rohantak megvenni mindenféle Wednesday-es holmit. A Netflix azonban a sorozat értékesítési joga nélkül lemaradt a közösségi médiában kavargó nem hivatalos pólók, játékok és táskák eladásairól.

Ez jó lehetőség lehet most a kiskereskedőknek is, sőt remélhetőleg a Netfix barátibb összeget határoz meg a jogdíjakkal kapcsolatban, amivel a Disney orra alá is borsot törhet, sőt megindulhat a verseny.

Forrás: https://thehustle.co/netflix-is-turning-up-the-volume-on-its-merch-business/

Korábbi hírszemlék

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!